برقراری آرامش نسبی در جبهه های درگیری لیبی، تلاش دولت وفاق ملی برای ورود مسالمت آمیز به سرت

به گزارش یزد بلاگ، همزمان با برقراری آرامش نسبی در جبهه های درگیری در لیبی، دولت وفاق ملی از تلاش سیاسی برای ورود مسالمت آمیز به سرت و الجفره خبر داد. همچنین وزارت خارجه روسیه گفت به زودی نشستی میان مقامات این کشور و ترکیه برای بررسی مسأله لیبی تشکیل می شود.

برقراری آرامش نسبی در جبهه های درگیری لیبی، تلاش دولت وفاق ملی برای ورود مسالمت آمیز به سرت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد الهادی دراه، سخنگوی عملیات آزادسازی سرت و الجفره در دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی گفت که نیروهای دولت وفاق منتظر تحرکات سیاسی برای ورود مسالمت آمیز به دو شهر سرت و الجفره هستند.

وی در این باره گفت: نیروهای ارتش منتظر یک راهکار سیاسی برای ورود به سرت بدون هرگونه جنگ و خونریزی هستند و اگر تلاش ها برای دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز با شکست روبرو شود، عملیات نظامی علیه نیروهای حفتر ازسر گرفته خواهد شد.

دراه همچنین تأکید کرد: ارتش امیدوار است که سرت نیز مانند ترهونه و الوطیه به شکلی مسالمت آمیز آزاد شود و مانع از ریخته شدن خون شهروندان لیبی شد.

آرامش نسبی همزمان با عید قربان

در همین حال، منابع خبری از برقراری آرامش نسبی در جبهه های درگیری در لیبی پس از عید قربان خبر دادند.

طبق این گزارش، از صبح جمعه و با فرا رسیدن نخستین روز از تعطیلات عید قربان آرامش نسبی در جبهه های درگیری به ویژه در سرت و الجفره حاکم شده است.

به همین دلیل، خالد المحجوب، از فرماندهان نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر خلیفه حفتر اظهار کرد که این نیروها به احترام ابتکار عمل قاهره و خروجی کنفرانس برلین درباره لیبی هیچ عملیاتی انجام نداده اند.

وی افزود: سازمان ملل درصدد آرام کردن اوضاع و دریافت وقت برای توافق درباره تعیین فرستاده جدید خود به لیبی است.

المحجوب ادامه داد: ترکیه وارد یک ماجراجویی سخت در خاک لیبی خواهد شد و ارتش با آن مقابله خواهد کرد. ترکیه از اهرم مزدوران برای باج خواهی از جامعه بین الملل از طریق اهرم مهاجرت غیرقانونی استفاده می کند و مزدورانی را از سوریه، سومالی، تونس و دیگر تابعیت ها به لیبی اعزام می کند.

نشست ترکیه و روسیه

از سوی دیگر، معاون مدیر مرکز رسانه و مطبوعات وزارت خارجه روسیه بیان نمود که به زودی نشست جدیدی میان دیپلمات های روس و ترکیه درباره لیبی در مسکو برگزار می شود.

وی در این باره گفت: ازجمله مهمترین موضوعاتی که قرار است در این نشست بررسی شود، استقرار نیروهای نظامی در زمان اعلام آتش بس است.

این مقام روس شرح داد: در نشست اخیر در آنکارا برای برگزاری یک نشست دیگر در مسکو توافق شد.

هشدار درباره ورود به حریم لیبی

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر به کشتی ها و هواپیماهایی که به حریم هوایی و دریایی لیبی نزدیک می شوند، نسبت به احتمال برخورد با آنها در صورت ورود بدون هماهنگی هشدار داد.

وی در این باره گفت: طبق اعلام فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی از کشورهایی که کشتی ها و هواپیماهایشان به حریم هوایی و دریایی لیبی نزدیک می شود می خواهیم که به منظور جلوگیری از برخورد احتمالی از پیش هماهنگی لازم را به عمل بیاورند.

این هشدار پس از تنش میان نیروهای دولت وفاق و نیروهای تحت امر حفتر در شرق دریای مدیترانه داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1838

به "برقراری آرامش نسبی در جبهه های درگیری لیبی، تلاش دولت وفاق ملی برای ورود مسالمت آمیز به سرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری آرامش نسبی در جبهه های درگیری لیبی، تلاش دولت وفاق ملی برای ورود مسالمت آمیز به سرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید