بازی سازان گوگل استیدیا بر اساس مدت استفاده از بازی هایشان درآمد کسب می کنند

به گزارش یزد بلاگ، استیدیا پرو یک سرویس اشتراکی است که به بازیکنان امکان می دهد تا میان فهرستی از بازی های رایگان انتخاب کرده و به تجربه بازی بپردازند، از تخفیف ها بهره مند شوند و با کیفیت بهبودیافته ای از استریمینگ به تجربه بازی بپردازند. بازی هایی نظیر Dead by Daylight، Hello Neighbor، Hitman 2 و Human Fall Flat در حال حاضر بخشی از سرویس اشتراکی استیدیا پرو هستند.

بازی سازان گوگل استیدیا بر اساس مدت استفاده از بازی هایشان درآمد کسب می کنند

در بخشی از برنامه های استیدیا که گوگل برای GDC تدارک دیده بود، کارین یاپ (Careen Yapp)، مدیر توسعه تجاری استراتژیک گوگل، گفت که از این ماه هر بازی تازهی که به فهرست بازی های استیدیا پرو اضافه شود، بر اساس اینکه بازیکنان آن اثر را چقدر و چند روز بازی می کنند، برای توسعه دهندگان درآمد ماهیانه ای به همراه خواهد داشت.

کارین یاپ توضیح می دهد: بر اساس اینکه عناوین مختلف استیدیا پرو چه میزان از سوی بازیکنان تجربه شوند و چقدر آن ها با بازی ها تعامل داشته باشند، این سرویس می تواند 70 درصد از درآمد ماهیانه را به توسعه دهندگان بازگرداند. برای اینکه این کار به ساده ترین شکل ممکن انجام شود، نرخ تعامل با بازی ها با معیار بازی در روز میزان گیری خواهد شد. اگر بازیکنی یک بازی از آثار استیدیا پرو را دو بار در یک روز بازی کند، نرخ تعامل برابر با همان یک روز خواهد بود. اگر بازیکنی یکی از بازی های استیدیا پرو را در روز اول تجربه کند و سپس آن بازی را بار دیگر در روز دوم تجربه کند، این معادل دو روز بازی خواهد بود.

این پیشنهاد نه تنها می تواند برای توسعه دهندگان مفید و بسیار خوب باشد بلکه می تواند انگیزه ی مضاعفی ایجاد کند که بازیکنان تشویق شوند تا به تجربه روزانه بازی ها بپردازند و از این طریق حتی سرویس گوگل استدیا هم رونق بیشتری پیدا کند. البته، این را هم باید در نظر گرفت که بعضی بازی های داستان محور کوتاه تر شاید برخلاف بازی های چندنفره رقابتی آن تکرارپذیری را نداشته باشند و پس از یک بار تمام شدن تکرار بلافاصله آن ها رایج نباشد.

در ماه مه گوگل این ادعا را رد کرد که استدیا وضع نامناسبی دارد و یکی از عوامل اجرایی این شرکت اذعان داشت که این سرویس اشتراکی همچنان زنده است و به خوبی به کار خود ادامه می دهد. حتی مدیر بخش بازاریابی آن ها هم به سایت GamesIndustry.biz اعلام کرده است که با وجود گزارش های مختلف این پلتفرم شرایط خوبی دارد. نیت آهارن می گوید: ما در راه رسیدن خود به عرضه بیش از 100 بازی تازه در سال 2021 در شرایط خوبی قرار داریم و به تلاش خود برای تبدیل کردن استیدیا به مکانی عالی برای بازی کردن بازی ها روی پلتفرم هایی که هم اکنون در اختیار دارید، ادامه می دهیم.

چندی پیش در خبری ناگهانی اعلام شد که استیدیا استودیوهای داخلی بازی سازی خود را بسته است و تمرکزش را به صورت کامل روی این سرویس اشتراکی خواهد گذاشت. هرچند این نشان از عقب نشینی در سیاست های گوگل است اما شاید همین تصمیم باعث شود تا آن ها با همکاری دیگر توسعه دهندگان این پلتفرم را بیش از گذشته بهبود دهند و آن را پشتیبانی کنند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4325

به "بازی سازان گوگل استیدیا بر اساس مدت استفاده از بازی هایشان درآمد کسب می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی سازان گوگل استیدیا بر اساس مدت استفاده از بازی هایشان درآمد کسب می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید