ایتالیا و فرانسه خواهان اقدام همگراتر اتحادیه اروپا برای مهاجرت شدند

به گزارش یزد بلاگ، رئیس جمهور جدید فرانسه خواهان همگرایی عمیق تر اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران مهاجرت شده است.

ایتالیا و فرانسه خواهان اقدام همگراتر اتحادیه اروپا برای مهاجرت شدند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ونیز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه روز یکشنبه در ملاقات با پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا خواهان اقدامات همگراتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران مهاجرت شد.

رئیس جمهور فرانسه تاکید نمود: کشورهای اتحادیه اروپا تا به امروز توجه کافی به هشدارهای ایتالیا درباره فشارهای ناشی از بحران مهاجرت نداشته اند.

از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 45 هزار مهاجر و پناهجو با قایق از شمال آفریقا وارد ایتالیا شده اند. رئیس جمهور فرانسه اضافه نمود: اتحادیه اروپا باید به طور بهینه تری فشار ناشی از موج فزاینده ورود مهاجران خارجی را در بین کشورهای عضو تقسیم کند.

اتحادیه اروپا طی سال های 2014 تا 2016 میلادی شاهد ورود بیش از 1.6 میلیون مهاجر و پناهجو از خاورمیانه، آفریقا بوده است. بیشتر این مهاجران با قایق وارد یونان می شدند وی اکنون بیشتر آنها به سوی ایتالیا رهسپار می شوند. تعداد زیادی از مهاجران گرفتار حوادث دریای مدیترانه شده و جان خود را از دست داده اند.

ماکرون گفت: ما به درستی هشدارهای ارسال شده از سوی ایتالیا را نشنیده ایم. من خواهان اجرای اصلاحات واقعی در زمینه حق پناهندگی و قوانین فعلی، برای حفاظت و دفاع از کشورهایی هستم که بیشترین آسیب را از فشار مهاجران خارجی تحمل نموده اند.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این ملاقات از اتحادیه اروپا خواست تا سیاست مهاجرتی مشترکی را اتخاذ نمایند. وی همچنین از اتحادیه پولی منطقه یورو خواست تا به سوی تشکیل اتحادیه اقتصادی و بانکی حرکت کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 358

به "ایتالیا و فرانسه خواهان اقدام همگراتر اتحادیه اروپا برای مهاجرت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا و فرانسه خواهان اقدام همگراتر اتحادیه اروپا برای مهاجرت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید