اپل دستگاه بازی دستی می سازد؟

به گزارش یزد بلاگ، تصمیم اپل برای عرضه یک کنسول بازی کوچک و دستی در این مقطع از زمان که گوشی های آی فون این شرکت می توانند به خوبی از پس اجرای انواع بازی های موبایلی برآیند، کمی دور از ذهن است.

اپل دستگاه بازی دستی می سازد؟

اخباری در فضای وب منتشر شده که نشان می دهد اپل درحال کار روی یک دستگاه بازی جدید مانند کنسول دستی نینتندو سوییج است.

این اطلاعات توسط منابع خبری کره ای و برای اولین بار در پست یکی از کاربران توییتر با نام کاربری @FrontTron منتشر شد و اگر درست باشد، می توان گفت اپل میخواهد تا توان مهندسان تیم سخت افزار و نرم افزار خود را برای ساخت یک کنسول بازی دستی در هم ادغام کند.

اگرچه شاید این اطلاعات و منبع آن، چندان معتبر نباشد، با این حال ایده جدید و البته جالبی را درخصوص محصولات احتمالی اپل در صورت ورود این شرکت به حوزه سخت افزار گیمینگ نشان می دهد. به هر صورت، این اطلاعات حاکی از آن هستند که اپل در این کنسول بازی دستی از یک پردازنده اختصاصی و جدید که صرفا برای این منظور طراحی می گردد، استفاده خواهد نمود.

بی تردید این تراشه مبتنی بر طراحی پردازنده های اختصاصی M 1 و A 14 فراوری خواهد شد، اما گفته می گردد که به یک تراشه گرافیکی بسیار قوی تر برای اجرای بی دردسر بازی مجهز خواهد بود.

یکی دیگر از نکته های جالبی که در این گزارش به آن اشاره شده، این است که اپل پیش تر با چند استودیوی بازی سازی عظیم وارد مذاکره است. شرکت هایی، چون Ubisoft که سابقه فراوری بازی های محبوبی مانند Assasins Creed را دارند و همچنین شرکت فراورینماینده سرالش محبوب Mythic Quest برای اپل تی وی پلاس طبق ادعای این گزارش، قرار است با اپل در این زمینه همکاری نمایند.

نکته ای که باید به آن اشاره نمود، این است که تصمیم اپل برای عرضه یک کنسول بازی کوچک و دستی در این مقطع از زمان که گوشی های آی فون این شرکت می توانند به خوبی از پس اجرای انواع بازی های موبایلی برآیند، کمی دور از ذهن است.

علاوه بر این، اپل طی سال های اخیر همیشه در مراسم رونمایی از گوشی های جدید آی فون خود، همیشه روی قابلیت های گیمینگ این گوشی ها تاکید داشته است.

همچنین اغلب محصولات جدید اپل از قبیل آی فون، آی پد، اپل تی وی و مک از دسته های بازی پلی استیشن و ایکس باکس پشتیبانی می نمایند و با عرضه اپل آرکید در سال 2019 نیز، این شرکت تا به امروز حدود نیم میلیارد دلار در این حوزه هزینه نموده است.

اخیرا نیز بعضی از منابع خبری معتبر گزارش دادند که اپل تی وی جدید به زودی قادر به ایفای نقش یک کنسول بازی خواهد بود و می تواند از نرخ رفرش 120 هرتزی برای اجرای بازی ها پشتیبانی کند.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3922

به "اپل دستگاه بازی دستی می سازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دستگاه بازی دستی می سازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید