امیدواری آلمان به حل مشکل خط لوله روسیه ـ اروپا با رفتن ترامپ

به گزارش یزد بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، موضوع ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا حل گردد.

امیدواری آلمان به حل مشکل خط لوله روسیه ـ اروپا با رفتن ترامپ

با ما سفر کنید و با سفر ارزان به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، اظهار داشت که انتظار می رود با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اختلاف طولانی مدت برای ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 بین روسیه و اروپا حل گردد.

ماس طی مصاحبه ای هفته نامه دراشپیگل، گفت: اتحادیه اروپا تحریم های اعمال شده علیه این پروژه را اقدامی غیرقانونی دانسته و از نظر سیاسی رویکرد متفاوتی را در قبال آن ها دارد.

وی گفت: البته اختلاف کمی در قبال این پروژه بین جمهوری خواستار و دمکرات ها در آمریکا وجود دارد، اما با این حال تغییر در ساختار و انجام یک شکل دیگر مذاکره می تواند به حصول پیشرفت در این موضوع یاری کند.

هایکو ماس تأکید کرد که واشنگتن در این قبال فقط در حال پیشبرد سیاست های مالی محض خود است و کوشش می نماید با این تحریم ها صادرات گاز خود به اروپا را افزایش دهد.

ماس گفت: ما با بهبود زیرساخت های آلمان برای واردات گاز LNG مسئله ای نداریم، اما از نظر سیاسی به شرایط پیش آمده نگاه متفاوتی داریم. با تکمیل پروژه نورد استریم 2 قرار نیست ما به کسی وابسته شویم.

کنگره آمریکا اخیراً قانون سیاست دفاعی سالانه خود را تصویب نموده که شامل اعمال بسته ای از تحریم ها علیه شرکت هایی است که در ساخت نورد استریم 2 و خط لوله ترک استریم فعالیت می نمایند.

ساخت خط لوله نورد استریم 2 صادرات گاز روسیه به اروپا را دو برابر نموده و به 110 میلیارد مترمکعب در سال خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2884

به "امیدواری آلمان به حل مشکل خط لوله روسیه ـ اروپا با رفتن ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری آلمان به حل مشکل خط لوله روسیه ـ اروپا با رفتن ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید