امارات رکورد گینس را شکست؛ افتتاح بزرگترین دیتاسنتر جهان

به گزارش یزد بلاگ، این مرکز داده برای بخش های امنیت سایبری، میزبانی ابری و پشتیبان گیری خدمات نسل بعدی ارائه خواهد نمود.

امارات رکورد گینس را شکست؛ افتتاح بزرگترین دیتاسنتر جهان

کتاب رکوردهای گینس تأیید کرد که بزرگ ترین دیتاسنتر سبز دنیا با مساحت بیش از 16 هزار متر مربع، در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی که از آن به عنوان بزرگ ترین پارک خورشیدی تک سایتی دنیا یاد می گردد، راه اندازی شده است.

براساس گزارش های محلی، شرکای حوزه فناوری شرکت Moro Hub که مالک این مرکز داده است مانند دل (Dell)، مایکروسافت، هواوی و VMware و بعلاوه حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی در افتتاحیه آن حضور داشتند.

کاربرد بزرگ ترین مرکز داده دنیا در دبی

سعید محمد الطایر، مدیرعامل و رئیس اداره برق و آب دبی (DEWA) شرح داد که این مرکز داده در بخش های امنیت سایبری، میزبانی ابری و پشتیبان گیری و بعلاوه سیستم چت زنده مبتنی بر ChatGPT شرکت Moro، خدمات نسل بعدی را ارائه خواهد نمود.

برای دستیابی به این هدف، مرکز داده پایدار از فناوری شرکای Moro Hub استفاده خواهد نمود که شامل بانک ملی امارات دبی (Emirates NBD)، هیئت دیجیتال دبی (Digital Dubai Authority) و بانک اسلامی دبی می گردد تا قابلیت های هوش مصنوعی، بازیابی داده ها و اینترنت اشیا (loT) خود را تقویت کند.

الطایر در ادامه گفت که این مرکز تازه، معروفیت امارات متحده عربی را به عنوان یک بازیگر پیشرو دنیای در زمینه اقتصاد سبز و پیشبرد پایداری افزایش می دهد.

او بعلاوه گفت که زیرساخت های دارای کربن کم این مرکز و بعلاوه وابستگی 100 درصدی به انرژی تتازهپذیر برای فراوری ظرفیت بیش از 100 مگاوات (MW) در این مرکز، از استراتژی انرژی پاک و انتشار خالص صفر دبی حمایت می نماید که این کشور امیدوار است تا سال 2050 تمام ظرفیت فراوریی انرژی خود را به وسیله انرژی پاک فراوری کند.

بزرگ ترین مرکز داده سبز دنیا که در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی واقع شده، متعلق به Data Hub Integrated Solutions LLC یا Moro Hub، یکی از شرکت های زیرمجموعه Digital Dewa، بازوی دیجیتال اداره برق و آب دبی (DEWA) است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4958

به "امارات رکورد گینس را شکست؛ افتتاح بزرگترین دیتاسنتر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات رکورد گینس را شکست؛ افتتاح بزرگترین دیتاسنتر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید