افزایش حقوق سال جاری با میزان تورم و رشد اجاره مسکن همخوانی ندارد

به گزارش یزد بلاگ، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که میزان افزایش حقوق سال جاری با میزان تورم و رشد اجاره مسکن همخوانی ندارد، گفت: در بخش مسکن سونامی قیمت نداشتیم.

افزایش حقوق سال جاری با میزان تورم و رشد اجاره مسکن همخوانی ندارد

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم حسام عقبایی، در مورد شرایط بازار مسکن به خصوص بخش اجاره کشور اظهار کرد: یکی از موارد مهم در بازار اجاراه مسکن این است که طی ماه های اخیر رشد نرخ اجاره بها بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که افزایش حقوق سال جاری برای کارمندان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی 20 تا 22 درصد است.

وی بیان نمود: باید به این نکته توجه گردد که تورم فروردین سال جاری که کشور تعطیل بوده، ملاک و معیار تورم نیست. با همه این تفاسیر تورم اعلامی بانک مرکزی برای اولین ماه سال 30.2 درصد است یعنی 8 تا 9 درصد افزایش حقوق از تورم عقب تر است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که تامین پرداخت اجاره بهای مسکن به خصوص برای اقشار متوسط و پایین جامعه مشکل است، گفت: قیمت مسکن در شهرهای عظیم به سطح تورم نزدیک شده و در شهرهای کوچک و متوسط زیر نرخ تورم رشد نموده است.

عقبایی با بیان این که در بخش مسکن سونامی قیمت نداشتیم اما قیمت ها در عین حال به نرخ تورم نزدیک شده است، تاکید نمود: هم اکنون یک مطالبه گری برای ساماندهی شرایط بازار مسکن از طرف مردم و مجلس وجود دارد. سه قوه در حوزه مسکن به خصوص در حوزه اجاره نشینی ورود پیدا نموده و اعلام نموده اند برای اجاره برنامه هایی را در دست اجرا دارند.

وی با یادآوری این که مجلس به جز کمیسیون عمران به این حوزه ورود پیدا نموده است، اضافه نمود: خوشبختانه نمایندگان کمیسیون مالی مجلس مباحثی را برای ساماندهی بازار مسکن مطرح نموده اند. ضمن این که پرسش از وزیر و رئیس جمهوری در مورد شرایط بازار مسکن مطرح شده است.

وی تاکید نمود: رسیدگی به وضع مسکن یک مطالبه به حق از سوی مردم، مجلس و قوه قضاییه است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1313

به "افزایش حقوق سال جاری با میزان تورم و رشد اجاره مسکن همخوانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق سال جاری با میزان تورم و رشد اجاره مسکن همخوانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید