استقرار نیروهای آمریکایی یک میلیارد یورو برای آلمان هزینه داشته است

به گزارش یزد بلاگ، وزارت دارایی آلمان اعلام نمود که استقرار نیروهای آمریکایی در خاک آلمان در 10 سال گذشته حدود یک میلیارد یورو برای این کشور هزینه داشته است.

استقرار نیروهای آمریکایی یک میلیارد یورو برای آلمان هزینه داشته است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، دولت آلمان در ده سال گذشته حدود یک میلیارد یورو برای استقرار نیروهای آمریکایی در خاک آلمان هزینه نموده است.

حدود 648.5 میلیون یورو یعنی دو سوم این مبلغ برای اقدامات ساختمانی و 333.9 میلیون یورو برای هزینه های دفاعی در این فاصله زمانی اختصاص داده شده است. این مبلغ بخصوص برای پرداخت یاری به شاغلین سابق در ارتش آمریکا، ترمیم خسارات ناشی از اقدامات نیروهای آمریکایی و بازپرداخت سرمایه گذاری های آمریکا در اماکن نظامی سابق صرف شده است.

این روزنامه اتریشی این خبر را با استناد به پاسخ وزارت دارایی آلمان به یک درخواست حزب چپ آلمان منتشر نموده است.

بر این اساس آمریکا چند برابر آنچه آلمان هزینه می نماید را برای استقرار این نیروها هزینه نموده است. وزارت دفاع ایالات متحده در یک گزارش بودجه ای سال 2020 هزینه ها در سال گذشته برای این منظور را حدود 8.125 میلیارد دلار برآورد نموده بود که حدود 61 برابر بیشتر از حدود 132.4 میلیون یورویی است که آلمان در سال گذشته برای این منظور هزینه نموده است.

هیج عملیات استقرار نیروهای نظامی دیگری از طرف آمریکا در سراسر جهان تا این اندازه برای پرداخت کنندگان مالیاتی آمریکا هزینه بر نیست. اما آمریکا از استقرار نیروهای خود در سراسر اروپا سود زیادی می برد.

در مجموع حدود 35 هزار نیروی آمریکایی در آلمان مستقر هستند. رئیس جمهور آمریکا اخیرا تهدید نموده است که می خواهد حدود 9500 نیروی خود را از خاک آلمان خارج کند. وی عمل نکردن آلمان به تعهدات نظامی خود در قبال ناتو را دلیل چنین تصمیمی اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1496

به "استقرار نیروهای آمریکایی یک میلیارد یورو برای آلمان هزینه داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار نیروهای آمریکایی یک میلیارد یورو برای آلمان هزینه داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید