استقبال اندک از رقابتهای استانبول، ضرورت حضور تیم ملی ایران چیست؟

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نخستین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی در سال 2021 موسوم به کاراته وان طی روزهای 22 تا 24 اسفندماه به میزبانی ترکیه در شهر استانبول برگزار خواهد شد. برای حضور در این رقابتها تا کنون 74 کاراته کا از کشورهای الجزایر، اتریش، آذربایجان، بلژیک، شیلی، استونی، آلمان، اردن، لوکزامبورگ، مقدونیه، صربستان، تونس و ترکیه ثبت نام نموده اند که میزبان با 16 کاراته کا بیشترین سهم را در این بین دارد.

استقبال اندک از رقابتهای استانبول، ضرورت حضور تیم ملی ایران چیست؟

طبق برنامه اعلام شده توسط فدراسیون جهانی، ثبت نام مسابقات در سه مرحله انجام خواهد شد. جدول مسابقات 64 نفره است و در مرحله نخست 50 نفر (از میان 64 نفر اول رنکینگ) در هر وزن اجازه ثبت نام دارند، مهلتی که از سوم بهمن ماه شروع شده و روز آدینه 17 اسفندماه به انتها خواهد رسید. در مراحل بعدی از 18 تا 15 اسفندماه نفرات بعدی رنکینگ تا صندلی 200 اجازه ثبت نام خواهند داشت که بدون شک تعداد شرکت کنندگان ترکیه افزایش خواهد یافت.

شرایط سخت کرونا در کشورهای مختلف از یک سو و تدوین پروتکل های سخت بهداشتی از سوی دیگر که هزینه های زیادی را برای حضور در این رقابتها به تیم ها و کاراته کاها تحمیل می نماید، باعث شده تا کاراته کا تمایل چندانی برای حضور در این رقابتها نشان ندهند. این رقابتها در مرکز همایش های هتلWOW برگزار خواهد شد که محل اسکان کاراته کاها، داوران، مربیان و کادر برگزاری نیز همین هتل است که 200 یورو هزینه اقامت آن برای هر شب است.

برخلاف رقابتهای کاراته وان لیسبون که تمامی رنکینگ داران جهان در اغلب اوزان ثبت نام نموده بودند، رقابتهای استانبول در فاصله 48 ساعت تا انتها زمان مرحله نخست، مورد استقبال کاراته کاهای برتر جهان قرار نگرفته و با توجه به آنکه امتیاز آن نیز در رنکینگ برای المپیک توکیو محاسبه نمی گردد، به نظر می رسد حضور تیم ملی ایران در این رقابتها ضرورتی نداشته و بیشتر هزینه بر است تا بار فنی برای ملی پوشان طراز اول کاراته ایران داشته باشد.

بعد از نزدیک به 9 ماه استراحت اجباری که به دلیل شیوع کرونا در اختیار ملی پوشان نهاده شد، تمرینات تیم ملی اوایل آبان ماه شروع شد و این درست که ملی پوشان در این مدت فقط تمرین نموده و از تاتامی مسابقات دور بوده و احتیاج به حضور در یک تورنمنت دارند، ولی مسابقاتی که بیشتر شبیه ملاقات محبت آمیز به کاراته های درجه چندم ترکیه ای خواهد بود، ثمری برای کاراته کاهای کشورمان نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3390

به "استقبال اندک از رقابتهای استانبول، ضرورت حضور تیم ملی ایران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال اندک از رقابتهای استانبول، ضرورت حضور تیم ملی ایران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید