آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد

به گزارش یزد بلاگ، وزارت خارجه آمریکا نام چین را در لیست کوچکی از کشورها قرار داد که دولت هایشان در سیاست یا الگوی قاچاق انسان و نقض حقوق بشر دست دارند و به ویژه به رفتار با اویغورها و دیگر اقلیت ها اشاره نمود.

آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد

به نوشته واشنگتن اگزماینر در این گزارش آمده است که دولت چین در چهار سال گذشته اقدام به بازداشت گسترده و اجرای کمپین سیاسی تلقین علیه مسلمانان اویغور و دیگر گروه های اقلیت قومی و مذهبی در سین کیانگ نموده است.

این گزارش مدعی شد: صداهای شجاع بازمانده ها، اعضای خانواده آنها در خارج، محققان و گروه های فعال بین المللی به طور جامع استفاده تبعیض آمیز جمهوری خلق چین از فناوری های جاسوسی و نسبت ناروا دادن و اتهامات کیفری برای ربایش و بازداشت بیش از یک میلیون مسلمان شامل اویغورها، قومیت هوی، قومیت قزاق، قومیت قرقیز، قومیت تاجیک و قومیت ازبک را ثبت نموده اند.

وزارت خارجه آمریکا گفت: بازداشت در این کمپ ها با هدف حذف هویت های قومی و مذهبی به بهانه آموزش حرفه ای انجام می گردد و کار اجباری، تاکتیک اصلی مورد استفاده برای این سرکوب است.

در این گزارش آمده است: در سین کیانگ مقام ها از تهدید خشونت فیزیکی، تزریق اجباری موادمخدر، سوءاستفاده فیزیکی و جنسی و شکنجه برای وادار کردن زندانیان به کار در کارخانه های دورافتاده یا کار برای تولید پوشاک، کفش، فرش، الیاف، محصولات غذایی، تزیینات مربوط به تعطیلات، مصالح ساختمانی، مواد قابل استخراج، مواد برای تجهیزات انرژی خورشیدی و سایر اجزای انرژی های تجدیدپذیر، لوازم الکترونیکی مصرفی، ملحفه، محصولات مو، لوازم تمیزنماینده، تجهیزات محافظت شخصی، ماسک صورت، مواد شیمیایی داروسازی و سایر کالاها استفاده می نمایند و این محصولات راهشان را به بازار فروش و منازلی در سراسر دنیا باز می نمایند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم آنچه سوءرفتارهای دولت چین خواند، محکوم نموده است.

بلینکن گفت: دولت چین بیش از یک میلیون تن را در 1200 کمپ اجباری تحت کنترل دولت در سراسر سین کیانگ بازداشت نموده است. بسیاری از بازداشتی ها هدف خشونت فیزیکی، سوءاستفاده جنسی و شکنجه قرار گرفتند تا وادار به تولید پوشاک، لوازم الکترونیکی، تجهیزات خورشیدی و محصولات کشاورزی شوند. و در حالی که این اقدامات فاحش ترین موارد در سین کیانگ است، در گزارش سال جاری اشاره شده که چین شهروندان خود را به کار اجباری در سایر منطقه ها این کشور هم واداشته است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از شرکایمان در سراسر دنیا می خواهیم تا به ما در محکوم کردن نسل کشی و جرایم علیه بشریت چین در سین کیانگ ملحق شوند و گام هایی برای جلوگیری از ورود این کالاهای ساخته شده با کار اجباری به زنجیره های تامین ما بردارند.

وزارت خارجه آمریکا خصوصا به شرکت های تولید و ساخت سین کیانگ متعلق به حزب کمونیست چین اشاره نمود و آن را یک سازمان اقتصادی و چریکی خواند که روی منطقه های متشکل از حدودا سه میلیون پرسنل نظارت دارد و مدعی شد که آن سازمان جمعیت زندانیان و جوامع محلی را به کار در معادن پرخطر، ساخت و ساز، تولید و تولید موادغذایی وادار می نماید و هزاران بزرگسال و کودک اویغور به برداشت پنبه مجبور می شوند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود این محصولات و مواد اولیه به زنجیره های تامین بین المللی تزریق می شوند و همدستی در کار اجباری جمهوری خلق چین در سراسر دنیا را اشاعه می دهد.

گزارش قاچاق انسان 2021 وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که 11 دولت در سراسر دنیا سیاست یا الگوی قاچاق انسان، قاچاق در برنامه های تحت حمایت اقتصادی دولت، کار اجباری وابسته به دولت، برده داری جنسی در کمپ های دولتی یا استفاده از کودک سربازان دارند و این شامل چین، افغانستان، میانمار، کوبا، اریتره، کره شاقتصادی، ایران، روسیه، سودان جنوبی، سوریه و ترکمنستان می گردد.

در پی انتشار این گزارش، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین این ادعاها را بی اساس و بر پایه دروغ و شایعات توصیف کرد. وانگ گفت: این بیش از همه، نیت شوم آمریکا در استفاده از حقوق بشر به اسم بهانه ای برای حمله و لکه دار کردن وجهه چین و مداخله در امور داخلی چین را فاش می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4137

به "آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حزب کمونیست چین را بابت قاچاق انسان محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید