آخرین آمار دانش بنیانها به تفکیک نوع فناوری

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شرکتهای دانش بنیان طی سالهای اخیر با یک رشد روز افزون اکنون به تعداد 5هزار و 547 شرکت رسیده اند. این شرکتها بعد از مراحل تایید شدن به انواع تولیدی و نوپا تقسیم بندی می شوند.

آخرین آمار دانش بنیانها به تفکیک نوع فناوری

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

از سوی دیگر در تفکیک شرکتهای دانش بنیان حوزه های مختلف فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی ،دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوریهای شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات، وسایل ملزومات و تجهیزات، برق و الکترونیک، فوتونیک مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای، خدمات تجاری سازی مد نظر قرار گرفته شده است.

از بین 5 هزار 547 شرکت دانش بنیان، 502 شرکت از نوع نوپای نوع یک، هزار و 394 شرکت از نوع نوپای نوع دو هستند. همچنین 624 شرکت فراوریی نوع یک و 3هزار و 27 شرکت فراوریی نوع دوم هستند.

شرکتهای فراوریی نوع 2 همان شرکتهایی هستند که بیش از 3 سال از عمر شرکت گذشته و سالهاست در زمینه فراوری محصولات دانش بنیان فعالیت می نمایند و بر اساس آخرین اظهارنامه مالیاتی این شرکت ها، حداقل 10درصد از فروش محصول دانش بنیان شان است.

تعداد شرکت های دانش بنیان به تفکیک نوع مجوز

از این شرکتهای دانش بنیان 245 شرکت در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، 365 شرکت در زمینه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، 720 شرکت در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوریهای شیمیایی، 1266 شرکت در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، 199 شرکت در زمینه وسایل ملزومات و تجهیزات، هزار و 110 برق و الکترونیک، فوتونیک مخابرات، هزار، 421 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای و 221 شرکت در حوزه خدمات تجاری سازی فعالیت می نمایند.

تفکیک شرکتهای دانش بنیان به تفکیک حوزه فناوری در شکل زیر آمده است؛

این نمودار نشان می دهد که بیشترین شرکتهای دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزارهای رایانه ای هستند.

بعد از شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات، محققان بیشتر در شرکتهای حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، برق و الکترونیک، فوتونیک مخابرات و مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوریهای شیمیایی فعالیت می نمایند و شرکتهای خود را به ثبت رسانده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2988

به "آخرین آمار دانش بنیانها به تفکیک نوع فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار دانش بنیانها به تفکیک نوع فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید