آتشی: برنامه لیگ بسکتبال ایران ذاتا خوب است اما...

به گزارش یزد بلاگ، کارشناس بسکتبال ایران گفت: تصمیم فدراسیون برای برگزاری متمرکز رقابت های لیگ تصمیم درستی است اما باید دید در عمل چه نتیجه ای حاصل می شود.

آتشی: برنامه لیگ بسکتبال ایران ذاتا خوب است اما...

عنایت آتشی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شیوه جدید برگزاری رقابت های لیگ برتر بسکتبال ایران توضیح داد: مسلما این شرایطی که فدراسیون در نظر گرفته کارشناسی شده است چرا که باید هم نسبت به موضوعات توجه ویژه داشت. قطعا اگر در جریان مسابقات NBA و یورو لیگ باشید آن ها هم به صورت متمرکز بازی های خود را پیش بردند، البته یورو لیگ کلا مسابقاتش را تعطیل کرد. با این حال آن ها ابزار، امکانات و تاسیسات لازم را داشتند و اگر ما هم قرار است متمرکز برگزار کنیم باید شرایط لازم را فراهم کنیم.

او افزود: اینکه فدراسیون می خواهد لیگ را متمرکز برگزار کند ذاتا تصمیم درستی است اما باید ببینیم در این زمینه پیروز خواهد شد یا خیر؟ حتی در برخی لیگ های اروپایی شاهد بودیم که به دلیل تداوم کرونا مسابقات با شرایط ویژه تر اما با همان شیوه رفت و برگشت برگزار گشت. البته این موضوع مسائل جدیدی به همراه داشت و 7 - 8 تیم پروتکل ها را رعایت نکردند و جریمه شدند.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: به هر حال فدراسیون هم دستورات ویژه از مراجع مربوطه کشور دارد که باید ببینیم شرایط چگونه پیش خوهد رفت. چیزی که مسلم است باید همه باشگاه ها، بازیکنان، مربیان، داوران و حتی رسانه ها همه باهم همکاری کنند تا لیگ به شکل خوبی برگزار شود.

او درباره اعتراض برخی تیم های شهرستانی نسبت به متمرکز برگزار گشتن مسابقات در تهران نیز گفت: اینکه تیم های شهرستانی بخاطر رفت و آمد در معرض خطر بیشتری قرار دارند درست است و هزینه های آن ها نیز بالاتر می رود اما نباید اینطور باشد که وقتی بازیکن شهرستانی به تهران می آید قرنطینه شده و رعایت کند ولی بازیکن تیم های تهرانی بی تفاوت باشند. بازیکنان تهرانی هم باید قرنطینه شده و رعایت کنند. کار خیلی سخت و دشواری در پیش است، اما اگر تدبیر و کارشناسی شود می توان موضوع را کنترل کرد.

آتشی درباره انجام تنها سه تست PCR در جریان لیگ نیز گفت: این موضوع را کلاهی به عنوان دبیر و رکن اصلی کادر اجرایی فدراسیون اعلام کرده است که باید به آن احترام گذاشت، احتمالا کارشناسی شده حرف زده اند و باید ببینیم در اجرا چطور پیش خواهد رفت. کار جدیدی است. باید الگو برداری کرد اما امکانات و ابزار NBA و لیگ های اروپایی با ما قابل مقایسه نیست. به نظرم بهتر است لیگ یک مقدار پیش برود تا ببینیم فدراسیون می تواند پیروز باشد یا نه. سرکار خانم کلاهی دبیر کل و مسئول اجرای فدراسیون هستند که این نظرات را مطرح کرده اند، فعلا باید منتظر زمان اجرا بود.

او همچنین در واکنش به این موضوع که قرار است تنها یک هفته پس از آغاز لیگ مسابقات بخاطر اردوی تیم ملی بسکتبال تعطیل شود نیز اظهار کرد: به هر حال این موضوع حتما در برنامه های فدراسیون بوده و روی آن ها از جوانب مختلف کار شده است. بنده تنها می توانم بگویم که الآن تیم ملی در راه المپیک است و باید برنامه ریزی کرد، نمی شود کار را ول کنیم. مسائل این روزهای بسکتبال دنیا، حرفه ای است. باشگاه ها باید به گونه ای کار کنند که بازیکنان آن ها حداقل 6 ماه در اوج آمادگی باشند. باید یک تفاهم خوب میان فدراسیون و باشگاه ها باشد تا نواقص گوشزد و حل شوند. ما قرار است برای سومین بار به المپیک برویم، اینکه نمی توانیم از جمله تیم های قدرتمند باشیم صحت دارد اما باید بازی های خوبی مثل سال 2014 انجام دهیم که مردم راضی شوند. مثل دیدار مقابل فرانسه به گونه ای عمل کنیم که شخصیت تیم زیر سوال نرود.

کارشناس بسکتبال ایران در پایان گفت: این بحث نزدیک بودن اردوی تیم ملی به زمان آغاز لیگ امکان دارد در برنامه ریزی مدون فدراسیون باشد و شاید سرمربی تیم ملی اینگونه برنامه داده است. تنها باید بررسی شود و درست عمل کنیم تا به پیروزیت برسیم. نظر گروهی در چنین شرایطی شرط است که متاسفانه ما فقط خودمان را می بینیم. به عنوان مثال در دنیا برای انتخاب بازیکن رسانه را درگیر می کنند چون رسانه بهتر از همه شخصیت انتخاب دارد، به دلیل اینکه در کوران جریانات واقع شده است. الان هم به نظر من باید شرایط بررسی شود تا برنامه ها را آنطور در نظر داریم پیش ببریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2690

به "آتشی: برنامه لیگ بسکتبال ایران ذاتا خوب است اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشی: برنامه لیگ بسکتبال ایران ذاتا خوب است اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید