50 فیلم جشنواره رشد در خراسان جنوبی اکران می گردد

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر موسوی کیا پیش از ظهر شنبه درمراسم افتتاحیه جشنواره فیلم رشد، اظهار کرد: استفاده از فیلم در آموزش و پرورش یک رویداد فرهنگی بوده که در قالب مستند علمی، انیمیشن و فیلم کوتاه ارائه می گردد.

50 فیلم جشنواره رشد در خراسان جنوبی اکران می گردد

وی با بیان اینکه امروزه در سند تحول بنیادین، بحث بسته آموزشی مطرح است، اضافه کرد: در این بسته ها، در کنار آموزش، استفاده از ابزار یادگیری مانند فیلم آموزشی از جمله ضروریات است.

موسوی کیا با اشاره به اهداف ساخت فیلم رشد، اعلام کرد: اعتقاد ما براین است که فیلم تنها یک یاری آموزشی نیست بلکه یک مکمل آموزشی است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: برای تکمیل فرآیند آموزش، احتیاجمند استفاده از فناوری های جدید و رسانه های تصویری مانند فیلم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فیلم های آموزشی باعث پایداری در یادگیری می گردد، اضافه کرد: همه علمای تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده اند که بخش عمده یادگیری به بینایی مرتبط است.

موسوی کیا با اشاره به دیگر فواید استفاده از فیلم آموزشی در مدارس، اظهار کرد: همچنین استفاده از مستندهای علمی برای تعلیم دانش آموزان باعث نشاط و شادابی آن ها می گردد.

وی با بیان اینکه عده زیادی از دانش اموزان دچار افسردگی هستند، اضافه کرد: بنابراین احتیاج است که در درس در محیطی آرام و همراه با شادی و تفریح برای آن ها ارائه گردد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین می توانیم با استفاده از برگزاری جلسات نقد و آنالیز برای فیلم های آموزشی، استعداد های هنری و فناوری دانش آموزان را نیز شناسایی کنیم.

موسوی کیا با اشاره به اکران جشنواره فیلم رشد در نقاط مختلف استان، اعلام کرد: در سال گذشته، یک سوم از دانش آموزان خراسان جنوبی تحت پوشش اکران این فیلم قرار گرفتند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: باید مسائل آموزش و پرورش از نگاه هنر هفتم مورد آنالیز قرار گیرد.

جای خالی فیلم در بسته های فرهنگی خانواده ها

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این مراسم با انتقاد از جای خالی فیلم در بسته های فرهنگی خانواده ها در استان، اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش باید بیش از این از رسانه های تصویری استفاده کند.

حسین عباس زاده اضافه کرد: فیلم های آموزشی باید بر اساس احتیاج های مخاطب طراحی شده و در طول سال به طور مرتب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان احتیاجمند زبان رسانه هستیم، اظهار کرد: زبان رسانه ای قدرت تجزیه و تحلیل را بالا برده و اندیشه دانش آموزان را پرورش می دهد.

عباس زاده با اشاره به ساخت فیلم رشد در استان، اعلام کرد: آموزش و پرورش در جشنواره این فیلم به دنبال ارائه یک فیلم آموزشی است که در مستند و مستند داستانی خلاصه می گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از رسانه به یاری معلم برویم، اضافه کرد: در عصر کنونی نمی توان با اطلاعات سنتی و به وسیله سخنرانی با دانش آموزان ارتباط برقرار کرد.

عباس زاده ادامه داد: فیلم کوتاه، مستند علمی و انیمیشن سه بخش اساسی از رسانه بوده که باید به عنوان تکنولوژی آموزشی در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

ر ها شدن ساخت فیلم اینجا مدرسه نیست به دلیل کمبود اعتبار

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه کارکرد فیلم هم آموزشی و هم تربیتی است، اضافه کرد: فیلم به لحاظ هنری توهمی از حرکات است که در آن گاهی فیلم به واقعیت و گاهی نیز واقعیت به فیلم تبدیل می گردد.

عباس زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش فقط به خاطر تعلیم و تربیت به سمت رسانه های تصویر می رود، اظهار کرد: مهم ترین جامعه ای که مد نظر این نهاد است، فراگیرانی هستند که جامعه هدف وی را تشکیل می دهند.

وی استفاده از فیلم را در یادگیری دانش آموزان بسیار تاثیر گذار دانست و اضافه کرد: باید فیلم های آموزشی زیادی در قالب مستند های علمی طراحی و ساخته گردد.

عباس زاده با بیان اینکه در امسال با کمبودهای شدید اقتصادی روبرو شدیم، اعلام کرد: متاسفانه فیلم اینجا مدرسه نیست به دلیل کمبود اعتبار در مرحله طراحی باقی مانده و ساخته نشد.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی تاکید نمود: مسئولان استانی باید حرکت به سمت دنیای رسانه، کارکرد فیلم و کارکرد رسانه ای آن را جدی بگیرند.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 582

به "50 فیلم جشنواره رشد در خراسان جنوبی اکران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 فیلم جشنواره رشد در خراسان جنوبی اکران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید