5 متن طولانی در خصوص مادر؛ گلچین دلنوشته های زیبا

به گزارش یزد بلاگ، مادر مناسب ترین و کامل ترین کلمه در این دنیاست. چه کسی هست که مادرش را دوست نداشته باشد؟! در ادامه موضوعات مختلف و متن های طولانی درباره مادر را مطالعه خواهید کرد.

5 متن طولانی در خصوص مادر؛ گلچین دلنوشته های زیبا

1. مادر من؛ اولین کسی که به آرزوهایم گوش می نماید

مادر به معنای واقعی کلمه مصداق صداقت، عشق، وفاداری و صبر است. عشق و صبر او موازاتی در عالم هستی ندارد. این جهانی فانی بدون مادران به مکانی بدون پیشرفت و تعالی تبدیل می شد. مادران خوب ستون های اصلی یک جامعه را تشکیل می دهند. به همین دلیل است که بزرگترین کشورگشای جهان، ناپلئون می گوید:

مادران خوب را به من بدهید تا من یک جامعه بشری خوب به شما تقدیم کنم

این یک راز عیان است که پشت همه افراد پیروز در جوامع امروزی، نقش مادران معین نماینده بوده و هست. مادر دردهای کودک خود را از زمان بارداری و زایش به جان می خرد و تا آخرین لحظه عمر اولویت هایش را به فرزند خود اختصاص می دهد. مادران همواره نگران امنیت فرزند خود است. در ذهن مادر این اصل حرف اول را می زند؛ حس و حال فرزند من باید خوب باشد، همین و بس!

بیشتر مادرها صبح ها زودتر بیدار می شوند و همه کارهای روزمره زندگی را انجام می دهند تا ما با خیال راحت به کارهای خود مشغول شویم. از کودکی، کودک خود را برای رفتن به اولین اجتماع زندگی یعنی مدرسه آماده می نماید. اولین دوست واقعی هر فرد در زندگی مادر اوست. او اولین کسی است که به آرزوهای ما گوش می نماید. بی دلیل نیست وقتی احساس خوشحالی می کنید یا به پیروزیتی دست پیدا نموده اید، ابتدا قضیه را با مادر خود در میان می گذارید، مادرها بدون قضاوت کردن به حرف های ما گوش می نمایند.

مادرم، به شخصه تمام زندگی ام را مدیون شخصیت و رفتار آگاهانه تو هستم. مادر تو بهشت من هستی. همواره دعا می کنم یک عمر طولانی را سالم و سرحال در کنارم زندگی کنی. دوستت دارم

2. مادرم تا ابد، قهرمان زندگی من خواهد بود

وقتی داخل یک فیلم قهرمان داستان می میرد، ناامیدی و یاس اولین احساسی است که به سایرین دست می دهد. مادر من قهرمان داستان زندگی من است؛ چراکه او تنها کسی است که اگر نباشد، من بدون او نمی توانم به زندگی ادامه دهم. من همواره سپاسگزار او هستم. او به این دلیل قهرمان زندگی من است که هر زمان و هر جایی که به او احتیاج دارم، تمام کوششش را برای افزایش قدرت و توان من انجام می دهد.

مادرم تنها کسی است که در تمام لحظات سخت زندگی مرا رها نکرد. قهرمان فردی شجاع و قدرتمند است؛ و این کلمات به سختی می توانند توصیف کاملی برای مادر من به شمار آیند. تابحال شخصی خاضع تر از مادرم ندیده ام.

او تمام کوشش خود می نماید تا بهترین زندگی را داشته باشم. در تمام طول زندگی اش برای من جنگید. چارچوب کلمات در حین توصیف عشق بی نهایت او نسبت به فرزندش ویران می گردد. از ابتدای زندگی ام تا به امروز او در کنارم ایستاده است. تابحال هیچ رفتار متکبرانه ای از او ندیده ام.

مادرم به من یاد داده است تا به بقیه یاری کنم و احترام افراد مسن تر را نگه دارم. او الهام بخش ترین فرد در انجام کارهای خیر و پسندیده است. او مهربان، بی ریا و دوست داشتنی است. مادرم تا ابد قهرمان زندگی من خواهد بود.

3. تو قوی ترین زنی هستی که تابحال دیده ام

هر چقدر این کلمه را تکرار کنم باز هم کم است: سپاسگزارم! ممنون برای همه چیز. بدون وجود تو هیچگاه به انسانی که امروز هستم تبدیل نمی شدم. تو برای زندگی من جنگیدی، برای من گریه کردی و بی رحمانه به من عشق ورزیدی. می دانم که کمتر از گذشته به یاریت می آیم اما تو هیچگاه این رفتار ناشایست را در قبال من انجام نداده ای، همواره و همه جا همه چیزهای خوب را برای من خواسته ای و تمام کوششت این بوده تا من بی احتیاج از دیگران باشم.

کوشش های تو برای خانواده را فراموش نمی کنم. تو قوی ترین زنی هستی که تابحال دیده ام. اگر تو نبودی اتفاقات زندگی می توانست بدون رحم و نابخگرددنی باشد و زندگی من و خانواده را تحت تاثیر قرار بدهد. تو شادی زندگی ات را قربانی راحتی زندگی فرزندانت کردی تا آن ها هیچ گاه معنای واقعی سختی و رنج را نفهمند. این که فرزندانت توسط تو دوست داشته شوند، باعث افتخار آن هاست.

مادر، تو به من عشق بدون قید و شرط را آموختی. زمانی که تو را ناراحت کردم، من را در آغوش گرفتی و بوسیدی و بخشیدن را به من یاد دادی. اولین کسی بودی که به آرزوهای بی انتهای من باور داشتی و از من حمایت کردی. هر جا که به کسی برای بودن احتیاج داشتم، تو در آنجا بودی.

مادر عزیزم، تو بهترین دوست و مورد اطمینان ترین فرد زندگی من هستی و به خاطر این از تو سپاسگزارم. به خاطر اینکه بهترین مادر جهان هستی از تو سپاسگزارم!

4. مادر نام دیگری برای کلمه عشق است

بله، شاید بیشتر ما روز خود را با دیدن خنده بر لبان مادرانمان آغاز کنیم. روزهای زندگی من زمانی آغاز می شوند که مادرم صبح ها زودتر از من از خواب بیدار شده است. به خاطر همین از خودگذشتگی هاست که مادرم را مهربان ترین موجود روی زمین می دانم.

حتی زمانی که قادر نبودم یک کلمه حرف بزنم، مادرم خواسته های من را می فهمید و احساسات من را درک می کرد. کلمه مادر نام دیگری برای کلمه عشق است. مادرم کسی است که وجودش یک چهاردیواری را به خانه تبدیل می نماید.

کلمه مادر سرشار از احساس و عشق است. ارزش این کلمه را افرادی می دانند که کسی را ندارند که او را با نام مادر خطاب کند. پس کسانی که این فرشته آسمانی را در کنار خود دارند باید احساس غرور نمایند. دعای او می تواند زندگی فرزندش را زیر و رو کند و نارضایتی او ممکن است بر روی شادی زندگی فرزندش تاثیر زیادی بگذارد.

من می خواهم مانند یک سایه همواره در کنار مادرم بمانم. می دانم که هم اکنون فقط و فقط برای او زنده ام. می خواهم باقی عمرم را در خدمت مادرم باشم. می خواهم تمام چیزهایی که مادرم به من یاد داده است را به فرزندانم یاد بدهم تا او از داشتن من شاد و سر افراز باشد.

5. مادر؛ تو روح من هستی

مادر یک کلمه نیست، یک احساس است. مادرم الگوی تمام عیار زندگی من است. هیچ چیزی جالب تر و لذت بخش تر از عشق مادر نسبت به فرزندش نیست. فردی که از عشق مادرش لذت می برد، باید خودش را یکی از خوش شانس ترین افراد روی کره زمین بداند. عشق مادر به فرزند هیچ گاه در چارچوب کلمات جای نمی گیرد، و فقط و فقط می تواند از اعماق وجود یک فرد حس گردد.

شاید مردم مادر من را یک زن معمولی ببینند، اما او ارزشمندترین داشته زندگی من است. در تک تک قدم هایی که در زندگی برداشته ام، رد پای او نیز وجود دارد. مادرم انگیزه من برای امیداوری و کوشش مضاعف رو به جلو است.

مادر مهربانم، غم و اندوه را در چهره ات می بینم و می دانم همواره سعی داری سختی های زندگی را به تنهایی بر دوش بکشی. همواره سعی می کنم کارهایی در زندگی انجام دهم که باعث شادی تو گردد، مادر، تو روح من هستی و با تمام وجود دوستت دارم!

سخن آخر

دی کاپریو یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود درباره مادرش چنین می گوید: مادر من معجزه ای زنده است. امیدواریم از خواندن متن های بالا لذت برده باشید. شما می توانید زیباترین متن ها درباره مادر را انتخاب کنید و برای او بفرستید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2168

به "5 متن طولانی در خصوص مادر؛ گلچین دلنوشته های زیبا" امتیاز دهید

3 کاربر به "5 متن طولانی در خصوص مادر؛ گلچین دلنوشته های زیبا" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 متن طولانی در خصوص مادر؛ گلچین دلنوشته های زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید