5 فرم بدن زنانه و استایل مناسب برای هر کدام

به گزارش یزد بلاگ، چندین فرم مختلف اندام زنانه وجود دارد که باید فرم بدن خود را بر اساس آن ها شناخته و استایل هایی که مناسب هر کدام از آن ها است را تشخیص دهیم. انتخاب استایل نامناسب برای فرم بدن باعث می گردد حتی با وجود انتخاب لباس های مناسب و شیک استایل خوبی نداشته باشیم. به همین منظور در این مطلب قصد داریم به آنالیز انواع مختلف فرم بدن زنانه و استایل های مناسب هر کدام از آن ها بپردازیم.

5 فرم بدن زنانه و استایل مناسب برای هر کدام

در این مطلب رایج ترین انواع فرم بدن زنانه را معرفی نموده و به آنالیز این موضوع می پردازیم که هر فردی بدن منحصر به فردی دارد و برای اینکه احساس بهتری نسبت به استایل و تیپ خودتان داشته باشید نیازی به کاهش وزن یا تغییر دادن خودتان ندارید. اگرچه شناخت فرم بدن به انتخاب لباس هایی که ظاهر بهتری برایتان ایجاد می نمایند یاری می نمایند.

فرم بدن زنانه بیشتر به ژنتیک و ساختار استخوانی بدن بستگی دارد. با وجود اینکه با ورزش کردن و تنظیم سطح هورمون ها می توان کمی فرم بدن را تغییر داد اما به صورت پیش فرض به وسیله ساختار اسکلتی، چربی و ماهیچه از پیش توزیع شده در بدن معین می گردد.

در صورتی که در پی شناخت فرم بدن خود هستید می توانید با میزان گیری دور باسن، کمر و شانه ها آن را بشناسید. در ادامه نحوه تشحخیص فرم بدن را شرح داده ایم.

انواع فرم بدن زنانه

انواع فرم بدن زنانه شامل مثلثی معکوس، مستطیلی، مثلثی یا گلابی شکل، ساعت شنی و گرد یا سیبی شکل هستند. در ادامه همه این انواع فرم بدن را شرح می دهیم.

چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم؟

با وجود اینکه سبک زندگی و ورزش کردن می توانند اندام را تغییر دهند اما ساختار استخوان ها، توزیع و تناسب ماهیچه ها بیشتر ارثی هستند. پذیرفتن فرم بدن یکی از گام های مهم به سمت دوست داشتن خود است. لباس پوشیدن بر اساس فرم بدن به داشتن استایل مناسب و اعتماد به نفس بالاتر یاری می نماید.

فرم بدن را می توان تنها با نگاه کردن خود در آینه متوجه شد، اما برترین روش این است که یک سری میزان گیری انجام دهید.

  • شانه ها؛ صاف و راحت بایستید و متر را دور قسمت بالا و دور پهن ترین قسمت شانه خود بپیچید.
  • سینه؛ به حالت عادی بایستید و متر را بدون فشار دادن سینه دور برآمده ترین قسمت آن بپیچید.
  • کمر؛ متر را دور باریک ترین قسمت کمر خود که اغلب در بالای شکم واقع شده است بپیچید.

پس از میزان گیری قسمت های مختلف بدن می توانید فرم بدن خود را تشخیص داده و متناسب با آن لباس بپوشید. در ادامه انواع مختلف فرم بدن و لباس های مناسب برای هر کدام از آن ها شرح داده شده اند.

1. فرم بدنی مثلثی معکوس یا ورزشکاری

در این فرم بدن، شانه ها پهن تر از لگن و باسن هستند. در صورتی که بالاتنه پهن تر از پایین تنه باشد و شانه ها پهن تر از لگن و باسن باشند، فرم بدن مثلثی معکوس است. بعلاوه در این فرم بدن فاصله زیادی بین کمر و باسن وجود ندارد.

در صورتی که اندام مثلثی معکوس دارید از پوشیدن یقه های قایقی، لباس های دارای راه راه های درشت، تاپ های یقه گردنی، یقه های بزرگ و لباس هایی که طرح های درشتی در قسمت بالاتنه دارند اجتناب کنید.

در عوض در پی لباس هایی مانند دامن A-line یا شلوارهای پهن باشید که پایین تنه را برجسته نمایند. برترین مدل شلوار جینی که می توانید برای این اندام بهره ببرید شلوار جین boyfriend است.

در صورتی که فرم بدنی مثلثی معکوس دارید برای شانه های پهن و صاف خود یقه های قایقی یا حتی دکلته را انتخاب کنید. بعلاوه به عنوان جایگزین می توانید تاپ های یقه هفت را انتخاب کنید که منجر به پهن تر دیده شدن عرض شانه ها نمی شوند.

سعی کنید لباس های طرح دار یا رنگ روشن را در نیم تنه پایینی خود به کار ببرید تا پهنای باسن و ران ها با دامن ها و شلوارهای رنگی متعادل گردد. به عنوان مثال یک سویشرت متناسب یا تاپ یقه هفت با دامن A-line به خوبی ست می گردد، زیرا پهنای دامن با شانه ها هم عرض بوده و می تواند اندام مثلثی معکوس را متعادل سازد.

راه چاره جایگزین دیگر نشان دادن پاهای لاغر با پوشیدن لگ یا شلوار جین به همراه تاپ کشیده بلند است. پیراهن های دارای دامن های فون، ترک و کلوش، شلوارهای جین گشاد، بوت کات و راسته برای این اندام مناسب هستند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از پوشیدن کت های مربعی و کت هایی که اپل دار بوده یا روی شانه آن ها چین یا گیپور وجود دارد اجتناب کنید زیرا باعث می شوند بالاتنه شما حجیم تر به نظر برسد.

هدف نهایی اندام مثلثی معکوس حجم دهی به نیم تنه پایینی برای متوازن ساختن بدن است.

2. فرم بدنی صاف یا مستطیلی

در فرم بدنی مستطیلی پهنای شانه ها و باسن برابر است و بالاتنه و پایین تنه میزان یکسانی دارند. در این اندام کمر پهن تر نیست و شانه ها و باسن در یک راستا قرار دارند. کمربند برای اندام مستطیلی شکل مناسب است. کمربندهای دور کمر، شلوارهای کمر پهن و کت های کمربنددار همگی گزینه های مناسبی هستند.

رنگ های تیره و طرح های عمودی پیراهن، کت و شلوار و کت اغلب باعث باریک تر نشان داده شدن کمر در این اندام می شوند. خط های منحنی ای که در راستای بدن یا در نیم تنه بالایی بدن وجود دارند می توانند خط منحنی ای را در بالاتنه ایجاد نمایند که به صورت طبیعی وجود ندارد و پیراهن A-line یا دامن های لاله ای برای اندام های مستطیلی شکل بسیار مناسب هستند.

پیراهن های اندامی و دارای فرورفتگی به ویژه در صورتی که روی کمر تاکید داشته باشند به علت اینکه پایین خط کمر را کمی پر می نمایند انتخاب های بسیار مناسبی به شمار می روند.

در صورتی که اندام مستطیلی بلند و لاغری دارید لباس هایی که اندام پرتری را برایتان ایجاد می نمایند انتخاب های بهتری به شمار می روند. گاهی اوقات یک دامن یا پیراهن چین دار لباسی است که ظاهری بسیار زنانه ایجاد می نماید.

اکسسوری هایی مانند کمربند، گردنبند و اکسسوری های بزرگ دیگر می توانند توجه بسیاری را به بالاتنه و کمر جلب نمایند اما در صورتی که دوست ندارید از کمربند بهره ببرید می توانید یک تونیک A-line به همراه لگ بپوشید یا یک بافت سبک وزن طرح دار بلندتر از تونیک یا کت کوتاه متناسب را به استایل خود اضافه کنید.

علاوه بر این امکان حجم دهی به بالاتنه با افزودن پد شانه یا داشتن آستین های متناسب هم وجود دارد.در صورتی که اندام مستطیلی دارید باید از پوشیدن لباس هایی که خیلی راسته هستند مانند کت های راسته یا شلوارهای راسته اجتناب کنید.

پارچه های نرم تر برای این اندام مناسب تر هستند زیرا می توانند به خوبی جلوه کمربند را نشان داده و توجه را به سمت کمر جلب نمایند.

در صورتی که اندام مستطیلی دارید همه انواع شلوار را می توانید بهره ببرید. شلوار گشاد یا متناسب و هر مدل شلواری که حتی منحنی های بدنتان را برجسته کند هم برای اندام مستطیلی مناسب هستند.

شلوار جین های فاق بلند برترین انتخاب هستند زیرا باعث برجستگی بیشتر کمر شده و بعلاوه با افزودن کمربند به آن ها هم می توانید تاکید بیشتری روی کمر ایجاد کنید.

3. فرم بدنی مثلثی، قاشقی یا گلابی شکل

فرم بدنی گلابی شکل یا مثلثی به این صورت است که در آن لگن و باسن پهن تر بوده و قسمت بالاتنه باریک تر است. اندام مثلثی یا گلابی شکل با پایین تنه پهن تر شناخته می گردد بنابراین در آن باسن، لگن و ران ها پهن تر بوده و نیم تنه بالایی باریک تر است.

در این فرم بدن باید توجه را به سمت نیم تنه بالایی جلب کنید. این کار را می توان با انتخاب طرح ها یا رنگ های روشن تر برای بالاتنه انجام داد. یقه های پهن تر مانند یقه های قایقی و دلبری شانه ها را پهن تر نشان می دهند.

علاوه بر این می توان لایه هایی را به بالاتنه افزود تا بالاتنه حجم بیشتری داشته باشد. پیراهن ها باید بلندی متناسبی داشته و بلندی آن ها تا روی میانه باسن باشد. در صورت داشتن اندام گلابی شکل از پوشیدن پیراهن های خیلی بزرگ اجتناب کنید. بعلاوه می توانید از رنگ های تیره برای پایین تنه برای لاغرتر نشان دادن ران ها هم بهره ببرید.

دامن ها، پیراهن ها یا شلوارهای بلندتر به سرعت می توانند چربی و پر بودن قسمت لگن و باسن را پنهان نمایند بنابراین سعی کنید پارچه های لختی که روی باسن و ران ها قرار می گیرند را انتخاب کنید. پیراهن های با بلندی میانه و A-line می توانند بالاتنه و باسن را تخت تر نشان داده و به زیبایی روی باسن و ران ها قرار بگیرند.

علاوه بر این حتما مطمئن شوید که برای قسمت بالاتنه خود لباس متناسبی را انتخاب کنید. به این منظور از پارچه های محکم و ساختارمندی که شکل خود را حفظ می نمایند را بهره ببرید.

یقه های قایقی، اکسسوری هایی مانند روسری و گردنبند، طرح های درشت و لباس های طرح دار و لایه لایه می توانند جذابیت بیشتری را به بالاتنه اضافه نمایند زیرا منجر به ایجاد توازن با پایین تنه می شوند. پیراهن های رنگ روشن و کت متناسب یقه دار نمونه هایی از انتخاب های مناسب هستند.

بعلاوه بلوز پف دار یا دارای آستین های کپ می توانند به توازن قسمت بالای بدن یاری نمایند. بیشتر از تمرکز روی قسمت پایینی کمر سعی کنید لباسی تهیه کنید که آستین های چین دار، جمع شده یا پهن داشته باشد که بلندی آن ها تا آرنج یا نیمه بالایی بازو باشد. پیراهن های چین دار دکلته می توانند به بالای سینه ها حجم بدهند.

افرادی که اندام مثلثی شکل دارند در پیدا کردن شلوار متناسب با مشکل روبرو می شوند، اما با دنبال کردن قانون طلایی ای که در ادامه بیان می کنیم این کار آسان می گردد.

شلواری را انتخاب کنید که برای پهن ترین قسمت بدن یعنی باسن و کمر متناسب باشد. دامن ها، پیراهن ها و تونیک های A-line، لخت و ترک انتخاب های بسیار مناسبی هستند زیرا بدن را متوازن ساخته و اختلاف بین سینه ها و باسن را به حداقل می رسانند.

هدف نهایی در این اندام حجم دادن به نیم تنه بالا با استفاده کردن از پارچه ساختارمند و متناسب است.

4. فرم بدنی ساعت شنی

فرم بدنی ساعت شنی به این صورت است که در آن پهنای شانه ها و باسن یکسان بوده و کمر باریک تر است. در صورتی که این اندام را دارید باید کمر را برجسته تر کنید، زیرا کمر باریک ترین قسمت بدنتان است.

بعلاوه باید از پوشیدن لباس های گشادی که باعث شلخته به نظر رسیدن می شوند اجتناب کنید. یقه های قایقی یا یقه های هفت برای این اندام مناسب بوده و نباید از یقه هایی مانند یقه اسکی که بلند هستند بهره ببرید.

علاوه بر این باید در پی شلوارهایی باشید که به جای جیب های درزدار و عمیق، جیب های زاویه دار داشته باشند؛ زیرا در این صورت باعث کشیدگی شلوار در قسمت باسن نشده و آن ناحیه را چروک نمی نمایند. شلوارهای بدون جیب هم انتخاب های مناسبی برای این افراد هستند.

اندام های ساعت شنی اغلب جزو اندام های ایدئآل خانم ها به شمار رفته و مربی های ورزشی خانم ها را تشویق می نمایند برای داشتن زنانه ترین اندام ممکن سعی نمایند بدن خود را به شکل ساعت شنی در بیاورند.

در صورتی که فرم بدنیتان ساعت شنی است شلوار جین های فاق بلند، به همراه تاپ ها یا بلوزهایی که رنگ متضادی دارند بپوشید.

اگر بالا تنه بلندی دارید و بین سینه ها و باسنتان فاصله زیادی وجود داردمی توانید از کمربندهای پهن هم بهره ببرید. پیراهن اندامی برش دار قسمت های سینه و باسن را برجسته تر می سازد. بعلاوه دامن های مدادی، شلوارهای اندامی و کت های کوتاه هم انتخاب های مناسبی به شمار می روند.

اما اگر بالاتنه کوتاهی دارید یعنی فاصله بین سینه و باسنتان کم است لباس های یکسره ای که اندامتان را برجسته نموده اما قسمت میانی بدنتان را کشیده تر می سازند، مناسب هستند.

تکنیک مناسب دیگر این است که همه لباس های خود را از یک رنگ انتخاب نموده، کمربندهای باریک ببندید و از لباس رویی اندامی مانند مانتو یا کت اندامی بهره ببرید.

هدف نهایی اندام ساعت شنی برجسته سازی و تاکید کردن روی کمر است.

5. فرم بدنی گرد، بیضی یا سیبی شکل

فرم بدنی سیبی شکل به این صورت است که بالاتنه پهن تر بوده، کمر برجستگی خاصی ندارد و پاها لاغرتر هستند. فرم بدنی گرد به بالاتنه بزرگ تر از پایین تنه معروف است.

ممکن است خرید لباس برای این فرم بدنی سخت باشد زیرا تمایل به سمت خرید لباس های اورسایز برای جبران پهن تر بودن قسمت بالاتنه است. لباس پوشیدن متناسب به این مساله یاری می نماید.

در صورتی که اندام سیبی شکل دارید سعی کنید بلوزها و کت های خود را راسته و ساده انتخاب کنید. نباید لباسی که انتخاب می کنید جزئیات زیادی داشته باشد که توجه بسیاری را جلب کند. باید در پی داشتن اندام متوازن باشید این بدان معنا است که لباس انتخابیتان باید متناسب بوده و نباید خیلی تنگ باشند.

برترین شلوار جین برای این فرم بدن شلوار جین اندامی راسته است، زیرا باعث برجسته تر نشان داده شدن پاها شده و کمی هم روی کمر تاکید ایجاد می نماید. برای متعادل ساختن استایل غیررسمی به ذنبال سویشرت یا بلوز گشادتر باشید.

در این فرم بدن همه قسمت های بدن گرد هستند و می توانید روی برجسته سازی قسمت های کوچکتر مانند بالای سینه، یقه، پایین بازوها و پایین پاها تمرکز کنید.

علاوه بر این در این استایل ممکن است افراد بالاتنه و پایین تنه کوچک تری در مقایسه با قسمت میانی بدنشان داشته باشند. بعلاوه پاها ممکن است لاغر باشند.

افراد دارای اندام سیبی شکل، فرم بدن زنانه توپری دارند. برترین کار برای این افراد دوختن لباس های متناسب با خطوط منحنی بدنشان برای بهبود ظاهر است.

پارچه هایی که خطوط ساده دارند مانند پیراهن هایی که در قسمت کمر خمیدگی ملایمی دارند یا طیف رنگی آن ها در بالا و پایین مشابه است انتخاب های مناسبی برای این افراد به شمار می روند.

هنگامی که لباس بالاتنه و شلوار هر دو از رنگ های تیره و در مدل های بوت کات یا اندامی باشند لباس بالاتنه هم مرتب تر به نظر می رسد. در این اندام ساده منحنی خطی می توان از لباس های دارای پارچه نرمی که بلند بوده یا تاپ آن ها دارای فرورفتگی است استفاده کرد.

بعلاوه بافت های بلند آبشاری یکی از راه های عالی برای افزودن خطوط طرح دار به استایل خود در قسمت هایی است که تو رفتگی کمی دارد. بعلاوه می توان از یک بلوز بدون دکمه بلند سبک وزن، رویه یا تونیک جلو باز که هیچ حجم یا وزن خاصی را اضافه نمی نمایند، اما قسمت سینه ها را برجسته تر می سازند هم استفاده کرد.

مطمئن شوید که پاهای لاغر و کشیده ، گردن، بالای سینه، آرنج تا مچ و دست های خود را برجسته کنید. سعی کنید از پیراهن های A-line ای که که پارچه آن ها شکل خود را حفظ نموده و روی پهلوها و شکم به صورت لخت قرار می گیرد بهره ببرید.

چگونه با استفاده از قوانین لباس پوشیدن متناسب استایل بهتری داشته باشیم؟

با وجود اینکه فرم بدن بسیار مهم است و برای هر کدام از انواع فرم بدن نکات خاص و منحصر به فردی وجود دارد اما توجه به بعضی نکات کلی هم لازم است.

در ادامه چند نکته اساسی برای داشتن استایل بهتر را معرفی می کنیم.

  • لباس هایی که میزان آن ها برایتان متناسب نیست را انتخاب نکنید. هنگامی که لباس های خیلی کوچک می خرید نمی توانید از آن ها بهره ببرید و کارایی زیادی نخواهد داشت.
  • کمد لباسی ایجاد کنید که همه موارد اساسی برای بسیاری از استایل ها را داشته باشد.
  • لباس ها را فقط به علت اینکه تخفیف دارند نخرید. سعی نکنید در یک مرحله حجم انبوهی از لباس ها را خریداری کنید و لباس هایی که عینا مانند هم هستند را هم خریداری نکنید. با این کار از استایل شخصی خودتان دور شده و هنگام تصمیم گیری برای لباس پوشیدن با مشکل روبرو می شوید.

در سرانجام

در این مطلب با انواع مختلف فرم بدن زنانه و لباس های متناسب برای هر کدام آشنا شدیم. به نظر شما چه نکات دیگری را در رابطه با انتخاب لباس متناسب با فرم بدن زنانه باید در نظر گرفت؟

منابع: Gabrielle Arruda Style Advice, All The Dresses, London Image Institute

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4897

به "5 فرم بدن زنانه و استایل مناسب برای هر کدام" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 فرم بدن زنانه و استایل مناسب برای هر کدام" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فرم بدن زنانه و استایل مناسب برای هر کدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید