30 درصد مدارس عشایر سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

به گزارش یزد بلاگ، رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم گرمایشی 30 درصد مدارس عشایری این استان، استاندارد نیستند.

30 درصد مدارس عشایر سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

به گزارش خبرنگاران اسماعیل رضایی نیک در گفت وگو با ایسنا، اضافه نمود: در استان کهگیلویه و بویراحمد 205 مدرسه عشایری در قالب 360 کلاس درس وجود دارد که در این خصوص با کمبودی روبرو نیستیم.

وی در مورد کمبودهای مدارس عشایری استان اظهارکرد: کمبودها در مدارس عشایری استان کم است اما در بعضی از نقاط عشایری استان با کمبود چادر روبرو هستیم که این مشکل به اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گزارش شده است که قول برطرف کمبود 20 چادر را داده اند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 70 مدرسه چادری، 48 مدرسه کانکسی در مناطق عشایری داریم. از لحاظ امکانات و تجهیزات مدارس عشایری مسئله ای نداریم.

رضایی نیک توضیح داد: هم اکنون 3625 دانش آموز در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتدایی در مدارس عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند که 470 معلم به صورت سرباز معلم، حق تدریسی و قرار دادی کار آموزش و تدریس این تعداد دانش آموز را برعهده دارند و در حال حاضر با کمبود معلم روبرو نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 درصد مدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و30درصد مابقی که چادری بوده، فاقد استاندارد لازم هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: 30 درصد مدارس چادری که فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند، به علت نبود برق و گاز است.

رضایی نیک تاکید نمود: حدود 30 درصد مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد چادری و مابقی ساختمان و کانکس هستند.

وی اظهارکرد: باتوجه به این که مدارس عشایری در مناطق صعب العبور و دور دست هستند اما از لحاظ حقوقی معلمان این مدارس با مدارس شهری تفاوتی ندارند و انتظار داریم که حق کوچ، حق رفت و آمد و حق سختی کار به معلمان عشایری داده گردد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مورد جلوگیری از بازماندن دانش آموزان عشایری استان از تحصیل با اقدامات و کوشش های اجرا شده نگذاشته ایم که در مناطق عشایری دانش آموزی از تحصیل باز بماند و آنالیز نموده ایم از ترک تحصیل دانش آموزانی که به دلایل مختلف از جمله مسائل خانوادگی و دوری راه ترک تحصیل نموده بودند، جلوگیری نموده و حتی خوابگاه برای آنها نیز فراهم کردیم.

رضایی نیک اضافه نمود: در مورد ترک تحصیل دانش آموزن عشایری تنها مسئله ای که وجود دارد این است که دانش آموزان دختر مناطق عشایری زود ازدواج می نمایند و تا به امروز نتوانسته ایم جلوی این مساله که از ترک تحصیل آنها جلوگیری کنیم را بگیریم.

وی توضیح داد: از مردم، خیرین و افراد دارای تمکن اقتصادی انتظار داریم که برای پیشرفت مناطق عشایری با توجه به بضاعت اقتصادی پایین خانواده های عشایری به مدارس عشایری یاری نمایند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: بر اساس گفته های رئیس سازمان امور عشایر کشور پیشنهاد اختصاص سهمیه برای دانش آموزان در دانشگاه تربیت معلم داده شد که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 316

به "30 درصد مدارس عشایر سیستم گرمایشی استاندارد ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد مدارس عشایر سیستم گرمایشی استاندارد ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید