3 گیاه با خواص درمانی که ریشه در تاریخ دارند

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - گیاهان دارویی در بعضی موارد حتی از دارو هایی شیمیایی نیز می توانند، موثرتر عمل نمایند.

3 گیاه با خواص درمانی که ریشه در تاریخ دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اس بی اس، علم طبابت ریشه در تاریخ بشریت دارد. گرچه امروزه استفاده از دارو های شیمیایی در میان مردم مرسوم است، اما اجداد بشر هزاران سال با یاری دارو های گیاهی اقدام به درمان بیماری های خود به طور موثر می کردند.

در این مطلب به گیاهان دارویی که از دیرباز به انسان ها برای درمان بیماری یاری می نموده اند، می پردازیم:

1- علف لیمو: علف لیمو یکی از گیاهان استوایی است که به علت بوی مطبوعی که شبیه به لیمو دارد، به این نام معروفیت یافته است. برگ ها، ساقه ها و ریشه این گیاه به طور گسترده برای درمان سرفه، اسهال، گلودرد و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که از خارش و سوزش پوست رنج می برید، می توانید از این گیاه بهره مند شوید.

تحقیقات نو دانشمندان نشان می دهد این گیاه توانایی مناسبی در تسکین درد های ناشی از سردرد و میگرن دارد به طوری که علف لیمو می تواند در بعضی موارد همچون آسپرین عمل کند.

2- درخت چای: درخت چای یکی از گیاهان بومی در منطقه ها گرم و مرطوب محسوب می گردد. حتی در دنیا معاصر نیز از این گیاه برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می گردد. در زمان های قدیم برگ ها و پوست این درخت را کوبیده و با استنشاق عصاره آن سردرد را درمان می کردند.

بعلاوه می توانید با دم کردن چای مسائل گلو در زمان سرما خوردگی را تسکین دهید و یا به منظور درمان جراحت از این گیاه به صورت استعمال خارجی بهره بگیرید. این گیاه به علت آنکه دارای خواص آنتی باکتریایی، آنتی ویروسی و ضدقارچی است، می تواند برای ضدعفونی مورد استفاده قرار گیرد.

3- اکالیپتوس: به علت بو و طعم ویژه ای که گیاه اکالیپتوس دارد به صورت گسترده در تهیه آب نبات، دهانشویه و خوشبوکننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال کمتر کسی می داند که این گیاه خواص تسکین دهندگی درد و کاهش تب را دارد.

اکالیپتوس دارای خواص آنتی باکتریایی بوده و به علت ضددرد بودن برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی و مسائل تنفسی استفاده می گردد. بعلاوه می توانید از این گیاه در درمان درد مفاصل و ماهیچه ها، سلامت دندان ها، عفونت های قارچی، و التیام جراحات استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4698

به "3 گیاه با خواص درمانی که ریشه در تاریخ دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 گیاه با خواص درمانی که ریشه در تاریخ دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید