2020 بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم!

به گزارش یزد بلاگ، رشد مالی آمریکا در سال 2020 در کمترین سطح 77 سال اخیر بوده است.

2020 بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم!

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، اقتصاد آمریکا در سال 2020 همانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت تاثیر کرونا نهاده شد و این مساله شرایط بی سابقه ای را برای آن رقم زد. رشد مالی منفی 3.5 درصد این کشور در سال قبل حتی بدتر از چیزی بود که در رکود عظیم 2009 به ثبت رسید و این مساله، لقب بدترین عملکرد مالی را از زمان جنگ جهانی دوم از آن 2020 می نماید. سال 2020 برای بازار کار نیز سال بسیار بدی بود و 10 میلیون آمریکایی در حال حاضر بیکار هستند.

طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تنها رشد مالی منفی 11.6 درصدی سال 1946 از عملکرد اقتصاد در سال 2020 بدتر بوده و نوار 11 سال رشد مالی مثبت نیز در نتیجه این اتفاق پاره شده است. برای سال 2021 اگرچه قطعیت زیادی برای ثبت رشد مثبت وجود دارد اما اینکه چه رشدی تجربه گردد محل اختلاف نظر بسیاری است. دولت ماه قبل یک بسته حمایتی 900 میلیارد دلاری را اجرا کرد و جو بایدن نیز به دنبال تصویب یک بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری است اما بانک مرکزی با توجه به قرار داشتن نرخ بهره در محدوده صفر درصدی و تزریق سنگین نقدینگی دست پری برای شروع در جدید سیاست های حمایتی ندارد.

بعضی از اقتصاددانان هشدار داده اند ریسک وقوع یک رکود دیگر در سال 2021 جدی تر از آن است که نادیده گرفته گردد. مارک زندی- اقتصاددان ارشد در موسسه مودی انالتیکس گفت: اقتصاد هنوز در حال دست و پا زدن است و شرایط آن در انتها سال بستگی به این خواهد داشت که تاچه اندازه واکسن ها پیروز عملکرد نموده و شیوع کرونا تا چه حد مهار شده باشد. برآورد من این است که حدود پنج میلیون شغل به طرز غیرقابل بازیابی از دست رفته باشند و باید برای شاغلین بیکار شده فرصت های شغلی تازه ای ایجاد گردد که زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3271

به "2020 بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2020 بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید