2 میلیون و 400 هزار دز واکسن فایزر از بلژیک سفارش داده ایم، به زودی تمامی خدمات براساس کارت واکسن ارائه می گردد

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از سفارش 7.4 میلیون دُز واکسن فایزر و جانسون اند جانسون از بلژیک اطلاع داد.

2 میلیون و 400 هزار دز واکسن فایزر از بلژیک سفارش داده ایم، به زودی تمامی خدمات براساس کارت واکسن ارائه می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن فایزر فقط برای مادران باردار وارد می گردد. زیرا با توجه به این که این واکسن برای مادران باردار مفید است، دولت تصمیم گرفت در این زمینه کم نگذارد و این درخواست ما را اجابت کرد.

وی اضافه کرد: بعلاوه چون ما بیشتر از تعداد مادران باردار برای واکسن فایزر درخواست داده ایم، از این واکسن برای دُز یادآور کادر بهداشت و درمان هم استفاده می گردد.

رئیسی ادامه داد: ما 2 میلیون و 400 هزار دُز واکسن فایزر سفارش داده ایم، اما چون تولیدنمایندگان این واکسن خوش قول نیستند، تعیین نیست همه این واکسن ها به دست ما برسد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید نمود: اگر این میزان به دست ما برسد، حدود یک میلیون و 200 هزار دُز واکسن فایزر برای مادران باردار و حدود 700 هزار دُز هم برای دُز یادآور هم برای کادر بهداشت و درمان خواهد بود که در ICU، اورژانس ها و بخش های مقابله با کرونا فعالیت می نمایند.

رئیسی گفت: ما فعلا مذاکره برای واردات 5 میلیون دُز واکسن جانسون اند جانسون را نهایی نموده ایم. این واکسن ها تک دُز هستند و احتیاج به دُز دوم ندارند و ما این واکسن را برای دو گروه استفاده نموده ایم؛ یکی مادرانی که در سن باروری هستند و هنوز باردار نشده اند و بعلاوه بعضی افراد مبتلا به بیماری های خاص که هنوز واکسن نزده اند.

وی در انتها توضیح داد: واکسن فایزر و جانسون اند جانسون هر دو از بلژیک وارد کشور خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4550

به "2 میلیون و 400 هزار دز واکسن فایزر از بلژیک سفارش داده ایم، به زودی تمامی خدمات براساس کارت واکسن ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون و 400 هزار دز واکسن فایزر از بلژیک سفارش داده ایم، به زودی تمامی خدمات براساس کارت واکسن ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید