یخبندان تگزاس برای مکزیکی ها دردسر ساز شد

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یخبندان گسترده در تگزاس آمریکا موجب ایجاد مشکل در تامین گاز طبیعی نیروگاه ها در کشور مکزیک شده و از هیمن رو برق منازل دست کم پنج میلیون نفر از مردم در شمال کشور مکزیک قطع شده است.

یخبندان تگزاس برای مکزیکی ها دردسر ساز شد

این مشکل از روز دوشنبه این هفته آغاز شده است.

رئیس کمیسیون برق فدرال مکزیک در این رابطه بیان نمود: یخبندان گسترده در تگزاس سبب یخ بستن لوله های گاز شده و همین امر تامین گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه ها در کشور مکزیک را با مشکل روبرو کرده است.

البته مشکل بی برقی در نتیجه یخبندان مکزیک فقط مربوط به مکزیک نیست بلکه بیش از چهار و نیم میلیون خانه در سراسر آمریکا در میانه توفان زمستانی کم سابقه ای که بیشتر کشور را در بر گرفته، بدون برق مانده اند.

بخش بزرگی از این قطع برق در ایالت تگزاس رخ داد که در آن دمای هوا به زیر صفر رسیده و دولت فدرال در این ایالت معمولاً گرمسیری اعلام وضع اضطراری کرده است.

توفان برف و یخ تا به امروز گریبان حدود دویست میلیون نفر را گرفته و در برخی ایالت ها که به چنین هوای سردی عادت ندارند، شرایط وخیمی به وجود آورده است.

بنا به گزارش ها، در چند روز گذشته که موج سرما آمریکا را فرا گرفته 25 نفر در حوادث مختلف جان باخته اند، از جمله شش نفر که در تصادف چندین خودرو در 《فورت ورت》 ایالت تگزاس کشته شدند.

اداره هواشناسی آمریکا حوزه دربرگیری این هوای سرد را بی سابقه و وسیع عنوان کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3397

به "یخبندان تگزاس برای مکزیکی ها دردسر ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخبندان تگزاس برای مکزیکی ها دردسر ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید