یازده طرح پژوهشگاه فضایی ایران گواهی ثبت اختراع و اعتبارسنجی دریافت کردند

به گزارش یزد بلاگ، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از ثبت 7 طرح اختراعی از دستاوردهای متخصصان این پژوهشگاه و اخذ 4 گواهی اعتبارسنجی اختراع اطلاع داد.

یازده طرح پژوهشگاه فضایی ایران گواهی ثبت اختراع و اعتبارسنجی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران ، هادی رضائی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از ثبت 7 طرح اختراعی از دستاوردهای متخصصان این پژوهشگاه و اخذ 4 گواهی اعتبارسنجی اختراع اطلاع داد.

وی افزود: 7 طرح متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران در سال98، به عنوان اختراع در اداره ثبت اختراعات مرکز مالکیت معنوی به ثبت رسیده است.

رضائی ادامه داد: افزون بر این، 4 پروژه دیگر این پژوهشگاه نیز پیروز به اخذ گواهی اعتبارسنجی اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در سال قبل شده اند.

وی توضیح داد: یکی از راه کارهای اصلی در حفظ مالکیت فکری و صیانت از دستاوردهای علمی متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران تا رسیدن به مرحله تجاری سازی، ثبت حقوقی این دستاوردها است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران درباره عناوین طرح های اختراعی متعلق به پژوهشکده سامانه های ماهواره این پژوهشگاه را شامل اتاق تمیز پرتابل (قابل حمل) جهت تست حسگرهای فضایی، سیستم معین موقعیت رادیویی طیف گسترده و زمین پایه بومی برای ماهواره، مکانیزم قفل انتهائی ماهواره با نوع زبانه ای، پلتفرم صلیبی بهینه سازی شده برای سازه ماهواره به منظور افزایش نسبت استحکام به وزن مطرح نمود.

وی افزود: عناوین دیگر طرح های اختراعی متعلق به پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه را می توان به ساخت نانوکاتالیست بر پایه مونولیت و فوم، تهیه نانو کامپوزیت پلیمر-الیاف کربن تقویت شده با نانو ساختارهای زیرکونیوم دی بورید و سیلیکون کاربید اشاره نمود.

رضایی طرح اختراعی دیگر را میراگر جریان گردابی مغناطیسی نام برد که متعلق به پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه است.

وی در ادامه داد: طرح های اختراعی بعد از ثبت در مرکز مالکیت فکری، می توانند اعتبارسنجی علمی از سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران گواهی دریافت کنند که 4 اختراع این پژوهشگاه در سال 98، این گواهی را دریافت نموده اند.

رضائی عناوین طرح های اختراعی این پژوهشگاه را که گواهی اعتبارسنجی اختراع دریافت نموده اند را نام برد وگفت: میز مونتاژ و تست ماهواره با گشتاور و دقت بالا و سامانه هوشمند نظارت الکترونیک فضاپایه و ایستگاه پایه به منظور ردیابی افراد متعلق به پژوهشکده مواد و انرژی؛ مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی از پژوهشکده رانشگرهای فضایی و بستر آزمون عملکرد سامانه های الکتروهیدرودینامیکی متعلق به پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران ، خاطرنشان ساخت: در امسال نیز ثبت مالکیت فکری دستاوردهای پژوهشگاه با جدیت دنبال می گردد، به طوری که تا به امروز، 19 پرونده ثبت اختراع و 11 پرونده اعتبارسنجی اختراعات در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1218

به "یازده طرح پژوهشگاه فضایی ایران گواهی ثبت اختراع و اعتبارسنجی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازده طرح پژوهشگاه فضایی ایران گواهی ثبت اختراع و اعتبارسنجی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید