گروه های ایرانی جبهه جدیدی را علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ باز کردند

به گزارش یزد بلاگ، گروه های ایرانی آمریکایی سعی می نمایند تا چالش حقوقی تازه ای را علیه کوشش های دونالد ترامپ در جلوگیری از ورود اتباع و آوارگان 6 کشور مسلمان شروع نمایند.

گروه های ایرانی جبهه جدیدی را علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ باز کردند

با تور تابستان 99 عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمان تازه ای محدودیت ها و ممنوعیت های تازه ای را علیه ورود اتباع و مهاجران 6 کشور مسلمان وضع نموده است، گروه های ایرانی آمریکایی به علاوه ده ها نفر دیگر روز آدینه از یک قاضی آمریکایی در واشنگتن خواسته اند تا دستور اجرایی ترامپ را لغو نموده و این حکم قضایی را به تصمیمات قبلی دادگاه های فدرال مریلند و هاوایی بیفزاید که موجب لغو دستور اجرایی ترامپ شده است.

تانیا چاتکان قاضی آمریکایی بلافاصله خواسته است بداند که درخواست اصلی این گروه از افراد چه بوده است.

جان فریدمن وکیل مدافع این افراد تاکید نموده است که فرمان رئیس جمهور آمریکا ذاتا تبعیض آمیز است و حکم قاضی چاتکان برای محافظت از حقوق موکلانش کاملا لازم و لازم است.

پیروزی در واشنگتن می تواند موجب تقویت استدلالات حقوقی نسبت به احکام قبلی صادر شده در مریلند و هاوایی گردد، این در شرایطی است که دادگاه تجدیدنظر مریلند ماه آینده قرار است به درخواست دولت ترامپ در مورد حکم صادر شده رسیدگی کند.

کارل توبیاس استاد حقوق دانشگاه ریچموند در این باره تاکید نمود: دلایل زیادی برای پیگیری فرایند حقوقی وجود دارد. پیروزی در واشنگتن می تواند موجب تقویت موضع مخالفان دستور ترامپ برای سرکوب مهاجرت گردد، حتی اگر احکام صادر شده در هاوایی و مریلند لغو گردد.

دستور ترامپ دومین کوشش وی برای متوقف کردن صدور ویزا به مدت 90 روز برای مسافران و اتباع ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن است. همزمان این دستور اجرایی شامل ممنوعیت ورود مهاجران و آوارگان به مدت 120 روز به آمریکا خواهد بود. دستور قبلی ترامپ نیز از سوی بعضی قضات و دادگاه های آمریکایی لغو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 454

به "گروه های ایرانی جبهه جدیدی را علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ باز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های ایرانی جبهه جدیدی را علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ باز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید