گرفتار شدن یک تیم 7 نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن یک تیم 7 نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا خبر داد.

گرفتار شدن یک تیم 7 نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا

سید امان الله جهان بین در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در حین صعود به ارتفاعات دنا جهت نجات جان تیم کوهنوردی گرفتار شده در برف و کولاک هستند

وی اظهار کرد: طی تماس تلفنی با شماره 112 کشیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن 7 نفر کوهنورد اهل استان فارس در ارتفاعات قله دنا بلافاصله اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به طرف محل گرفتار شدن کوهنوردان حرکت کرده و در حین صعود به ارتفاعات قله دنا می باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ارتباط برقرار شده از طریق پیامک و تماس تلفنی از طریق فرمانده تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با اعضای گروه کوهنوردی گرفتار شده دربخشی از ارتفاعات دنا به نام کل خرمن و همچنین ارتباط با رئیس هیئت کوهنوردی استان فارس خوشبختانه هر 7 نفر کوهنورد در صحت و سلامت کامل به سر می برند و در حال اجرای کمپینگ و برپایی چادر در همان منطقه جهت شب مانی تا رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر می باشند.

جهان بین شرح داد: اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در حال حاضر در ارتفاعات منطقه تنگ نول در حین صعودبه محل کل خرمن می باشند.

جهان بین ادامه داد: تیم دوم امداد نجات کوهستان نیز به جهت پشتیبانی در پایگاه امدادونجات کوهستان شهرستان دنا مستقر شده است و آماده انجام عملیات می باشد تا با تمام توان و به سرعت عملیات امداد نجات به حول و قوه الهی به انتها رسد.

وی بیان نمود: ارتفاع منطقه ای که این تیم به دلیل برف وکولاک در آن گرفتارشده است نزدیک به 4000 متر است.

همچنین صدیقه رضایی، رئیس هیات کوهنوردی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیمی که دچار حادثه شده اند هفت نفر از شیراز هستند و که بدون کسب مجوز صعود از هیئت کوهنوردی و با نادیده گرفتن ناپایداری شرایط جوی با وجود هشدارهای هواشناسی، راهی منطقه کِل خرمن شده اند و متاسفانه یکی از اعضای تیم دچار آسیب شکستگی شده است.

وی اضافه کرد: مطابق آنچه مشهود است و طی تماسی که با ریاست هلال احمر شهرستان دنا داشتیم اعلام کردند امکان اعزام بالگرد در این شرایط جوی وجود ندارد.

رضایی بیان نمود: اعزام تیم نیز در این ساعت روز غیرمنطقی و پرمخاطره است و عملیات امدادرسانی فردا انجام خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4649

به "گرفتار شدن یک تیم 7 نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتار شدن یک تیم 7 نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید