گراهام: برنامه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان هفته آینده اعلام می گردد

به گزارش یزد بلاگ، یک سناتور جمهوری خواه آمریکا که روابط نزدیکی با رئیس جمهور این کشور دارد، گفت برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هفته آینده اعلام می گردد.

گراهام: برنامه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان هفته آینده اعلام می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی که دوشنبه به کابل پایتخت افغانستان سفر نموده گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این هفته خبر خروج نظامیان آمریکا از این کشور را اعلام می نماید.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیندسی گراهام گفت که رئیس جمهور ایالات متحده این هفته اعلام می نماید که نظامیان آمریکا احتمالا سال آینده میلادی از افغانستان خارج خواهند شد و شمار نظامیان آمریکایی در این کشور از 12 هزار نفر به 8600 تن کاهش می یابد.

گراهام دراین باره گفت: با توانمندتر شدن نیروهای امنیتی افغانستان، شمار نظامیان آمریکایی در این کشور کاهش خواهد یافت.

وی پیشتر مخالف کاهش شمار نظامیان آمریکا در افغانستان بود، اما اینک موافق طرح دونالد ترامپ در این زمینه است. گراهام بر این باور است که حضور 8600 نظامی آمریکایی در افغانستان برای حفظ امنیت افغانستان کافی است و این کشور هرگز به پایگاه حملات علیه ایالات متحده مبدل نمی گردد.

سناتور گراهام در بخش دیگر سخنان خود اضافه نمود که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان باید بر اساس شروطی باشد و طالبان به وعده هایش در مذاکرات پایبند باشد.

این در حالی است که طالبان اعلام نموده هرگونه توافق صلح باید شامل خروج همه نظامیان آمریکا از افغانستان باشد.

شبکه خبری ان بی سی نیوز روز گذشته خاطرنشان کرد که دولت آمریکا با توجه به از سرگیری مذاکرات با گروه طالبان در نظر دارد 4 هزار نظامی از افغانستان را خارج کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 297

به "گراهام: برنامه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان هفته آینده اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گراهام: برنامه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان هفته آینده اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید