گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: خودروها معمولا به خاطر امکاناتی که دارند قیمت گذاری می شوند و برحسب آن ها ارزش گذاری خواهند شد اما گاهی اوقات خودروها به خاطر کمیاب بودن و یا قدیمی بودنشان قیمت گذاری می شوند.

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

بالا بودن قیمت تنها مخصوص خودروی هایی با امکانات زیاد نیست چرا که گاهی اوقات بعضی از خودروهای قدیمی هم تنها به خاطر اینکه فراوری نمی شوند و یا در زمان خودشان برترین بوده اند گران هستند.

911 Carrera RSR

پورشه یکی از عظیمترین خودروسازان جهان است و از دیرباز تا کنون بیشتر با مدل 911 شناحته می گردد و می توان نتیجه گرفت که یکی از این خودروها در میان گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک جهان قرار داشته باشد. مدل911 Carrera RSR این خودرو در سال 1973 برای اولین ار فراوری شد و از آن برای مسابقات رالی هم استفاده می شد. در این میان یک مدل تقریبا در تمام جهان مسابقه داد و بعلاوه چند سال پیش به قیمت 750 هزار دلار فروخته شد.

Ferrari 275 GTB/4

یکی از فراری هایی که به تعداد محدود در جهان فراوری شد مدل Ferrari 275 GTB/4 بود. این خودرو در سال 1963 و در یک فرایند خیلی کوتاه طراحی ساخته و وارد بازار شد. این مدل دارای یک موتور پرقدرت V12 با 300 اسب بخار بود که در نوع بسیار پرقدرت بود. یکی از مدل های به جای مانده این خودرو را سال گذشته یک کلکسیونر با قیمت 50 هزار دلار خریداری کرد.

Plymouth Hemi ‘Cuda

خودروهای قوی هیکل در دوره خاصی تمام جهان را فراگرفته بودند و البته همچنان هم هواداران خاص خود را دارند. این خودروهای غالبا دارای موتورها بسیار قوی با مصرف سوخت بالا بودند. در سال 1970 یک مدل Plymouth Hemi ‘Cuda با موتور V8 هواداران زیادی بدست آورد. این خودروی 424 اسب بخاری به گونه ای است که هواداران آن حاضرند هر مبلغی را برای داشتنش بپردازند. یک نمونه بسیار تمیز از این خودرو سال گذشته با قمیت 899 هزار دلار به فروش گذاشته شد.

Alfa Romeo 2300MM

شرکت ایتالیایی الفارومئو یکی از قمدیمی ترین و بعلاوه مشهورترین شرکت های خودروسازی جهان است. این کارخانه خودروسازی در سال 1963 مدل Alfa Romeo 2300MM را به بازار عرضه کرد که در زمان خود یکی از برترین و بعلاوه زیباترین خودروهای بود. آلفا رومئو از این خودرو برای مسابقات رالی های مختلف آن موقع استفاده می کرد. این خودرو با اینکه بیش از 70 سال سن داشت در یک مزایده با قیمت باورنکردنی 1 میلیون دلار به فروش رسید.

Ferrari Daytona

این فراری در زمان خودش به اسم یک اسطوره شناخته می شد و تنها 14 عدد از آن ساخته شد. چندی پیش این خودرو در یک حراجی عظیم با قیمت سرسام آور 700 هزار دلار به فروش رسید. این خودرو دارای یک موتور پر قدرت با توان 521 اسب بخار است و طراحی بدنه آن همواره سرلوحه طراحان عظیم فراری بوده است.

Mercedes-Benz 600 Pullman

یکی از زیباترین و بعلاوه معروف ترین مرسدس بنزهایی که تا به حال ساخته شده است مدل 600 Pullman است. این خودرو در سال 1963 به اسم برترین خودروی تشریفاتی انتخاب شد. این خودرو به اسم وسیله نقلیه بسیاری از دیکتاتورها و بعلاوه هنرپیشه ها ایفای نقش نموده است. این خودرو این روزها به قیمت 750 هزار دلار به فروش می رسد. این خودرو از نظر فنی هم بسیار قدرتمند است چرا که موتور 6.3 لیتری آن رقیب ندارد.

Rolls-Royce Silver Dawn

کارخانه خودروسازی رولزرویس یکی از معروف ترین فراوری کننده های خودروهای لوکس و تجملی است. مدل Silver Dawn یک از برترین خودروهایی است که این شرکت تا به حال فراوری نموده است. این خودرو از نظر ظاهری دارای طراحی منحصر به فرد است و از نظر فنی هم با داشتن یک موتور 4.6 لیتری چیزی کم ندارد. قیمت این خودرو در حدود 750 هزار دلار است.

Chevrolet Corvette

این خودرو این روزها هم به امکانات گسترده ای به فروش می رسد اما مدل 1967 آن یکی از برترین ها بود که کمتر خودرویی را می توان با آن مقایسه کرد. این خودرو یک موتور 560 اسب بخاری دارد که حتی این روزها هم خودروهای بسیاری نمی توانند به سرعت آن برسند. این خودرو این روزها با قیمت 850 هزار دلار به فروش می رسد.

Duesenberg SJ Speedster

هرکسی با تماشا این خودرو شگفت زده خواهد شد چرا که در سال 1933 ساخته شده است اما واقعا یک خودروی بی نظیر است. این خودرو در آن ها سال های دارای یک موتور 320 اسب بخاری بود که واقعا ترسناک است. تنها 36 عدد از این خودرو فراوری شد و این روزها نسخه های به جای مانده از آن 2.6 میلیون دلار فروخته می گردد.

Ferrari 250 GT California Spyder

در عین ناباوری یک خوروی سال 1959 از کارخانه فراری که تنها به تعداد محدود ساخته شد به اسم گرانترین خودروی کلاسیک جهان شناخته می گردد. مدل 250 GT California Spyder از فراری با اینکه ا نظر فنی و ظاهری در سطح خیلی بالایی قرار ندارد اما چند سال پیش با قیمت گزاف 3 میلیون و 260 هزار دلار به فروش رفت. بسیاری از کارشناسان خودرو بر این باروند که خودروهای بهتری هم هستند که لایق این اسم باشند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4342

به "گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید