کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری حضور می یابد

به گزارش یزد بلاگ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از حضور این استان در جشنواره سفره ایران، فرهنگ گردشگری منطقه 7 کشور اطلاع داد.

کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری حضور می یابد

اگر علاقمند به سفر با بهترین کمترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، الماس قبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره در روزهای 25 تا 27 آذرماه در شهر شیراز و با حضور استان های منطقه 7 کشور برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره توانمندی های غذایی خود را به نمایش می گذارند، توضیح داد: در این جشنواره تعدادی غرفه به استان ما اختصاص یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: همه فعالان صنایع غذایی استان، مراکز عرضه غذا و پذیرایی، هتل ها، رستوران ها، اقامتگاه های بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات علمی و آموزشی مرتبط با حوزه غذا، صنایع نان، بسته بندی مواد غذایی، شرکت های تعاونی تولیدی غذایی استان می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

قبادی گفت: همچنین تولیدنمایندگان صنایع دستی به خصوص صنایع دستی مربوط به غذا می توانند برای دریافت فضای معرفی و نمایش توانمندی های خود در این جشنواره، تا 20 آذر به معاونت گردشگری استان مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و مکتب آشپزی ایرانی از جمله مکاتب شناخته شده در دنیا است، بیان نمود: برگزاری این جشنواره می تواند سبب ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم سنتی در سفره های ایرانی و حتی بین المللی باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: امیدواریم آشپزهای ماهر استان بتوانند طعم خوش غذایی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را در این جشنواره معرفی نموده و از این طریق به رونق صنعت گردشگری استان یاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 380

به "کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری حضور می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری حضور می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید