کنعانی مقدم: امیدی به سازش میان عربستان و یمن نیست ، هدف آمریکا از آتش بس در یمن تجزیه است

به گزارش یزد بلاگ، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا و کشور های مرتجع منطقه به دنبال این هستند که با آتش بس مشروط، عملا تجزیه یمن را رقم بزنند و یمن مصمم است در قبال اقدامات وحشیانه سعودی ها از ابزار مقابله به مثل استفاده کند.

کنعانی مقدم: امیدی به سازش میان عربستان و یمن نیست ، هدف آمریکا از آتش بس در یمن تجزیه است

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد احتمال برقراری آتش بس میان عربستان و یمن گفت: یمنی ها با یک موج سنگین موشکباران در مناطق استراتژیک عربستان عملا یک نه بزرگ به فشار های آمریکا و سعودی ها برای اینکه بخواهند یمن را با فشار و زورگویی برای یک آتش بس مشروط پای میز بیاورند، گفتند.

وی ادامه داد: آمریکا و کشور های مرتجع منطقه به دنبال این هستند که با این آتش بس مشروط عملا تجزیه یمن را رقم بزنند و یمن مصمم است در عین اینکه جهت تبادل نظر باز است اما در قبال اقدامات وحشیانه سعودی ها از ابزار مقابله به مثل استفاده کند به همین دلیل به نظر می رسد فعلا امید به صلح و سازش میان عربستان و یمن نخواهد بود.

کنعانی مقدم در مورد اصرار مقامات آمریکایی و سعودی در دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان موسوم به آرامکو گفت: این ها بار ها این موضوع را در رسانه های جهانی مطرح کردند، اما هیچ مدرک و مستندی را در این خصوص ارائه ندادند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به صدور بیانیه کشور های اروپایی علیه ایران و در تاکید بر دست داشتن جمهوری اسلامی در این حملات گریزی به سخنان روحانی در اجلاس سازمان ملل متحد زد و اظهار داشت: رئیس جمهور در این اجلاس از عربستان، آمریکا و اروپا خواست که برای اثبات ادعای خود در دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو مدرکی ارائه نمایند که آن ها هیچ مدرکی نتوانستند به صحنه بیاورند.

وی توضیح داد: جمهوری اسلامی در عین حال که به دنبال انجام چنین اقدامات مخربی نیست گذشته از آن اگر اقدامات از این دست انجام دهد بدون ترس و واهمه رسما اعلام خواهد نمود.

کنعانی مقدم یادآور شد: شکست سعودی ها، آمریکا و ائتلاف آن ها در مقابل مردم یمن چاره ای جز فرافکنی برای آن ها باقی نگذاشته و آن ها با محکوم کردن ایران و کلید زدن پروژه ایران هراسی در منطقه به دنبال جذب منافع حداکثری از نفت سعودی هستند و بر این اساس قطعا آمریکا و ائتلاف مرتجع آن در منطقه هیچ مدرکی برای دخالت ایران در این حملات پیدا نخواهد نمود.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 180

به "کنعانی مقدم: امیدی به سازش میان عربستان و یمن نیست ، هدف آمریکا از آتش بس در یمن تجزیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنعانی مقدم: امیدی به سازش میان عربستان و یمن نیست ، هدف آمریکا از آتش بس در یمن تجزیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید