کشورهای حوزه بالتیک مقامات بلندپایه بلاروس را تحریم کردند

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لیتوانی، لتونی و استونی، سه جمهوری ناحیه بالتیک با اعمال تحریم علیه مقامات ارشد بلاروس، برای الکساندر لوکاشنکو و 29 مقام ارشد حکومتی ممنوعیت سفر وضع کردند.

کشورهای حوزه بالتیک مقامات بلندپایه بلاروس را تحریم کردند

این تصمیم نشانه ناشکیبایی این سه جمهوری در قبال سیاست محتاطانه غرب است و بدون هماهنگی با اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

به گزارش رویترز جمهوری های بالتیک در هفته های اخیر خواستار اقدامات قاطع تر اتحادیه اروپا در برابر حکومت الکساندر لوکاشنکو بوده اند که پس از اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری با شدیدترین چالش در دوران زمامداری 26 ساله خود روبرو است.

اتحادیه اروپا تا به امروز علیه الکساندر لوکاشنکو هیچ اقدامی انجام نداده هرچند نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آن کشور را به رسمیت نشناخته است.

در همین رابطه رئیس جمهور لیتوانی در اظهاراتی گفت: ما بر مذاکرات صلح آمیز بین معترضان و حکومت تاکید کرده بودیم ولی به نظر می رسد که حکومت حاضر نیست این کار را انجام دهد. ما به این نیتجه رسیدیم که باید اقدامات بیشتری انجام دهیم که سرمشقی برای کشورهای دیگر باشد.

از ماه گذشته میلادی و بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری که رد آن لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا پیروز شده بود، بلاروس صحنه اعتراضات گسترده ضد دولتی شده است. معترضین مدعی تقلب در انتخابات هستند و لوکاشنکو نیز کشورهای غربی را متهم کرده که درصدد انجام انقلاب رنگی در بلاروس هستند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2095

به "کشورهای حوزه بالتیک مقامات بلندپایه بلاروس را تحریم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای حوزه بالتیک مقامات بلندپایه بلاروس را تحریم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید