کشف فسیل 10 متری اژدهای دریایی

به گزارش یزد بلاگ، باستان شناسان پیروز به کشف فسیل 10 متری یک اژدهای دریایی یکی از کامل ترین ایکتیوسور های بزرگی شدند که در بریتانیا بدست آمده است.

کشف فسیل 10 متری اژدهای دریایی

به گزارش خبرنگاران ، بقایای فسیل شده یک ایکتیوسور 10 متری، یک اژدهای دریایی غول پیکر که 180 میلیون سال پیش حیات دریایی را به وحشت انداخته بود، در کنار بزرگترین مخزن انگلستان کشف شده است.

کشف در ذخیره گاه طبیعی راتلند واتر فسیل کامل ترین ایکتیوسور بزرگی است که تا به امروز در بریتانیا پیدا شده است، جمجمه این حیوان به مقدار یک پیانو و وزنش یک تن است که خاک رس دوره ژوراسیک آن را پوشانده است.

طرح حیرت انگیز این خزنده آبزی دلفین مانند بزرگ از طریق جو دیویس، رهبر تیم حفاظت از Rutland Wildlife ، در خلال تخلیه معمول جزیره ای مردابی برای محوطه سازی مجدد در فوریه سال گذشته مشاهده شد.

دیویس که این کشف را به عنوان تحقیق برجستگی شغلی اش می داند در این باره گفت: خوب است که از این کشف چیزهای زیادی یاد بگیریم و فکر کنیم که این موجود شگفت انگیز زمانی در دریاهای ما شنا می کرد.

ایکتیوسور سنگین، اولین گونه از گونه های آن، Temnodontosaurus trigonodon، که در بریتانیا کشف شد، در ماه آگوست و سپتامبر سال گذشته از طریق یک تیم متخصص از دیرینه شناسان حفاری بقایای این موجود عجیب دریایی آغاز شد.

ایکتیوسورها ،دایناسور نبودند بلکه گروهی متشکل از بیش از 100 گونه خزنده دریایی بودند که برای اولین بار حدود 250 میلیون سال پیش ظاهر شدند و 90 میلیون سال پیش منقرض گشتند. آنها از نظر شکل بدن و آرواره شبیه دلفین بودند و مقدار آنها از یک متر تا بیش از 25 متر متغیر بود.

حفاری بلوک های سفالی حاوی جمجمه و اسکلت از طریق متخصص جهانی ایکتیوسور، دکتر دین لومکس و محافظ دیرینه شناسی متخصص نایجل لارکین انجام شده است.

لومکس می گوید: بریتانیا زادگاه ایکتیوسورها است - فسیل های آنها بیش از 200 سال است که در اینجا کشف شده است، اولین قدمت علمی آن به مری آنینگ و اکتشافات او در امتداد ساحل ژوراسیک بازمی گردد.

علیرغم فسیل های فراوان ایکتیوسور که در بریتانیا یافت شده است، قابل توجه است که فکر کنیم ایکتیوسور راتلند بزرگترین فسیل اسکلت کشف شده در بریتانیا هستند.

دکتر مارک ایوانز، از دانشگاه لستر گفت: این یک کشف بسیار مهم در سطح ملی و بین المللی است، اما همچنین برای مردم راتلند و منطقه ها اطراف آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4719

به "کشف فسیل 10 متری اژدهای دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف فسیل 10 متری اژدهای دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید