ساحلی با رنگ مورد علاقه خود را در هر کجای جهان بیابید

به گزارش یزد بلاگ، اگر شما نیز از علاقه مندان به دریا و ساحل آن هستید، این نوید را یه شما می دهم که هدف از نگارش این مطلب رضایت شماست. مطلبی که در آن سعی داریم که تا حد امکان منظره ها طبیعی و سواحل دیدنی سرتاسر جهان را با هم بیشتر بشناسیم . پس برای اطلاعات بیشتر از بهترین ساحل های جهان، بهترین مقاصد گردشگری جهان و دیدنی های جهان با خبرنگاران همراه شوید تا باهم دور جهان را در چند دقیقه بپیماییم. شما به راحتی می توانید به نقاط مختلفی سفر نموده و شن های معمولی سواحل مختلف را ببینید. اما راه دیگری نیز وجود دارد و آن تماشای بکرترین و بی نظیرترین سواحل جهانست که منظره بسیار زیبا و تماشایی از دریاها و اقیانوس ها را به نمایش می گذارند.

ساحلی با رنگ مورد علاقه خود را در هر کجای جهان بیابید

ساحل موریوای، ساحلی با شن های سیاه (Muriwai Black Sand Beach)

اولین ساحل پیشنهادی ما ساحل شگفت انگیز موریوای در نیوزیلند بوده که وجه تمایز آن این است که بخاطر وجود آتش فشانی در نزدیکی خود شامل 37 مایل شن های سیاه ساحلی است.

ساحل رنگین کمانی (Rainbow Beach)

حتما اولین سوالی که با تماشا این در ساحل رنگین کمانی به ذهنتان خطور نموده است، علت رخداد این پدیده است. باید گفت که این اثرات بعلت وجود اکسیدآهن و فرسایش رخ می دهند. در ضمن در حاشیه این ساحل استرالیایی، انواع مختلفی از شن ها به رنگ های گوناگون وجود دارند.

ساحلی با سنگ های گرد (Bowling Ball Beach)

یکی از بهترین ساحل های دنیا، بهترین مقاصد گردشگری دنیا و تماشای های دنیا Bowling Ball Beach می باشد. این ساحل که وجه تسمیه آن به علت سنگ های گرد در اطراف آن است در کالیفرنیا واقع شده است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

ساحل هیامس (Hyams Beach)

شاید تماشای این ساحل با شن هایی سفید رنگ بتواند یکی از بهترین تجربه های هر کدام از ما به حساب بیاید .ساحل هیامس با این منظره فوق العاده را می توانید در استرالیا پیدا کنید.

ساحل غول کازوی (Giants Causeway)

این ساحل یکی از خاص ترین ساحل های دنیاست. تنها به این علت که دارای سطح زبری بوده که بواسطه گدازه ها بوجود آمده است.

ساحل پاپاکُلی (Papakolea Beach)

یکی از بهترین ساحل های دنیا، بهترین مقاصد گردشگری دنیا و تماشای های دنیا ساحل پاپاکُلی می باشد. حال به ساحل مورد علاقه دوست داران رنگ سبز رسیدیم. اگر به انتهای جنوبی جزیره بزرگ هاوایی سری بزنید، ساحلی خواهید دید که شن های آن سبزرنگ بوده و یکی از منحصر به فرد ترین سواحل دنیا بشمار می آید. علت این پدیده چیزی جز وجود کریستال های کوچک الیوین نیست. در واقع این کریستالها چنین رنگ فوق العاده ای را بوجود آورده اند.

ساحلی با شن های صورتی (Pink Sand Beach)

آنچه باعث شده است تا ساحل این دریا به رنگ صورتی دربیاید، بدون شک وجود مرجان ها، صدف های دریایی و کربنات کلسیم است. از این رو این ساحل در الوترای باهاماس به اصطلاح با شن های صورتی نام گرفته است. تماشای این ساحل بدون شک برای خانم های دوستدار رنگ صورتی تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

ساحل مدرسه (Schoolhouse Beach)

یقینا برای شما هم بسیار جالب است که چنین نامی برای این ساحل انتخاب شده است. ساحلی که از سنگ آهک تشکیل شده و همین موضوع وجه تمایز آن نسبت به سواحل معمول دنیاست.

ساحل قرمز (Red Beach)

و اما می رسیم به رنگ زیبای قرمز که بدون شک طرفدارن بسیاری دارد و ساحلی در یونان که با این رنگ گلگون شده است. اما اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید صبح را برای گردش خود انتخاب کنید چرا که شن های ساحلی بسیار داغ هستند. در رابطه با علت بوجود آمدن این رنک نیز باید به سنگ های گدازه ای اشاره نمود.

ساحل فایفر (Pfeiffer Beach)

این ساحل نیز رنگ بسیار شگفت انگیزی داشته و در زمره خاص ترین های تماشای های دنیا قرار می گیرد. اتفاقی که در خصوص رنگ این ساحل کالیفرنیا حادث شده است بعلت وجود لعل منگنز و کوارتز می باشد.

ساحل پورتو فرو (Porto Ferro)

سنگ آهک نارنجی، گدازه های آتشفشانی و صدف های دریایی رنگ نارنجی را به سواحل میبخشند. بنابراین رنگ نارنجی رنگین کمان را می توانید در سواحل ساردینیای ایتالیا یافته و از تماشای آن بسی لذت ببرید.

ساحل آب داغ (Hot Water Beach)

در این ساحل خبری از رنگ های شگفت انگیز نیست. بنابراین باید دنبال عاملی برای تمایز آن با سواحل معمولی بود. آن چیزی که دنبالش هستیم این بار به جای رنگ حرارته. از آن جایی که گرمای 147 درجه فاز نهایت را می توان در این ساحل یافت، آب داغ میاواند همان کیمیایی باشد که به دنبالش بودیم. پس علاقه مندان به جکوزی می توانند همین حالا به سمت نیوزلند حرکت نمایند.

ساحل مخفی (Hidden Beach)

بدون شک این ساحل می تواند یکی از عجایب دنیا هستی نام گیرد. چرا که زیر فرایند تشکیل سنگ مخفی شده و گویی به زیر زمین فرو رفته است. البته ممکن است این پدیده به خاطر بمباران و از روی عمد شکل گرفته باشد. به هر حال برای تماشای آن می توانید به جزیره ماریتا در مکزیک سفر کنید.

ساحل کلیسای جامع (Cathedral Beach)

اگر نگاهی به تصاویر این ساحل بیندازید حسی الهام بخش بسان بازدید از یک کلیسا برایتان تداعی می گردد. که البته وجه تسمیه این ساحل نیز به همین علت است آن هم بخاطر وجود صخره های با ابهتی که در این ساحل شکل گرفته است.

اگر در این مقاله ساحلی با رنگ مورد علاقه شما معرفی نشد پساپس عذرخواهی ما را پذیرا باشید. امید است با معرفی این سواحل فوق العاده و شگفت انگیز اشتیاقی سوزان در وجود شما خوانندگان عزیز خبرنگاران ایجاد نموده باشیم تا از سواحل زیبا و البته ناشناخته دنیا تماشا فرمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4942

به "ساحلی با رنگ مورد علاقه خود را در هر کجای جهان بیابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحلی با رنگ مورد علاقه خود را در هر کجای جهان بیابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید