کرمان هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

به گزارش یزد بلاگ، استاندار کرمان گفت: کرمان تنها مرکز استان در ایران است که هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد. از 20 آذرماه 96 برای پروژه انتقال آب دوندگی کرده اما هنوز نتوانسته ایم اعتبار بگیریم.

کرمان هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی در جلسه شورای مسکن استان کرمان با اشاره به مشکل تامین آب برای اراضی پیشنهاد شده به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: واقعیت این است شهر کرمان آب ندارد و شبکه نامناسب است.

وی اضافه نمود: منطقه سیدی در روزهای اخیر به شدت با مشکل آب روبرو بود و در شهرک مطهری نیز به دنبال کمبود آب مسائل زیادی به وجود آمد.

فدایی با اشاره به این که در 13 شهر استان مشکل آب داریم، شرح داد: راه و شهرسازی می تواند ساخت مسکن را در شهرهای جدید، شهرک های مسکونی جدید و سکونتگاه های غیررسمی آغاز کند.

استاندار کرمان بیان نمود: در کرمان حتی نمی توانیم چاه بخریم. این که بگوییم دولت موظف است زیرساخت ها را فراهم کند، مسائل را حل نمی کند.

فدایی ادامه داد: دو سال است که بنده و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تلاش می کنیم تامین آب جیرفت و عنبرآباد را به لایحه بودجه ببریم که هنوز امکان آن فراهم نشده است.

وی گفت: ما وظایفی داریم، اما با جیب خالی نمی توان اقدامی کرد. باید با حساب و کتاب و رقم و بودجه کار پیش برود. سال 98 کمتر از 50 درصد اعتبارات عمرانی به استان تخصیص یافت.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان اظهار کرد: بنده فعلا با بحث تخصیص اراضی در شهرهای کرمان و سیرجان مخالف هستم. برای این دو شهر دست نگه داشته ایم تا جلسه کارشناسی برگزار و برای بقیه شهرها کار آغاز شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1660

به "کرمان هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید