کتاب های مشهوری که قهرمان آن ها شهرها هستند!

به گزارش یزد بلاگ، 5 کتاب مشهور که قهرمان آن ها شهرها هستند

کتاب های مشهوری که قهرمان آن ها شهرها هستند را می شناسید؟ شهرها رمان های نانوشته و ناخوانده ای هستند که در هر قسمت آن ها مانند هر فصل کتاب داستان ها و اتفاقات بسیاری رخ می دهد. بسیاری از رمان ها و کتاب ها سعی داشته اند بخشی از قصه ها را بیان کنند. در واقع می توان اینگونه گفت که شهرها بستری برای بروز داستان ها می شوند و نقش مهمی در فرایند زندگی قهرمانان داستان ایفا می کنند.

کتاب های مشهوری که قهرمان آن ها شهرها هستند!

نویسندگان بسیاری از لایه های پنهان شهرها غافل نشده اند و گوشه ای از وقایعی که آنها متحمل می شوند را بیان کرده اند. اگر داستان شهرها برای شما مجذوب کننده است با خبرنگاران همراه باشید. قصد داریم 5 کتاب مشهور که قهرمان آن ها شهرها هستند را در این مطلب به شما معرفی کنیم.

خواهر کری

نویسنده: تئودور درایز (1900)

خواهر کری داستان دختری 18 ساله روستایی است که از ویسکانسین برای رسیدن به زندگی رویایی آمریکایی به شیکاگو مهاجرت می کند. او در شیکاگو برای به به دست آوردن درآمد در کارخانه کفش آغاز به کار می کند. طی ماجراهایی با مردی ثروتمند آشنا می شود که همان مرد او را تبدیل به بازیگر مشهوری می کند. خواهر کری برای رسیدن به پول و رفاه چارچوب های اخلاقی را زیر پا می گذارد تا به خواسته اش برسد. اما او برای این رویا بهای زیادی می پردازد.

این رمان در واقع تصویری از زندگی شهری در آستانه تغییر مدرنیته را نشان می دهد؛ اینکه چگونه اخلاق و ارزش های قرن 19 در مواجهه با تمدن شهری و افکار سرمایه داری در حال فروپاشی است. این کتاب از سوی منتقدان به نام یکی از بزرگترین رمان های شهری آمریکا شناخته شده است.

اولیس

نویسنده: جیمز جویس (1922)

اولیس رمانی مدرنیستی از نویسنده ایرلندی جیمز جویس است. بسیاری اولیس را یکی از تأثیرگذارترین آثار قرن بیستم می دانند. جویس یکبار ادعا کرد که اگر شهر دوبلین ناگهان از زمین ناپدید شود، می توان آن را از کتاب اولیس بازسازی کرد. اولیس نام لاتین شده اودیسه، قهرمان شعر حماسی هومر اودیسه است. این کتاب مجموعه داستان هایی از زندگی دوبلینی ها، سرگذشت های شخصیت های داستان و روابط بین شهرهای دوبلین و ایرلند با بریتانیا را بیان می کند.

این کتاب از زمان انتشار، جنجال و بررسی های زیادی را در پی داشته است. ساختار دقیق و نثر تجربی رمان مملو از کلمات و تمسخرها و اشارات غنی و طنز آمیز است. همین ویژگی ها سبب شده که این کتاب به نام یکی از بزرگترین آثار ادبی تاریخ شناخته شود. طرفداران جویس در سراسر جهان 16 ژوئن را به نام روز شکوفایی جشن می گیرند. اولیس یکی از کتاب های مشهوری که قهرمان آن ها شهرها هستند به تعداد میرود.

داستان دو شهر

نویسنده: چالرز دیکنز (1859)

داستان دو شهر رمانی تاریخی از چارلز دیکنز است که در سال 1859 منتشر شد. این رمان حال و هوایی غم انگیز و تاریک دارد. جریان داستان بین دو شهر لندن و پاریس در قبل و بعد از انقلاب فرانسه اتفاق می افتد. این رمان در سه جلد منتشر شده است که هرکدام داستان جداگانه ای را روایت می کند. در کتاب اول لوسی مانت در پی پدرش از لندن به فرانسه می رود.

لوسی 18 سال از پدرش بی خبر بود و تصور می کرد که او مرده است. اما طی اتفاقی می فهمد که پدرش در زندان باستیل پاریس زندانی است. داستان در شرایطی رخ می دهد که انقلاب فرانسه در حال شکل گیری است. داستان دو شهر به نام یکی از پرفروش ترین رمان ها در تمام دوران شناخته می شود. از این رمان برای فیلم، سریال و نمایش بسیار اقتباس شده است. داستان دو شهر هم یکی از کتاب های مشهوری است که قهرمان آن ها شهرها هستند.

خانم دالووی

نویسنده: ویرجینا وولف (1925)

خانم دالووی رمانی از ویرجینیا وولف است که جزئیات یک روز از زندگی کلاریسا دالووی که زنی از جامعه مرفه انگلستان است را شرح می دهد. این رمان یکی از مشهورترین رمان های وولف است. رمان از دو داستان کوتاه خانم دالووی در خیابان باند و داستان ناتمام نخست وزیر تشکیل شده است. داستان از آنجایی آغاز می شود که خانم دالووی برای مهمانی که خود ترتیب داده در حال آماده شدن است.

در این رمان تمام وقایعی که در شهر پس از جنگ جهانی دوم رخ می دهد و خصوصیات اخلاقی شخصیت ها از نگاه خانم دالووی توصیف می شوند. این کتاب ساختار اجتماعی و فرهنگی لندن پس از دوران جنگ را به تصویر می کشد. اینکه جنگ بر روی تفکرات و اخلاقیات مردم چه تاثیراتی گذاشته و شهر هم چه تغییراتی را متحمل شده است. در اکتبر 2005، رمان خانم دالووی در لیست 100 رمان انگلیسی برتر نوشته شده قرار گرفت.

خانه متروک

نویسنده: چالرز دیکنز (1853)

شهر لندن شخصیت اصلی بسیاری از رمان های دیکنز است. این موضوع نشان دهنده علاقه او به شهر لندن و حال و هوایش بوده است. او در رمان خانه متروک، شهر را غمزده و نمناک توصیف می کند. آنجایی که می گوید نوامبر هوایی دلگیر دارد. آنقدر گل و لای در خیابان ها دیده می شود که گویی آبها به تازگی از سطح زمین خارج شده اند.

داستان اصلی رمان انتقاد شدیدی بر روی قوانین و جامعه وکلا در آن زمان دارد. بی عدالتی ها، نابرابری ها و رنج هایی که در اثر نبود قوانین درست بر مردم شهر اعمال شده است را بیان می کند. در واقع چالرز دیکنز با استعارات طنز گونه و تشبیهات بی نظیر جامعه حقوقی انگلیس را در این کتاب مورد قضاوت قرار می دهد.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4437

به "کتاب های مشهوری که قهرمان آن ها شهرها هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های مشهوری که قهرمان آن ها شهرها هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید