چه غذا هایی به ترک سیگار یاری می نماید؟

به گزارش یزد بلاگ، به گفته متخصصان، دود تنباکو ترکیبی سمی از حدود 7000 ماده شیمیایی آزاد می نماید که بعضی از آن ها می توانند به گیرنده های عصبی در دهان آسیب برسانند.

چه غذا هایی به ترک سیگار یاری می نماید؟

به گزارش نشریه پزشکی Everyday Health، متخصصان یادآور می شوند که دود تنباکو ترکیبی سمی از حدود 7000 ماده شیمیایی آزاد می نماید که بعضی از آن ها می توانند به گیرنده های عصبی در دهان آسیب برسانند و حس چشایی و حتی بویایی را کاهش دهند. با این حال این آسیب همواره دائمی نیست. مطالعات نشان داده که در عرض دو هفته پس از ترک، متوجه خواهید شد که می توانید از طعم ها لذت ببرید.

در این میان، بعضی مواد غذایی می توانند شانس شما را برای ترک سیگار افزایش دهند که عبارتند از:

شیر

اگر احساس کردید که می خواهید سیگار بکشید، یک لیوان شیر بخورید. در مطالعه ای که در مجله Nicotine & Tobacco Research منتشر شده، محققان از گروهی متشکل از 209 سیگاری پرسیدند که کدام غذا ها با طعم سیگار تداخل دارند. محصولات لبنی یکی از غذا هایی بود که طعم سیگار را بدتر می کرد.

میوه ها و سبزیجات

بر اساس مطالعه دیگری که در ژورنال Nicotine & Tobacco Research منتشر شده است، سیگاری ها نسبت به افرادی که سیگار نمی کشند، تمایل به خوردن میوه و سبزی کمتری دارند. متخصصان کلینیک مایو توصیه می نمایند که وقتی احساس می کنید که هوس تنباکو در شما تشدید می گردد، هویج خام یا هر میوه و سبزی ترد و خوشمزه ای را بخورید. موسسه ملی سرطان در آمریکا جویدن سیب یا کرفس را پیشنهاد می نماید، زیرا مشغول نگه داشتن دهان ممکن است احتیاج روانی به سیگار را متوقف کند.

تنقلات

وقتی سیگار را ترک می کنید، میل شما به میان وعده ها بیشتر می گردد، عمدتاً به این علت که دیگر نمی توانید دست و دهان خود را با سیگار درگیر کنید. اگر برای دفع میل به سیگارکشیدن احتیاج دارید چیزی را در دهان خود بگذارید، ذرت بو داده را امتحان کنید. این میان وعده کم کالری نه تن ها با مشغول نگه داشتن دست ها و دهان به ترک سیگار یاری می نماید بلکه می تواند به شما یاری کند احساس سیری کنید. کلینیک مایو بعلاوه استفاده از دانه های آفتابگردان، آدامس های بدون قند یا آب نبات های سفت را برای یاری به ترک سیگار توصیه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4999

به "چه غذا هایی به ترک سیگار یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه غذا هایی به ترک سیگار یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید