چرا نباید مک بوک پرو را از سمت چپ شارژ کنید

به گزارش یزد بلاگ، یک تحقیق جدید ادعا می کند شارژ کردن دستگاه های مک بوک پرو از طریق درگاه سمت چپ می تواند باعث گرم تر شدن و داغ کردن این لپ تاپ شود که به طور بالقوه روی عملکرد آن تاثیرگذار است.

چرا نباید مک بوک پرو را از سمت چپ شارژ کنید

لپ تاپ های جدید و مدرن MacBook Pro اپل در هر بخش کناری خود دارای یک درگاه USB-C هستند تا کاربر بتواند از هر سمتی که راحت تر است؛ دستگاه را شارژ کند.

اما تحقیق جدیدی که نتایج آن در سایت StackExchange منتشر شده؛ نشان می دهد شارژ کردن این لپ تاپ ها با درگاه USB-C سمت چپ که در کنار سایر لوازم جانبی است؛ می تواند افزایش دمای درون لپ تاپ را به همراه داشته باشد.

این تحقیق می گوید 4 دقیقه شارژ کردن مک بوک پرو از سمت چپ در حالی که یک آداپتور USB-C-to-HDMI نیز وصل است؛ سنسور دما یک جهش گرمایی را نشان می دهد. ظاهرا این روش شارژ لپ تاپ باعث شروع فرآیندی به نام kernal-task می شود که افزایش مصرف پردازنده مرکزی (CPU) را به دنبال دارد.

اما هنگامی که مک بوک پرو از سمت راست شارژ می شود؛ سنسور دما یک افت گرما را نشان می دهد و فرآیند kernal-task در مدت زمانی کمتر از 15 ثانیه متوقف می شود.

نمودارهای منتشر شده روی سایت StackExchange نشان می دهند چگونه هر باری که لپ تاپ از سمت چپ شارژ می شود؛ میزان مصرف پردازنده و پس از آن دمای دستگاه افزایش ناگهانی پیدا می کند.

لوازم جانبی سمت چپ؛ شارژ سمت راست

راه چاره ارائه شده از سوی سایت StackExchange می گوید بهتر است لوازم جانبی را به درگاه های سمت چپ مک بوک پروهای جدید وصل و از سمت راست برای شارژ دستگاه استفاده کنید.

بسیاری از کاربران مک بوک پروها از فن برای خنک کردن دستگاه استفاده می کنند ولی باید بدانند که این ترفند باعث متوقف شدن فرآیند kernal-task نمی شود.

کاربران زیادی روی این تحقیق سایت StackExchange نظرشان یا تجربه شان را کامنت کردند و تایید می کنند با تغییر درگاه شارژ مک بوک پرو، مشکل گرم شدن آن حل شده است. برخی کاربران نوشتند که در اثر گرمای زیاد مجبور به ریستارت کردن لپ تاپ شدند ولی دوباره پس از اندکی گرم شده است.

برخی کاربران هم از شارژرهای غیر رسمی برای مک بوک پرو استفاده کردند که باز هم مشکل را تشدید کرده است ولی با کنار گذاشتن آن و استفاده از یک شارژر اصلی به همراه اتصال آن به سمت راست لپ تاپ، کل مشکل داغ شدن آن حل شده است.

اپل هنوز درباره این تحقیق و ادعا اظهارنظری نکرده است.

منبع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1168

به "چرا نباید مک بوک پرو را از سمت چپ شارژ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید مک بوک پرو را از سمت چپ شارژ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید