پزشک نساجی: خطر مصدومیت بیش تر از کروناست

به گزارش یزد بلاگ، پزشک تیم فوتبال نساجی می گوید به صورت علمی ثابت شده است که یک فصل طولانی می تواند احتمال مصدومیت بازیکنان را بالاتر ببرد.

پزشک نساجی: خطر مصدومیت بیش تر از کروناست

مصطفی اکبری، پزشک تیم فوتبال نساجی در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط سلامتی بازیکنان و کادر فنی این تیم اظهار کرد: ما یک بار قبل از عیید تست بالینی کرونا گرفتیم و هنوز تست پی سی آر در کشور شروع نشده بود. یک تست پی سی آر را زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی گرفتیم که خوشبختانه جواب همه اعضا منفی بود. چند مرحله هم تست ها بالینی گرفتیم. تست پی سی آر بعدی ما هم به احتمال زیاد چند روز قبل از مسابقه رسمی طبق پروتکل اعلامی انجام می شود.

او درباره نگرانی باشگاه ها به خاطر مصدومیت احتمالی بازیکنان بیان نمود: من قبل از عید هم گفتم که کرونا یک اضطراب است که باعث درگیر شدن ذهن ورزشکار حرفه ای می شود و این احتمال آسیب دیدگی را بالاتر می برد. این موضوع را به تعطیلی طولانی و لغو و برگزار شدن پیاپی تمرینات و مسابقات اضافه کنید. طبق تجربه ای که دارم این موضوع باعث مصدومیت بازیکنان می شود و این خطر وجود دارد و حتی شاید بیش تر از کرونا خطر مصدومیت بازیکنان وجود داشته باشد. کرونا هم سر جای خودش است. مقالات علم ثابت کرده اند اگر یک فصل ورزشی 10 تا 11 ماه ادامه پیدا کند فرسودگی جسمی و آسیب دیدگی را به دنبال دارد. با توجه به این که ما این را از قبل می دانستیم خوشبختانه مصدومیت های شدیدی در تیم نداشتیم. 7 مورد مصدوم داشتیم که یک یا دو مورد آن شدید بود. ما دست به دعا هستیم که در هیچ تیم و باشگاهی بازیکنی آسیب شدید نبیند چون ممکن است فوتبالش را از دست بدهد.

اکبری درباره آسیب های احتمالی کرونا به ورزشکاران هم توضیح داد: علاوه بر سیستم تنفسی ما شکل های مختلفی از کرونا را در بیمارستان ها می بینیم که به سیستم گوارشی هم آسیب می زند. درست است که ورزشکار برای زنده ماندن قوی تر است اما توقع از یک ورزشکار این است که در حد مطلوب در یک مسابقه فشار بدنی به خودش بیاورد. کرونا ممکن است این گزینه را از فرد بگیرد. بحث های زیادی این جا وجود دارد. یکی موضوع اجرای پروتکل هاست. بحث دوم فاصله گذاری است. پروتکلی که از آلمان کپی برداری کردیم در این جا قابل اجرا نیست. گرچه ما تابع قوانین بودیم و عملکرد ما یکی از بهترین ها بوده است. ما آن چیزی را که فکر می کنیم به نفع ورزش کشور است می گوییم در عین حال مقررات را هم اجرا می کنیم.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1509

به "پزشک نساجی: خطر مصدومیت بیش تر از کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشک نساجی: خطر مصدومیت بیش تر از کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید