مجلس افغانستان: اگر توانایی امنیت ندارید زمینه دفاع مردم از خود را فراهم کنید

به گزارش یزد بلاگ، نماینده مجلس افغانستان در واکنش به حمله انتحاری اخیر به شیعیان در کابل با ناتوان خواندن مقامات امنیتی، از دولت خواست تا زمینه دفاع مردم از خود را فراهم کند.

مجلس افغانستان: اگر توانایی امنیت ندارید زمینه دفاع مردم از خود را فراهم کنید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عارف رحمانی عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس افغانستان در پی حمله انتحاری در منطقه شیعه نشین شهر کابل، دولت را در تامین امنیت مردم ناتوان خواند.

رحمانی در توئیتی نوشت: به مردم ما بگویند واقعاً پشت این قتل عام و نسل کشی ها چه دستان کثیف و ناپاکی واقع شده است؟ دست کم بگویند تا کی و کجا این نسل کشی ها ادامه خواهد داشت؟.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی خطاب به دولت افغانستان نیز گفت: اگر نمی توانند امنیت مردم ما را تامین نمایند که نمی نمایند؛ لااقل زمینه ای را برای دفاع از خودشان فراهم نمایند؛ مردم ما را مسلح سازند.

این عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس در حالی خواهان مسلح کردن مردم برای تامین امنیت آن ها شده که با وجود وعده های زیاد دولت مبنی بر تامین مناطق شیعه نشین و اماکن مذهبی، حملات هدفمند داعش به اماکن مذهبی، مراکز آموزشی و تجمعات شیعیان در افغانستان همچنان جریان دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بعضی از کارشناسان افغان خاتمه ناپذیر بودن حملات خونین داعش را نشان دهنده کوتاهی عامدانه ارگ ریاست جمهوری در قبال شیعیان در این کشور می دانند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان که اخیراًَ مسئول تامین امنیت شهر کابل شده با انتشار پیامی بیان کرد که طرح مشخصی برای توانمندسازی افرادی که تحت تهدید حملات داعش هستند، ریخته می گردد.

وی اضافه کرد که شبه نظامی سازی و توزیع سلاح در این برنامه وجود ندارد اما جزئیات بیشتری نیز از این طرح ارائه نکرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2617

به "مجلس افغانستان: اگر توانایی امنیت ندارید زمینه دفاع مردم از خود را فراهم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان: اگر توانایی امنیت ندارید زمینه دفاع مردم از خود را فراهم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید