وانت آریسان نو در راه است ، مشخصات وانت بهینه ایران خودرو چیست؟

به گزارش یزد بلاگ، ایران خودرو میخواهد وانت آریسان را با کیفیت و قوای محرکه ارتقا یافته عرضه کند. این خودرو چه تغییراتی خواهد نمود؟

وانت آریسان نو در راه است ، مشخصات وانت بهینه ایران خودرو چیست؟

خبرنگاران - وانت آریسان ایران خودرو که از منظر کیفیت و قوای محرکه ارتقا یافته است، از زمستان امسال عرضه خواهد شد. این خودرو در سایت خراسان فراوری خواهد شد.

مدیر پروژه وانت آریسان، با بیان این که در مراحل پایانی ساخت تجهیزات خط فراوری این محصول قرار داریم، گفت: تا انتهای شهریور ماه قالب ها و تجهیزات خط فراوری ساخته و در سایت خراسان نصب خواهد شد.

غلامحسین اخلاقی، با اشاره به تغییرات اجرا شده در قوای محرکه وانت آریسان از به کارگیری موتور XU7 در آریسان بهبود یافته اطلاع داد و گفت: بهره مندی از موتور XU7 پلاس هم پروژه بهبود دیگری است که در دستور کار قرار گرفته است و بر مبنای آن محصول آریسان، استاندارد آلایندگی یورو پنج را هم کسب می نماید.

حذف گاردان و استفاده از اکسل تازه در وانت آریسان

هم چنین گیربکس این محصول، گیربکس BE صددرصد داخلی سازی شده است که برای انطباق با این محصول، بهینه سازی شده است. به گفته وی، در وانت آریسان بهبودیافته، با بهره گیری از موتور عرضی و انتقال قدرت به چرخ های جلو، ضمن حذف گاردان و دیفرانسیل و استفاده از اکسل تازه، ارتقای کیفی اجرا شده و مقدار ورود صدا به داخل کابین هم به صورت محسوسی کاهش یافته است. هم چنین، از منظر مقدار آلایندگی و قدرت هم، علاوه بر بهبود قابل ملاحظه عملکردی موتور و اخذ همه استانداردهای اجباری، کاهش مصرف سوخت هم حاصل شده است.

اخلاقی اظهار کرد: با بهره مندی از طراحی و ساخت شاسی یکپارچه تازه در آریسان بهبود یافته، محصول از استحکام بهتر و بالاتری برخوردار است. وی توضیح داد: از نظر تنوع رنگ هم با توجه به اینکه خط فراوری این محصول از ایران خودرو دیزل به سایت خراسان منتقل شده، از قابلیت های سالن رنگ خراسان برای تنوع بخشیدن به رنگ های این محصول متناسب با تقاضای مشتریان استفاده مطلوب خواهد شد.

ارتقای تجهیزات

مدیر پروژه وانت آریسان، از نصب سنسور دنده عقب در این محصول اطلاع داد و گفت: برخورداری از چراغ مه شکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در شرایط تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض جایگاه ها و حذف زاپاس بند از پشت جایگاه شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم نموده، از جمله بهبودها و ارتقاهای اجرا شده در این محصول است.

وی گفت: برنامه ریزی فراوری آریسان برای امسال پنج هزار دستگاه بوده و در سال آینده هم 10 هزار دستگاه از این محصول فراوری خواهد شد. پس از عرضه و بر اساس تقاضای بازار، ارتقای ظرفیت فراوری تا سالانه 30 تا 35 هزار دستگاه هم وجود خواهد داشت.

منبع: بیت ران
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4449

به "وانت آریسان نو در راه است ، مشخصات وانت بهینه ایران خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت آریسان نو در راه است ، مشخصات وانت بهینه ایران خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید