تاشکین ترکیه: سفر به روستایی پر از حس زندگی

به گزارش یزد بلاگ، این شهرستان کوچک یا اگر بخواهیم ملموس تر بگوییم این روستا، در شمال دریاچه وان قرار گرفته است و از سوی گردشگران ایرانی مورد استقبال قرار گرفته است.

تاشکین ترکیه: سفر به روستایی پر از حس زندگی

اینجا از زرق و برق استانبول، آنتالیا، آنکارا، بدروم و… خبری نیست، در عوض زیبایی و آرامش طبیعت در انتظار مسافران است. در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم شما را با تاشکین کمترشناخته شده و جاذبه های طبیعی خیره نماینده اش آشنا کنیم.

تاشکین کجای ترکیه است؟

روستای تاشکین جزو توابع شهر پاتنوس (Patnos) ترکیه محسوب می گردد. این شهر در استان آغری (Ağrı) در شمال دریاچه وان قرار گرفته است. دریاچه وان در نزدیکی مرز ترکیه و ایران قرار گرفته است و بزرگ ترین دریاچه ترکیه و از دریاچه های بزرگ خاورمیانه است. با اینکه این دریاچه در منطقه کوهستانی واقع شده و در طول فصل زمستان بارها دمای زیر صفر را تجربه می نماید، اما به علت شوری بیش از حد آب آن یخ نمی زند.

در واقع دریاچه وان از نظر گردشگران یکی از جاذبه های اصلی شهر وان است. قدم زدن در ساحل زیبای شنی این دریاچه و تماشا طلوع یا غروب آفتاب لذتی وصف ناشدنی نصیب علاقه مندان به طبیعت می نماید. تفریحات آبی نظیر قایق سواری و ماهیگیری نیز در دریاچه وان تدارک دیده شده است و در قسمت هایی از آن نیز گردشگران می توانند شنا نمایند.

ارتفاع منطقه تاشکین که در نزدیکی دریاچه وان است به حدود 2000 متر می رسد و جزو منطقه ها مرتفع کشور ترکیه به شمار می آید.

تاشکین ترکیه در گوگل مپ

طبیعت زیبا و برخورداری از محل مناسب برای اسکان مسافران باعث شده تاشکین مورد توجه گردشگران به ویژه طبیعت گردان قرار بگیرد. از آنجا که هنوز این منطقه به طور خاص تحت نظارت صنعت گردشگری ترکیه قرار نگرفته و برای آن سرمایه گذاری هدفمندی انجام نشده است، برای سفر از ایران بسیار ارزان محسوب می گردد.

گردشگرانی که مایل هستند از روستای تاشکین ترکیه تماشا نمایند می خواهند بدانند این روستا در کدام استان ترکیه قرار گرفته است، چند نفر در این روستا زندگی می نمایند، غذاهای مخصوص آن چیست و چگونه طبخ می گردد، راستا دسترسی به روستای تاشکین کدام است و زندگی در این روستا از چه طریقی تامین می گردد.

به طور کلی اطلاعات درباره روستای تاشکین محدود است. این روستا در فاصله 107 کیلومتری استان آغری و 27 کیلومتری منطقه پاتنوس قرار گرفته است. اقتصاد این روستا مبتنی بر کشاورزی و پرورش دام است. جاده منتهی به تاشکین آسفالت است و برق و تلفن ثابت در این روستا وجود دارد.

جاهای تماشای تاشکین

انتظار نداشته باشید در روستای تاشکین آثار تاریخی و باستانی نظیر آنچه در استانبول غوغا می نماید ببینید. بازدید از این روستا برای افرادی دلپذیر است که از هیاهوی زندگی شهری و روزمرگی کسالت بارش به آرامش و طبیعت بی نظیر روستا پناه آورده اند.

قدم زدن در روستا و نوشیدن یک فنجان چای در کنار محلی ها لحظات باصفایی را برای گردشگران به ارمغان می آورد که نظیرش در سفر به شهرهای بزرگ پیش نمی آید.

کوه سوفان Suphan دومین قله کوه مرتفع کشور ترکیه در نزدیک دریاچه وان از دیگر منظره ها تماشای روستای تاشکین است. بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای بازدید از این قله باشکوه و پوشیده از برف به ترکیه سفر می نمایند.

در روستای تاشکین علاوه بر روستاگردی و تماشا منظره ها طبیعی می توانید از مسجد معروفی که در این روستا بنا شده و با نام مسجد تاشکین شناخته می گردد، تماشا کنید. این مسجد که در سال های اخیر بازسازی و بازسازی شده، در جنوب شرقی روستا قرار گرفته و منطقه وسیعی را به خود اختصاص داده است.

چطور به تاشکین ترکیه برویم؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده که آیا تور مسافرتی مستقیم از ایران به منطقه تاشکین به صورت هوایی یا زمینی وجود دارد که در جواب باید بگوییم خیر. اما اگر برای تماشا جاذبه های گردشگری این روستای کم نظیر و باصفا مشتاق هستید می توانید با تهیه تور وان به آنجا بروید و سپس به صورت زمینی از وان به تاشکین سفر کنید.

آژانس های مسافرتی تور وان را به صورت زمینی و هوایی و با قیمت های مختلف ارائه می نمایند. اما اگر مایل هستید با اتومبیل شخصی به وان بروید، باید خود را به مرز بازرگان در شهرستان ماکوی آذربایجان غربی یا مرز رازی در شهرستان خوی یا مرز سرو در شهرستان سرو یکی از شهرستان های ارومیه برسانید. مرز بازرگان مهم ترین و بزرگ ترین مرز برای سفر به کشور ترکیه است و از امکانات خوبی برای مسافران برخوردار است. بسیاری از افراد این مرز را برای سفر به وان انتخاب می نمایند. مرز بازرگان حدود 209 کیلومتر تا شهر وان فاصله دارد. مرز رازی با فاصله حدود 100 کیلومتری تا شهر وان در دسترس ترین راستا برای گردشگران به شمار می آید.

سفر به تاشکین ترکیه با هزینه ای مناسب خاطرات فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. طبیعت کوهستانی و سرسبز این منطقه نیروی تازه ای به شما می بخشد تا با انرژی و روحیه تازه به زندگی روزمره خود بازگردید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4855

به "تاشکین ترکیه: سفر به روستایی پر از حس زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاشکین ترکیه: سفر به روستایی پر از حس زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید