همکاری پژوهشگاه فضایی برای ساخت ماهواره پارس 1

به گزارش یزد بلاگ، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در پروژه پارس 1 احتیاج به ایستگاه دریافت تصویر داشتیم که هزینه ای بیش از سه میلیارد تومان داشت ولی دستگاه های اجرایی موجود، ایستگاهی را در یک منطقه مناسب دارند و ما از ظرفیت آنان استفاده کردیم.

همکاری پژوهشگاه فضایی برای ساخت ماهواره پارس 1

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به عدم استفاده بهینه از پتانسیل های موجود در زمینه خدمات فضایی گفت: یکی از بزرگترین مسائل در موضوع تحقق مالی مبتنی بر فضا این است که از سرمایه گذاری هایی که در حوزه فضایی انجام می گردد به نحوه بهینه استفاده نمی شد.

وی ادامه داد: دانشی که در سازمان های مختلف فعال در این حوزه وجود داشت فقط اندوخته شده بود و احتیاج به هم افزایی داشت.

همکاری با دستگاه اجرایی برای پروژه های پژوهشگاه

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه بیان نمود: ما در این پژوهشگاه به دنبال استفاده از ظرفیت های دیگر دستگاه ها و همکاری و هم افزایی با آنها هستیم چنانچه در پروژه پارس 1 احتیاج به دریافت تصویر داشتیم که هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان داشت.

وی خاطر نشان کرد: لذا به جای آنکه خودمان این کار را انجام دهیم آنالیز انجام دادیم و متوجه شدیم دستگاه های اجرایی موجود در این حوزه چنین ایستگاهی را در یک منطقه مناسب دارند و ما از ظرفیت آن دستگاه استفاده کردیم.

صمیمی توضیح داد: در مقابل ما نیز دانشی که در اختیار داریم و همچنین آزمایشگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی را در اختیار آن دستگاه قرار می دهیم و به این ترتیب تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی داریم.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 34

به "همکاری پژوهشگاه فضایی برای ساخت ماهواره پارس 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری پژوهشگاه فضایی برای ساخت ماهواره پارس 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید