نیمه نخست سال جاری چه مقدار لوازم خانگی فراوری شده است؟

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن از رشد 11 درصدی در فراوری صنعت لوازم خانگی بزرگ در امسال خبر می دهد و می گوید خودباوری و خوداتکایی در صنعت لوازم خانگی شکل گرفته است.

نیمه نخست سال جاری چه مقدار لوازم خانگی فراوری شده است؟

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی در نشست آنالیز و گفتگو درباره مسائل روز صنعت لوازم خانگی اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی در سال 96 نزدیک به 11 میلیون دستگاه فراوری داشت که عمده آنها تحت لیسانس برندهای خارجی در کشور فراوری می شد که پس از اعمال تحریم ها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال 97 کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به تکیه بر توان داخلی و توسعه ظرفیت برندهای ملی، گفت: در سال های قبل خودباوری و نگاه به ظرفیت های درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال 99 عدد فراوری ما به 15 میلیون دستگاه در سال رسید.

صادقی نیارکی گفت: سال جاری نیز فراوری 16 میلیون و 500 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی برنامه ریزی شده است و رصد شرایط فراوری لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست سال جاری رشد حدود 11 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان داشت: بعلاوه شاهد افزایش سرمایه گذاری در این بخش از سوی بنگاه های فعال هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید نمود: ضروری است نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف کنندگان از نظر قیمت و کیفیت از سوی فراوریکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت گردد.

وی گفت: سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه در دو سال گذشته هم در حوزه فراوری و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه ها رخ داده که اقدام بسیار اقدام مبارکی است و باید تداوم یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4645

به "نیمه نخست سال جاری چه مقدار لوازم خانگی فراوری شده است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نیمه نخست سال جاری چه مقدار لوازم خانگی فراوری شده است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه نخست سال جاری چه مقدار لوازم خانگی فراوری شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید