نگهداری 400 قلاده سگ رها شده در دهکده وفا

به گزارش یزد بلاگ، رئیس هیات مدیریه انجمن دهکده وفا از نگهداری 400 قلاده سگ رها شده در این مرکز اطلاع داد و گفت : برای تامین غذا و داروی این حیوانات با چالش های زیادی روبرو هستیم.

نگهداری 400 قلاده سگ رها شده در دهکده وفا

خبرنگاران کرمانشاه- عرفان بگلر رئیس هیات مدیریه انجمن دهکده وفا با اشاره به تغییر مدیریت انجمن دهکده وفا گفت : این انجمن مسئول مرکز نگهداری سگ های رها شده است و هم اکنون 400 قلاده سگ در این مرکز نگهداری می شوند.

این مرکز برای نگهداری مناسب سگ ها مطابق با استاندارد های جهانی ظرفیت نگهداری حداکثر 200 قلاده سگ را دارد، اما هم اکنون 400 قلاده سگ در این مرکز نگهداری می شوند.

برای پیشگیری از کشتار سگ ها و نگهداری آن ها در این محل که تنها پناهگاه سگ های رها شده است، هرچند کار برای خودمان سخت می گردد، اما بازهم این امکان را فراهم نموده ایم تا ظرفیت نگهداری حدود 200 قلاده سگ دیگر هم در مجموعه فراهم گردد.

در گام اول حدود یک ماه پیش تمام سگ های مرکز را با یاری دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه کردیم. بعلاوه دیوار کشی اطراف مرکز هم انجام شده تا سگی نتواند از مرکز خارج شده و در محیط بیرون دچار آسیب گردد.

در بخشی از مجموعه، توله های تازه متولد شده نگهداری می شوند که عمدتا بدون مادر هستند.

در بخش دیگری از مرکز حیوانات تازه وارد نگهداری می شوند، زیرا با توجه به اینکه ممکن است این حیوانات ناقل بیماری باشند حداقل به مدت دو هفته در این بخش قرنطینه می شوند.

پیگیریم تا بخشی از محوطه پشتی دهکده وفا که متعلق به شهرداری است را گرفته و بتوانیم در این محوطه کار های درمانی سگ های رها شده را انجام دهیم.

به همین دلیل پیگریم تا به وسیله همکاری شهرداری و محیط زیست فضا هایی امن برای رهاسازی سگ ها پیدا کنیم.

سگ ها را نمی توان برای همواره در حصار یک مرکز نگه داشت و این حیوانات احتیاج دارند آزاد باشند و برای همین اگر فضایی امن فراهم گردد می توانیم سگ ها را آنجا رهاسازی نموده و به آن ها غذارسانی کنیم .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4746

به "نگهداری 400 قلاده سگ رها شده در دهکده وفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری 400 قلاده سگ رها شده در دهکده وفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید