مقایسه رانا با پژو 206 و سمند سورن و پژو پارس

به گزارش یزد بلاگ، رانا یک خودروی ملی است و قاعدتاً نباید توقع داشته باشیم که در مقایسه با سدان های شرکت های عظیم امریکایی، اروپایی، ژاپنی و کره ای که محصولاتشان در کشور ما زیاد دیده می گردد، پیروز میدان گردد. اما با توجه به کلاس و قیمت این خودرو می توان آن را با خودروهایی مثل پژو 206 صندوق دار، سمند سورن یا حتی پژو پارس مقایسه کرد. در این مطلب به مقایسه رانا با این خودروها می پردازیم.

مقایسه رانا با پژو 206 و سمند سورن و پژو پارس

مقایسه رانا با پژو 206 صندوق دار

پژو 206 صندوق دار یا همان 206 SD را باید اولین رقیب جدی رانا LX بدانیم. بد نیست بدانید هر دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارند. هردو خودرو به موتور 4 سیلندر TU5 مجهز شده اند و مشخصات فنی یکسانی دارند، اما رانا به واسطه ابعاد عظیم ترش، دارای وزن بیش تری است.

با مقایسه رانا با پژو 206 صندوق دار از نظر سرعت و شتاب باید گفت که پژو 206 صندوق دار با شتاب 11.4 و سرعت 193 کیلومتر بر ساعت دست برتر را دارد که با توجه به وزن کم تر طبیعی است.

با نگاهی به مصرف سوخت هردو خودرو باز هم به این نتیجه می رسیم که فزونی ازآن پژو 206 صندوق دار است که در شهر 8.9 لیتر و در جاده 5.2 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می نماید.

در بخش امکانات و آپشن ها هم پژو 206 صندوق دار V8 دارای امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، جایگاه های تاشو عقب، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان و… است که این امکانات در رانا وجود ندارد. در عوض رانا به سیستم عیب یابی هوشمند مجهز است.

مقایسه رانا با سمند سورن

اگر انتخاب شما خودروهای سدان یا همان صندوق دار در این رده قیمتی است، سمند سورن هم به عنوان یکی دیگر از رقبای سرسخت رانا LX معرفی می گردد. رانا و سمند سورن در یک رده قیمت هستند و به همین دلیل مقایسه رانا با سمند سورن، که هر دو هم محصول ایران خودرو هستند، خالی از لطف نیست.

سمند سورن به لحاظ ابعاد از رانا LX عظیم تر است و سرنشینان در آن احساس راحتی بیش تری می نمایند. سمند سورن از پیشرانه 4 سیلندر 1.7 لیتری EF7 بهره می برد که قدرتی برابر با 115 اسب بخار فراوری می نماید که از قدرت 105 اسب بخاری رانا بیش تر است. سمند سورن حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می نماید که بیش تر از راناست. شتاب صفر تا 100 سمند هم 12 ثانیه است.

حتی یک نگاه سطحی و گذرا به مشخصات فنی سمند سورن و مقایسه آن با رانا نشان می دهد که شباهت زیادی به رانا دارد. قدرت موتور سمند سورن کمی از رانا بیش تر است اما از قلم نیاندازید که سمند یک خودروی سنگین است و به همین دلیل در مسابقه سرعت و شتاب، رانا دست بالا را دارد. رانا و سمند سورن با 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری شرایط مشابه ای دارند.

مقایسه رانا با پژو پارس

اگر در جست وجوی خودروهایی در رده قیمت رانا LX هستید، آنالیز مشخصات فنی و ظاهری پژو پارس را هم به شما پیشنهاد می کنیم. پژو پارس در مقایسه با رانا از فضای داخلی عظیم تر و صندوق جادارتری بهره می برد و همین باعث می گردد سرنشینان در مسافت های طولانی احساس راحتی نمایند.

با مقایسه رانا با پژو پارس از نظر فنی اما رانا فزونی را از آن خود نموده است. هر دو خودرو به پیشرانه TU5 مجهز شده اند که قدرتی برابر با 105 اسب بخار فراوری می نماید، اما از قلم نیاندازید که پژو پارس 105 کیلوگرم سنگین تر است و به همین دلیل شتاب صفر تا 100 این خودرو به عدد ناامیدنماینده 15 ثانیه می رسد و مصرف سوخت آن 8.15 لیتر در 100 کیلومتر است.

پژو پارس دارای امکاناتی نظیر سنسور پارک، مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه ها، تنظیم برقی جایگاه راننده در 4 جهت و قفل مرکزی است. در این زمینه رانا هیچ فزونی نسبت به پژو پارس ندارد و ضمناً از امکاناتی مثل تنظیم برقی جایگاه راننده برخوردار نیست. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطلب مقایسه پژو پارس با خودورهای هم رده اش را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه رانا با خودروهای پژو 206، سمند سورن و پژو پارس توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودروها را در اختیارتان قرار دهد.

درباره رانا بیشتر بخوانید:

  • معرفی رانا و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با رانا

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیوار
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1855

به "مقایسه رانا با پژو 206 و سمند سورن و پژو پارس" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه رانا با پژو 206 و سمند سورن و پژو پارس" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رانا با پژو 206 و سمند سورن و پژو پارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید