یکی از این دو خودروی اروپایی مجذوب کننده را به زودی در ایران می بینیم

به گزارش یزد بلاگ، فابیا جزو یکی از پرفروش ترین خودرو های اشکودا است و این چهارمین نسلی است که به بازار جهانی معرفی می گردد. پلتفرم این خودرو با رقبایش، یعنی فولکس واگن پولو و بعلاوه سئات ایبیزا یکسان است و این به معنای آن است که فابیا هم مانند ایبیزا، از امتیاز 5 ستاره ایمنی موسسه یوروانکپ بهره می برد.

یکی از این دو خودروی اروپایی مجذوب کننده را به زودی در ایران می بینیم

با توجه به بیلبورد های خیابان ها و بعلاوه اخبار واردات خودرو، احتمالا به زودی شاهد ورود ماشینی از کشور جمهوری چک خواهیم بود.

اشکودا فابیا 2022 خودرویی است که طبق شنیده ها قرار است به وسیله پارس ساتر وارد ایران گردد. در این مقاله، علاوه بر معرفی این خودرو، به مقایسه آن با رقیب اسپانیایی اش، یعنی سئات ایبیزا خواهیم پرداخت.

فابیا جزو یکی از پرفروش ترین خودرو های اشکودا است و این چهارمین نسلی است که به بازار جهانی معرفی می گردد. پلتفرم این خودرو با رقبایش، یعنی فولکس واگن پولو و بعلاوه سئات ایبیزا یکسان است و این به معنای آن است که فابیا هم مانند ایبیزا، از امتیاز 5 ستاره ایمنی موسسه یوروانکپ بهره می برد.

طراحی خارجی

فابیا طراحی تهاجمی ندارد و ساده و در عین حال شیک است. اِلِمان های طراحی اشکودا مثل جلوپنجره یِ با خطوط عمودی شکل در این نسل هم دیده می گردد. چراغ های کشیده فابیا به بزرگ جلوه دادنِ نمای جلو یاری بسیاری نموده است. خطوط تند و تیزی هم در طراحی فایبا دیده می گردد.

طراحی سئات همواره بر روی یک محور معینی حرکت می نموده است. چراغ چندضلعی شکل و بعلاوه دیلایت مثلثی، امضای طراحی سئات در بیشتر محصولات خود است و در ایبیزا هم دیده می گردد. طراحی نمای جلویی سئات مانند رقیب خود ساده و شیک است.

نمای عقب فابیا مجذوب کننده تر از ایبیزا به نظر می رسد و چراغ های پشتی آن مانند سئات کوچک نیستند. نوشته بزرگ اشکودا روی وسطِ در صندوق عقب خودنمایی می نماید. باز هم نماد مثلث در چراغ عقب سئات دیده می گردد. دو اگزوزِ بکار رفته در دیفیوزر، به اسپرت تر شدنِ نمای عقب یاری نموده است. نمای عقب فابیا در قیاس با ایبیزا مالی تر به نظر می رسد.

کابین فابیا نسبت به ایبیزا طراحی مجذوب کننده تری دارد و جلوه مالی ندارد. فرمان اسپرت با طراحی خاص و بعلاوه کیلومتر شمار دیجیتال و نمایشگر مرکزی 9.2 اینچی، داخل خودرو را از سادگی دور نموده اند. کابین ایبیزا ساده تر از فابیا طراحی شده و انگار از پلاستیک سفت، بسیار استفاده شده است. فرمان دی-کات هم در کنار تریم رنگی، فضای نسبتا اسپرتی را القا می نماید.

امکانات و آپشن

اگر فابیا در نسخه فول آپشن وارد بازار گردد، می تواند تهدیدی برای ایبیزا محسوب گردد؛ زیرا آپشن های شاخص این خودرو در نسخه فول آپشن عبارتند از: سقف شیشه ای، استارت دکمه ای، استارت/استاپ، تهویه دوکاناله و اتوماتیک، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های جلو، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس،9 ایربگ، رادار نقطه کور، رادار خطی، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان، ترمز اضطراری هوشمند، پارک اتوماتیک و...

تنها آپشن شاخص نسخه پایه ایبیزا مانیتور 8 اینچی است. البته در نسخه های بالاتر شاهد حضور آپشن هایی مثل کیلومترشمار دیجیتال، سیستم تهویه دوکاناله، کروزکنترل تطبیق پذیر و... هم هستیم.

معینات فنی

چند مدل پیشرانه برای فابیا قابل سفارش است. پیشرانه پایه 1 لیتریِ تنفس طبیعی است که 65 تا 80 اسب بخار قدرت و 93 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس این نسخه 5 سرعته دستی و شتاب آن 15.5 تا 15.1 ثانیه است.

نسخه قوی تر، 1 لیتریِ توربوشارژ است که 95 اسب بخار قدرت و 175 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. شتاب 10.6 ثانیه ای در این پیشرانه وجود دارد. گیربکس این مدل پیشرانه هم 5 سرعته دستی است. البته در همین مدل پیشرانه، امکان سفارش نسخه 110 اسب بخاری و 200 نیوتون متری هم وجود دارد که در دو مدل گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه عرضه می گردد. شتاب این نسخه به 9.7 ثانیه می رسد.

قوی ترین نسخه فابیا 1.5 لیتریِ توربوشارژ به نام TSI است که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس قابل سفارش در این مدل پیشرانه فقط 7 سرعته دوکلاچه است. شتاب این نسخه 7.9 ثانیه است! هنوز معین نیست که کدام پیشرانه قرار است وارد بازار ایران گردد.

ایبیزا دو نوع پیشرانه دارد که احتمالا نسخه پایه آن وارد بازار خواهد شد. این پیشرانه 1 لیتریِ سه سیلندر تنفس طبیعی MPI است که 80 اسب بخار قدرت و 93 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس این پیشرانه 5 سرعته دستی است.

قیمت

رِنج قیمتی فابیا از 19 تا 25 هزار یورو و بعلاوه بازه قیمتی ایبیزا از 20 تا 25 هزار یورو است.

به احتمال بسیار زیاد این دو خودرو در بازه قیمتی 1 تا 1.5 میلیارد تومان به بازار عرضه بشوند.

منبع: فرادید
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4923

به "یکی از این دو خودروی اروپایی مجذوب کننده را به زودی در ایران می بینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از این دو خودروی اروپایی مجذوب کننده را به زودی در ایران می بینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید