مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

به گزارش یزد بلاگ، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: سالانه 200 هزار واحد مسکن کم دوام و غیرمستحکم روستایی در کشور مقاوم سازی می شوند.

مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

محمدرضا شاملو گفت: بنیاد مسکن با رویکرد توسعه و عمران روستاها سعی نموده تا در اولویت اول تأمین سرپناه مناسب و ایمن را برای روستاییان هدف گذاری کند که در این زمینه طرح بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن می گوید: در 2 برنامه قبلی در قالب این طرح بیش از 2 میلیون واحد مسکن مقاوم سازی و نوسازی شده و قطعاً در برنامه هفتم توسعه نیز این رویکرد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته او، سالانه با نوسازی و مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکن پیش بینی می کنیم تا پنج سال آینده بتوانیم در همه روستاهای کشور خانه های ایمن و مقاومی را ببینیم تا در برابر زلزله و سایر حوادث مشکل خاصی به وجود نیاید.

شاملو گفت: در دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای روستایی تا 200 میلیون تومان افزایش یافته و دولت سعی می نماید با همراهی بانک ها پرداخت این تسهیلات را انجام دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن می گوید: 13درصد از سود این تسهیلات از سوی دولت پرداخت شده و متقاضیان تنها چهار درصد سود تسهیلات پرداختی را متقبل می شوند.

شاملو گفت: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی امیدواریم اهداف پیش بینی شده در این حوزه تحقق پیدا نموده تا ما بتوانیم جلوی مهاجرت های بی رویه را از روستاها بگیریم.

به گفته او، در کنار ساخت واحدهای مسکونی با دوام و اجرای طرح هادی، انتظار می رود با ایجاد فرصت های اشتغال در روستاها جلوی مهاجرت ها گرفته شده و ماندگاری روستاییان را در واحدهای مسکونی خود ببینیم.

معاون عمران بنیاد مسکن گفت: سیاست دولت سیزدهم حمایت و پشتیبانی از روستاها به عنوان کانون فراوری و توسعه است و بنیاد مسکن نیز با طرح های مختلف سعی دارد به این ماندگاری یاری نموده و عمران و آبادانی روستاها را به عنوان یک برنامه تعریف شده ادامه دهد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4887

به "مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید