معرفی پر افتخارترین شهر روس ها، سنت پترزبورگ!

به گزارش یزد بلاگ، سنت پترزبورگ در روسیه | Saint Petersburg

بدون شک تا حدی پایتخت سابق روس ها یعنی شهر سنت پترزبورگ را می شناسید. این شهر روسی پر است از جاذبه های مختلف و دیدنی. در حال حاضر این شهر به عنوان دومین شهر عظیم روس ها شناخته می گردد و به نوعی نماد بسیاری از مفاهیم مختلف برای روس ها همچون سرسختی و مقاوت است. این شهر برای مدتی در طول تاریخ حیات خود به یک نام دیگر مشهور بود اما مدتی نگذشت که باز هم به نام اصلی خود خوانده شد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا شهر سنت پترزبورگ در روسیه آشنا شویم و همه چیز را درباره آن مطالعه نمایید.

معرفی پر افتخارترین شهر روس ها، سنت پترزبورگ!

معرفی کامل شهر سنت پترزبورگ در روسیه

نماد مقاومت مردم روسیه و سرسختی آنان در برابر تغییرات بنیادینی که مردم این کشور برای سال ها با آن روبرو بودند، شهر سنت پترزبورگ است. قبل از این که شهر مسکو تبدیل به پایتخت فعلی روس ها شود، تنها پایتخت این کشور پهناور و سرد سیر؛ شهر سنت پترزبورگ بود. این شهر روسی در نزدیکی رود نوا و قسمت شرقی خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته است. سنت پترزبورگ کاملا در قسمت شمال غربی کشور روسیه قرار گرفته است و از لحاظ تقسیمات جغرافیایی دارای 40 رودخانه و همچنین 42 جزیره مرتبط است. از دیگر اهمیت های سنت پترزبورگ باید به شما بگوییم که این شهر به عنوان یکی از اصلی ترین بنادر کشور روسیه نیز محسوب می شود و به همین علت از مراکز بسیار حیاتی و مهم نفت و انرژی های طبیعی در جهان است.

از لحاظ جمعیتی، سنت پترزبورگ دارای جمعیتی برابر با 5 میلیون و 426 هزار و 959 نفری بر حسب آخرین آماری که در سال 2019 میلادی منتشر شده است را در خود جای داده. همانطور که قابل حدس است در این شهر بیشتر روس ها زندگی می نمایند و درصد بسیار کمتری را مهاجران و خارجی ها تشکیل می دهند. از لحاظ آب و هوایی، شهر سنت پترزبوگ در روسیه دارای آب و هوایی معتدل است و این دقیقا چیزی است که از یک شهر روسی هیچ کس انتظار ندارد! این شهر دارای آب و هوایی معتدل در بسیاری از ماه های سال است البته زمستان های این شهر نیز بسیار سرد و آزار دهنده است و بالعکس، تابستان های این شهر آب و هوایی دلچسب دارد.

شهر سنت پترزبورگ به دست شخص پتر کبیر و به تلاش مردم در سال 1703 میلادی ساخته شد. این شهر در بین سال های 1713 تا 1728 میلادی و پس از آن در بین سال های 1732 میلادی تا 1918 میلادی به عنوان تنها پایتخت روسیه و امپراطوری این کشور شناخته می شده است. شهر سنت پترزبورگ در طول تاریخ خود دو بار اسمش عوض شد. یک بار آن را به افتخار یک کشیک به نام پتروگراد نام گذاری کردند و بار دیگر آن را به افتخار شخص لنین به نام لنینگراد نام گذاری کردند. برای سالیان سال طول کشید که اسم اصلی این شهر به آن باز شود زیرا از ابتدا تا به زمان فروپاشی شوروی ها، اسم این شهر لنینگراد بود. از لحاظ تاریخی و جغرافیایی شهر سنت پترزبورگ در روسیه را به عنوان پرجمعیت ترین ناحیه شمالی جهان می نامند. یکی از دلایل شهرت سنت پتربورگ در جهان پدیده ای طبیعی و وابسته به جغرافیای این کشور به نام شب های سفید است. شب های روشن پدیده ای در سنت پترزبورگ است که باعث می شود تا این شهر در اوایل فصل تابستان و به خاطر شدت اشعه های خورشید اصلا شب را به خود نبیند. در تاریک ترین حالت ممکن این شهر حالت هوای دمِ غروب را دارد!

سانت بطرسبرغ WEATHER

این شهر که از لحاظ فرهنگی نیز بسیار غنی است، به عنوان پایتخت فرهنگی کشور تزارها نیز محسوب می شود. به لطف همین صفت، در این شهر سالانه جشنواره های مختلف موسیقی و تئاترهای مختلف برگزار می شود که باعث می شود تا هم مردم زیادی از سراسر روسیه به همراه گردشگران مختلف از سراسر جهان به این شهر بیایند. شهر سنت پترزبورگ در روسیه یکی از بهترین مقاصد در کشور روسیه برای شکم گردی و خرید کردن است. در این شهر پر است از مرکز خریدهای دیدنی مختلف با تنوع اجناس بسیار بالا. از بین آن ها می توان به مرکز خرید گراند پالاس و بابوچکا اشاره نمود. اگر به سنت پترزبورگ سفر کردید و به مراکز خرید مختلفی رفتید و قصد خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود دارید، پیشنهاد می کنیم که معروف ترین سوغاتی های این کشور یعنی: تخم مرغ های فابرژه، نقاشی های معروف پرتره روسی، چترهای مختلف با طرح های سنتی روسی، جعبه های معروف لاکی روسی، عروسک های ماتروشکا و دیگر سوغاتی های معروف این کشور را خریداری نمایید. در این شهر می توانید به دیدن جاذبه هایی هوچون: کلیسای جامع سنت آیزاک، موزه آرمیتاژ، سالن تئاتر مارینسکی، باغ وحش لنینگراد، پل کاخ، سوارکار برنزی، جزیره یلاگین، قلعه و کلیسای پتر و پائول، خیایان نووسکی پراسپکت و بسیاری از جاذبه های معروف دیگر روسی که اسمشان را ممکن است شنیده باشید، بروید

دانستنی هایی درباره شهر سنت پترزبورگ در روسیه

  • با این که بالاتر اشاره نمودیم اما، بر خلاف تصور خیلی ها از این که نام این شهر از اسم پتر کبیر گرفته شده است؛ اسم این شهر تاریخی و بسیار معروف از یک کشیش روسی به نام سنت پیتر گرفته شده است. این مرد قدیس شهر بوده و مردم برای گرامی داشت یاد او این اسم را برای این شهر انتخاب کردند.
  • سنت پترزبورگ در روسیه یکی از شهرهایی است که شاهد نبردهای نیروهای روسی با آلمان های نازی در زمان جنگ جهانی دوم و همچنین انقلاب سال 1917 بوده است.
  • نام لنینگراد برای 67 سال و پتروگراد برای 10 سال بر روی این شهر بوده است.
  • در دروه حکومت سلسله قاجار بر ایران، این شهر را سنت پطرزبورغ می نوشته و می خوانده اند. البته به نظر می رسد که این نام، تنها یکی از القابی باشد که این شهر در دوره قاجارها داشته است. زیرا بر اساس نوشته های تاریخی به این شهر پتل پُرت و فتل فرت نیز می گفته اند.
  • بسیاری از جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ در لیست آثار یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند.
  • بر اساس آمار منتشر شده گفته می شود که در سال 2018 میلادی بیش از 8 میلیون نفر از این شهر روسی بازدید کرده اند.
  • سنت پترزبورگ را از جمله شهرهای جوان جهان می شناسند. از زمان ساخت و تاسیس این شهر تنها 350 سال است که می گذرد.
  • سنت پترزبورگ دارای یک رکورد بسار جالب است. می گویند که این شهر جوان، تنها جایی در جهان است که بیشترین انقلاب های جهان را دیده است.
  • درباره انقلاب های روسیه که حداقل مهم ترین هایشان در سنت پترزبورگ رقم خورده اند باید بگوییم که آن ها اثر خود را بر روی فضای تاریخی شهر گذاشته اند. شما در هر قسمت از سنت پترزبورگ که باشید می توانید تا یک جاذبه انقلابی ببینید.
  • سنت پترزبوگ در روسیه یکی از شهرهایی است که از طرف بسیاری از شهرهای جهان به سمت آن پرواز مستقیم وروردی و خروجی وجود دارد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1062

به "معرفی پر افتخارترین شهر روس ها، سنت پترزبورگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پر افتخارترین شهر روس ها، سنت پترزبورگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید