لایروبی دومین دریاچه مصنوعی تهران شروع شد

به گزارش یزد بلاگ، در راستای احیای بوستان بزرگ رازی که با هدف راه اندازی تفرجگاه خانوادگی در مرکز شهر برنامه ریزی شده است؛ لایروبی دومین دریاچه مصنوعی شهر تهران شروع و تا به امروز بیش از 250 تن لجن برای تبدیل به کمپوست جمع آوری شده است.

لایروبی دومین دریاچه مصنوعی تهران شروع شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 با بیان این که دریاچه رازی با وسعت 15 هزار متر مربع در بوستان 40 هکتاری رازی واقع شده است؛ گفت: به منظور احیای این بوستان بزرگ که می تواند به عنوان یک مرکز تفریحی و تفرچگاه خانوادگی مورد استفاده عموم شهروندان به ویژه ساکنان محله های مرکزی شهر قرار گیرد؛ عملیات لایروبی دومین دریاچه مصنوعی شهر تهران از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه در حال اجرا است.

شهردار منطقه 11 اضافه کرد: به منظور استفاده بهینه از این دریاچه و برطرف آلودگی های زیست محیطی بعلاوه ارتقای سطح بهداشت و سلامت شهری، جلوگیری از رسوب گذاری و زیبا سازی بصری برای جذب توریست عملیات لایروبی و پاکسازی کف دریاچه مصنوعی بوستان رازی در حال اجرا است.

موسوی ادامه داد: بوستان رازی به عنوان بزرگترین و مجهز ترین فضای سبز مرکز شهر تهران مورد استفاده بسیاری از خانواده ها و جوانان است که با آبگیری مجدد دریاچه امکانات تفریحی آن نیز دایر خواهد شد.

به گفته موسوی عملیات لایروبی و پاکسازی دریاچه بوستان رازی با استفاده از ماشین آلات و توان داخلی شهرداری منطقه 11 به وسیله پیمانکاران بدون هیچگونه هزینه ای در دست اقدام است که این موضوع به لحاظ صرفه جویی بیش از 400 میلیون تومان در بودجه شهر حائز اهمیت است.

او بعلاوه اعلام کرد: برای اجرای این عملیات با استفاده از سه دستگاه جنتکس طی مدت چهل روز نسبت به تخلیه آب، لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی کامل کف و جداره های دریاچه اقدام شده است.

موسوی بعلاوه با اشاره به این که عملیات تخلیه آب بدون اتلاف آب صورت گرفته است؛ یاد آور شد: تا به امروز بیش از 250 تن لجن از محل دریاچه جمع آوری شد که نسبت به حمل آن به کهریزک و تحویل برای تبدیل به کمپوست اقدام شد.

شهردار منطقه 11 با تأکید بر این که تأمین امنیت، رفاه و تجهیز بوستان به امکانات تفریحی و ورزشی مد نظر است؛ گفت: با پاکسازی کامل این دریاچه به زودی عملیات آبگیری مجدد انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4800

به "لایروبی دومین دریاچه مصنوعی تهران شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی دومین دریاچه مصنوعی تهران شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید