از کاهش بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) تا تکمیل بزرگترین مرکز معاینه فنی پایتخت

به گزارش یزد بلاگ، در شش روز گذشته در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران رویدادهای محلی و منطقه ای رخ داده است، با توجه به افزایش انتقادها از حجم سنگین ترافیک تهران گویی شهرداری مناطق راهکار را در اصلاح هندسی معابر پایتخت دیده اند به طوری که اصلاح هندسی معابر تقریبا فصل مشترک همه مناطق پایتخت بوده است.

از کاهش بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) تا تکمیل بزرگترین مرکز معاینه فنی پایتخت

به گزارش خبرنگاران، در هفته جاری اخباری چون تکمیل بزرگترین مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران تا پایان بهمن ماه ، کاهش بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) ، ارائه تسهیلات به سازندگان پارکینگ های طبقاتی در منطقه 3 و ... از جمله مهم ترین اخبار مناطق شهر تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک هر منطقه در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(خبرنگاران) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای منطقه1؛

همسایگان مجاور اماکن شهرداری منطقه یک تکریم شدند

کاظم داودی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک گفت: برای تقویت و تحکیم حسن روابط اجتماعی با همسایگان و رعایت همجواری با آنان،ساکنان ساختمان های مجاور اماکن شهرداری منطقه یک تکریم شدند. رعایت حرمت همسایگان در آموزه های دینی ما به کرات بیان شده به همین دلیل طرح همسایه به همسایه با هدف تقدیر از همسایگان اماکن متعلق به شهرداری تهران به واسطه مزاحمت های ناشی از فعالیت های اداری و خدماتی واحدهای تابعه شهرداری و برقراری ارتباطات صمیمانه با آنان از سوی معاونت ها و نواحی ده گانه شهرداری منطقه یک اجرا شد.

لایروبی مستمر انهار و مسیل های شمال تهران

مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه، از لایروبی انهار و مسیل های شمال تهران با حضور نیروهای عملیاتی خدمات شهری شهرداری منطقه یک به صورت مستمر خبر داد و اضافه نمود: منطقه یک در بخش راهنمایی آبهای سطحی دارای 13 مسیل و 105 هزار متر طول نهر است که با اجرای برنامه زمانبندی و حتی فراتر از برنامه های ابلاغی و طرح های جهادی، اقدام به پاکسازی و لایروبی آنها می کند.

رخدادهای منطقه2؛

بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) کاهش می یابد

عزیزالله نظری شهردار منطقه 2 با اشاره به اجرای پروژه تعریض پل کوهستان گفت: این پروژه به منظور ارتقای ظرفیت های عبور و مرور و تقویت کارکردهای کیفی در حال اجرا است و امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان بهار96 به بهره برداری برسد. قطعا با روان سازی ترافیک کاهش چشمگیری در هزینه های پنهانی همچون هزینه های بهداشتی و درمانی، روحی و روانی، اجتماعی و اقتصادی شهروندان خواهیم داشت.

لایروبی و پاکسازی12 هزارو پانصد متر طول انهار سرپوشیده در منطقه دو

عباس صمدیان معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از لایروبی و پاکسازی12 هزارو پانصد متر طول انهار سرپوشیده، 30 کیلومتر طول مسیلها ، رودخانه ها و 6 حوضچه های رسوبگیر اصلی منطقه دو خبر داد.

رخدادهای منطقه3؛

برپایی دوره های مهارت آموزی بانوان در مجموعه کوثر منطقه 3

دوره مهارت آموزی طراحی و خیاطی ویژه بانوان سرپرست خانوار مناطق 22 گانه شهر تهران در مرکز مهارت کوثر منطقه 3 برگزار می شود.

ارائه تسهیلات به سازندگان پارکینگ های طبقاتی در منطقه 3

علیرضا اسفراینی نژاد معاون شهردار منطقه 3 تهران از ارائه تسهیلات به سازندگان پارکینگ های طبقاتی در این منطقه خبر داد و اضافه نمود: مدیریت شهری به منظور تشویق مالکان به ساخت پارکینگ های طبقاتی از ایده ها و مشارکت شهروندان استقبال می کند و به مالکان نیز تسهیلات ارائه می دهد.

ایمن سازی ایستگاه اتوبوس در بزرگراه رسالت

به منظور ایمن سازی و رفاه حال شهروندان ، ایستگاه اتوبوس مصلا واقع در بزرگراه رسالت از سوی شهرداری منطقه 3 ایمن سازی و بهسازی شد.

رخدادهای منطقه4؛

کاشت 12 گونه گیاهی در 6000مترمربع از محدوده شهری منطقه 4

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از توسعه قابل توجه فضای سبز در محدوده شهری خبر داد و گفت: عملیات بهسازی و کاشت فضای سبز در محدوده منطقه 4 آغاز شد.

رخدادهای منطقه6؛

بوستان هنرمندان بوستان ویژه افراد دارای معلولیت می شود

افشین خدامی، معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 از مناسب سازی بوستان هنرمندان به منظور بهره برداری ویژه و اختصاصی افراد دارای معلولیت از این پارک خبر داد و گفت: در هر منطقه تهران یک بوستان به عنوان بوستان ویژه افراد دارای معلولیت شناخته شده تا در این راستا موضوعاتی همچون جهتهای تردد، دسترسی به فضاهای ورزشی، مکان های بازی، میزان دسترسی پذیری فضاهای فرهنگی، نمازخانه و سرویس بهداشتی برای استفاده افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی و جانبازان مناسب سازی شود.

ساماندهی و اصلاح هندسی دوراهی های قلب تهران

ولی مسگری نجاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 6 از ساماندهی و اصلاح هندسی برخی از دوراهی های مهم منطقه از جمله دوراهی یوسف آباد، دوراهی فاطمی ولیعصر و دو راهی راشل کوری الوند با هدف کاهش ترافیک و افزایش نظم ترافیکی منطقه خبر داد.

رخدادهای منطقه7؛

احداث بوستان شهدای قنبرزاده در منطقه 7

محمد علی شعبانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از احداث بوستان شهدای قنبرزاده در این منطقه با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه خبر داد و اضافه نمود: این بوستان به مساحت دو هزار مترمربع در خیابان شهید بهشتی، میدان تختی ضلع شمال غرب به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه احداث شد.

نقاط حادثه خیز معابر عمومی منطقه 7 ایمن سازی می شود

امیرحسین حیدرنیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز معابر عمومی این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

رخدادهای منطقه9؛

در راستای بهینه سازی مصرف آب صورت گرفت؛ کاهش سطح چمن کاری در پهنه جنوبی آزادی

حمید محسنی، شهردار منطقه 9 با اشاره به بهینه سازی مصرف آب و با توجه به اقلیم خاص منطقه از کاهش سطح چمن کاری در سطح محدوده خبر داد و گفت: 30 هزار مترمربع سطح چمن کاری در بوستان ها و فضای سبز این بخش از پایتخت کم شده و به جای آن انواع درختچه کاشته شده است.

در راستای سهولت تردد شهروندان؛ پل عابر ایستگاه 30 متری جی در خط 2 بی آر تی مکانیزه می شود

شهردار منطقه 9 با اشاره سهولت تردد و رفاه حال شهروندان منطقه و دسترسی آسان آنان به سیستم حمل و نقل عمومی از مکانیزه شدن پل عابر ایستگاه 30 متری جی سامانه 2 خطوط بی آر تی در بزرگراه سعیدی خبر داد و اضافه نمود: تردد در ایستگاه 30 متری جی سامانه 2 خطوط بی آر تی بسیار زیاد است و با توجه به مصوبه سازمان حمل و نقل و ترافیک پل عابر این ایستگاه در طبقه بندی پل هایی که باید مکانیز می شد قرار گرفت و مراحل اجرایی را طی می کند.

رخدادهای منطقه10؛

تخفیف صددرصدی صدور پروانه در بافت های فرسوده منطقه 10

صدور پروانه ساخت و ساز، انشعابات آب و فاضلاب،گاز و برق در بافت های فرسوده منطقه 10 تخفیف صددرصدی دارد. علاوه بر بسته های تشویقی در نوسازی بافت های فرسوده که از سوی سازمان نوسازی شهر تهران ارائه می شود تخفیف صددرصدی صدور پروانه ساخت و ساز انشعابات آب و فاضلاب،گاز وبرق هم اعمال خواهد شد تا مالکان برای نوسازی به ویژه تجمیع تمایل بیشتری داشته باشند.

منطقه 10 میزبان مسابقات پار المپیاد وزنه برداری معلولین مناطق 22 شهر تهران گانه

مسابقات پارالمپیاد وزنه برداری معلولین مناطق 22 شهر تهران به میزبانی منطقه 10 در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) در 9 وزن و 3 رده سنی آزاد برگزار می شود.

رخدادهای منطقه11؛

طول خطوط مترو در بخش مرکزی شهر تهران به 14 کیلومتر می رسد

نصراله آبادیان، شهردار منطقه یازده تهران گفت: با افتتاح 7 ایستگاه مترو در منطقه 11؛ تعداد ایستگاه ها در بخش مرکزی شهر تهران به 14 ایستگاه و طول خطوط مترو به 14 کیلومتر می رسد. در حال حاضر 7 ایستگاه مترو در خط 7 در حال احداث است که با افتتاح این ایستگاه ها دسترسی شهروندان تهرانی به بخش مرکزی و جنوب غربی پایتخت از طریق شبکه حمل و نقل عمومی بسیار مطلوب می شود.

اعمال محدودیت ارتفاع در اطراف بناهای تاریخی هسته مرکزی تهران

شهردار منطقه 11 از پیگیری اعمال محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در اطراف بناهای تاریخی این منطقه خبر داد و اضافه نمود: از چندی پیش و ضمن هماهنگی با سازمان میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، شناسایی و بررسی شرایط بناهای تاریخی موجود در این منطقه آغاز شده است.

واحد سیار درمانی در بوستان رازی دایر شده است

تمامی کارگران فضای سبز و بوستان های منطقه 11 به صورت رایگان در بوستان رازی معاینه پزشکی می شوند.

امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت: در طرحی که با همکاری شرکت شهر سالم و معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 آغاز شده است، برای ارتقای سلامت کارگران؛ روزانه 45 نفر از پرسنل کارگر منطقه در کلینیک واحد سیار درمانی مستقر در بوستان رازی تحت معاینه کامل پزشکی قرار می گیرند.

رخدادهای منطقه12؛

همراه سرای بیمار در قلب تاریخی تهران راه اندازی می شود

عابد ملکی شهردار منطقه 12 تهران از راه اندازی همراه سرای بیمار در قلب تاریخی تهران خبر داد و اضافه نمود: به رغم اینکه مراکز درمانی زیادی در این منطقه وجود دارد ؛ نبود فضایی برای اسکان همراهان بیماران مشکلاتی را به وجود آورده است که با توجه به تاکید شهردار تهران ؛ در اعتبارات سال آینده منطقه ، راه اندازی یک مرکز همراه سرا پیش بینی شده است.

رخدادهای منطقه13؛

برگزاری مراسم نامگذاری خیابان 8/41 به نام شهید سرهنگ خلبان رحیم قائمی الوارسی

مراسم نامگذاری خیابان 8/41 در محله امامت به نام شهید والا مقام رحیم قائمی الوارسی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار گشت ، در این مراسم با حضور شهردار منطقه، عوامل اجرائی 137 ، اقدام به پلاک کوبی خیابان 8/41به نام شهید والا مقام رحیم قائمی الوارسی کرد.

رخدادهای منطقه15؛

ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محلات منطقه 15

سالمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 15 از آغاز ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی به صورت محله به محله در این منطقه خبر داد و اضافه نمود: در این طرح ضمن به کار گیری تابلوهای سالم و قابل استفاده قبلی، نسبت به جمع آوری تابلوهای مازاد و تعویض تابلوهای فرسوده اقدام و تابلوهای جدید در محلاتی که نیاز است، نصب می شود.

رخدادهای منطقه16؛

مناسب سازی بوستان های بهمن وسردارجنگل برای توان یابان و سالمندان

میرزاقلی شهردار منطقه 16 از اصلاح، ترمیم وتجهیز بوستان های بهمن وسردار جنگل برای استفاده توان یابان، افراد دارای معلولیت و سالمندان در منطقه خبر داد و اضافه نمود: در راستای اجرای این طرح اختصاص مکانی به عنوان زمین بازی بچه ها دارای معلولیت در جوار زمین بازی بچه ها و نصب تجهیزات تندرستی و آمادگی جسمانی ویژه معلولان در بوستان های بهمن وسردار جنگل در دستور کار قرار گرفت.

رخدادهای منطقه17؛

احیای طب سنتی اسلامی در خانه های سلامت منطقه 17

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 17 از برگزاری دوره های آموزشی طب سنتی اسلامی در خانه های سلامت سطح منطقه خبر داد و اضافه نمود: پرداختن به طب سنتی اسلامی و احیای آن می تواند نقش به سزایی در تأمین سلامت خانواده ها با آموزش اصول بهداشت و درمان سنتی و نیز گام نهادن در جهت اقتصاد مقاومتی و کنترل هزینه های سیستم بهداشت و درمان ایفا کند چرا که این روش وابستگی های مختلف به تجهیزات و مواد دارویی شیمیایی و خارجی را کاهش داده و ثمره تجربیات گسترده دانشمندان و حکمای ایرانی و بزرگان دین را به کمک می طلبد.

رخدادهای منطقه19؛

تکمیل بزرگترین مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران تا پایان بهمن ماه

شهنام جوادیان معاون فنی و عمرانی منطقه19 نیز گفت: پروژه احداث مرکز معاینه فنی خودرو جنب بوستان آموزشی ترافیک منطقه 19 تا پایان بهمن ماه به اتمام می رسد. این پروژه در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به وسعت آن بزرگترین مرکز معاینه فنی خودوری شهر تهران محسوب می شود.

پاسخگویی سامانه 137 منطقه 19 به بیش از 27000 پیام در سال جاری

سامانه 137 شهرداری منطقه 19 در 9 ماه نخست سال به بیش از 27000 مورد پیام ثبت شده در این سامانه پاسخ داد .

این خبر را مرتضی بنا مسئول سامانه 137 منطقه اعلام کرد و اضافه نمود: بیشترین پیام های ثبت شده طی سال جاری درخصوص سد معبر دستفروشان و اصناف، درخواست طعمه گذاری برای مبارزه با جانوران مضر شهری و نظافت بوده که به حوزه خدمات شهری ارجاع داده و رفع شده است.

تجهیز پارک ویژه معلولین منطقه 19به المانهای شهری و ترافیکی

پیمان قربانی شهردار منطقه 19 از آماده سازی پارک باران و تجهیز آن به المانهای شهری و ترافیکی برای رفاه حال معلولین و جانبازان خبر داد.

رخدادهای منطقه21؛

طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سرای محلات 13گانه

مرتضی راجی مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه 21 از اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سرای محلات 13گانه این منطقه خبر داد و اضافه نمود: این طرح در قالب 4 محور آموزشی الگوی خانواده سالم ، مهارت های زندگی ، مهارت های فرزند پروری و علائم هشدار دهنده برای شهروندان برگزار می شود.

کارگاه آموزشی ویژه مسئولین خانه های سلامت پهنه غرب پایتخت

زهرا انصاری مدیر اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از برگزاری کارگاه آموزشی اصول و فنون حمایت طلبی در ارتقاء نظام سلامت ویژه مسئولین خانه های سلامت پهنه غرب پایتخت خبر داد و اضافه نمود: به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 و با مشارکت مناطق پهنه غرب پایتخت (21- 22-10-9)، کارگاه آموزشی با عنوان اصول و فنون حمایت طلبی در نظام سلامت جامعه ویژه مسئولین خانه های سلامت پهنه غربی پایتخت برگزار گشت.

رخدادهای منطقه22؛

هویت بخشی به سیمای بصری شهری با نمادهای ایرانی و اسلامی محقق شود

مولایی شهردار منطقه 22 در نخستین گردهمایی جامع نمای ساختمان و منظر شهری گفت : شهروندان می توانند سفیران فرهنگ و نمادهای ایرانی- اسلامی به حساب آیند و می توانند طراحان، معماران شهری را در رسیدن به تحقق این هدف که همان بازگشت به هویت ایرانی و اسلامی است،کمک نمایند.

وی اضافه نمود: بهبود و ارتقاء کیفیت نماهای منطقه در راستای صیانت از هویت ایرانی-اسلامی و ساماندهی نما و منظر شهری همیشه مد نظر معاونت شهرسازی و معماری این منطقه بوده و هست و از نگاه تقویت دید بصری اقداماتی که به عنوان وظیفه تعریف شده همیشه مد نظر بوده است.

برگزاری اولین دوره مسابقات خانه های دوام و ایمنی محلات منطقه 22

داوطلبین دوام محلات دوازدهگانه منطقه22 با هدف آمادگی امدادی در زمان وقوع بحران و کمک به تثبیت جایگاه این خانه ها در سرای محلات و کمک به هویت بخشی و بازآموزی اعضا در پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 534

به "از کاهش بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) تا تکمیل بزرگترین مرکز معاینه فنی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کاهش بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) تا تکمیل بزرگترین مرکز معاینه فنی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید