قیمت نو محصولات داخلی: گرا ن ترین و مقرون به صرفه ترین خودرو ها در کارخانه

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران- قیمت تازه محصولات داخلی بعد پنج روز تاخیر بالاخره منتشر شد. مدیرعامل سایپا ظهر یکشنبه 20 فروردین در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک، اعداد و ارقامی را به عنوان مقدار افزایش قیمت محصولات داخلی اعلام نمود و چند ساعت بعد جزییات آن در اختیار رسانه ها نهاده شد. البته در عکسی که یکشنبه شب تحت عنوان جدول اصلاح قیمت فروش محصولات شرکت ایرانخودرو و سایپا دست به دست می شد، دوتا نکته اهمیت دارد. اول اینکه قیمت های تازه بدون احتساب عوارض و مالیات منتشر شدند و قیمت نهایی چیزی حدود 10 درصد دیگر افزایش پیدا می نماید. دوم اینکه هیچکس زیر بار افزایش قیمت ها نرفت و نهایتا لیست تازه محصولات ایرانخودرو و سایپا بدون سربرگ شورای رقابت یا وزارت صمت منتشر شد.

قیمت نو محصولات داخلی: گرا ن ترین و مقرون به صرفه ترین خودرو ها در کارخانه

به گزارش خبرنگاران؛ دنا پلاس اتوماتیک را باید گران ترین خودرو داخلی بدانیم. محصولی که قرار است بدون احتساب مالیات و عوارض 457 میلیون تومان یعنی حدود 31 درصد بیشتر از قیمت قبلی فروخته گردد. بعد از دنا پلاس اتوماتیک، تارا اتوماتیک دومین خودرو گرانقیمت داخلی است. قبلا قیمت کارخانه تارا اتوماتیک 367 میلیون تومان بود و الان با رشد 13 درصدی، این عدد به 416 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است. از این حیث، دنا توربوشارژ و پژو 207 اتوماتیک جایگاه های بعدی را به خودشان اختصاص دادند. قیمت دنا توربوشارژ 31.5 درصد افزایش پیدا کرد و به 390 میلیون تومان رسید و ایرانخودرو پژو 207 اتوماتیک را از این به بعد به جای 280 میلیون تومان، 42 درصد بیشتر، یعنی 348 میلیون تومان می فروشد.

فهرست تازه محصولات ایرانخودرو نشان می دهد، پژو 405 دوگانه سوز و پژو 206 تیپ 2 مقرون به صرفه ترین خودرو های این کارخانه هستند. مدل هایی که البته تولیدشان متوقف شده است. قیمت پژو 405 دوگانه سوز در فهرست تازه 42 درصد افزایش داشته و از 127 به 180 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 206 تیپ 2 هم با رشد 42 درصدی از 130 به 185 میلیون تومان رسید.

فهرست قیمت کارخانه ای محصولات ایرانخودرو نکات دیگری هم دارد. درحالی که در روز های گذشته بحث رشد 35 درصدی قیمت محصولات این کارخانه به میان آمد و معاون اول رئیس جمهور با نوشتن نامه ای خطاب به شورای رقابت خواهان تعدیل این عدد شد، حالا اغلب محصولات این کارخانه 42 درصد گران شدند! منظورمان از اغلب محصولات ایرانخودرو، 14 مدل از کل 22 محصول است. یعنی 207 دستی فرمان برقی، 207 اتوماتیک، GLX دوگانه سوز، دنا پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس پانورما، 206 تیپ 2، 206 تیپ 3 پانوراما و هر شش نسخه پژو پارس. در طرف مقابل تار اتوماتیک کمترین اندازه افزایش قیمت را داشته و ایرانخودرو از این به بعد این یکی را 13 درصد گران تر می فروشد.

شاهین بین محصولات سایپا گران ترین خودرو است. قیمت شاهین طبق فهرست تازه قیمت محصولات سایپا به 360 میلیون تومان رسیده است. البته همانطور که مدیرعامل سایپا روز یکشنبه 20 فروردین گفت، به این عدد چیزی نزدیک 40 میلیون تومان به عنوان مالیات و عوارض اضافه می گردد و قیمت نهایی به حول وحوش 400 میلیون تومان می رسد. اندازه رشد قیمت شاهین نسبت به قیمت قبلی، 19 درصد برآورد می گردد. بعد شاهین، کوییک اتوماتیک دومین محصول گرانقیمت کارخانه ای است، که ارزش آن با افزایش 10 درصدی به 275 میلیون تومان رسیده است. کوییک S و ساینا S به ترتیب 225 میلیون تومان و 208 میلیون تومان در کارخانه فروخته می شوند و کوییک دنده ای که از الان صاحب لقب مقرون به صرفه ترین خودرو داخلی است، 166 میلیون تومان ناقابل فروخته می گردد؛ تازه بدون احتساب مالیات و عوارض. بین محصولات سایپا، ساینا S و کوییک S که به ترتیب 42 و 41 درصد گران شدند، بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند و کمترین اندازه رشد قیمت برای کوییک اتوماتیک اعمال شده است.

قیمت تازه خودروهای داخلی (بدون احتساب مالیات و عوارض)

محصول

قیمت قبلی

قیمت تازه

اندازه افزایش

207 دستی فرمان برقی

187 میلیون تومان

265 میلیون تومان

42 درصد

207 دستی پانوراما

205 میلیون تومان

288 میلیون تومان

40.4 درصد

207 دستی

181 میلیون تومان

257 میلیون تومان

24.1 درصد

207 اتوماتیک

280 میلیون تومان

348 میلیون تومان

42 درصد

پارس TU5

150 میلیون تومان

213 میلیون تومان

42 درصد

پارس سفارشی ELX

180 میلیون تومان

255 میلیون تومان

42 درصد

پارس LX سفارشی

161 میلیون تومان

228 میلیون تومان

42 درصد

پارس سال

144 میلیون تومان

204 میلیون تومان

42 درصد

پارس سال ELX با موتور XU7P

182 میلیون تومان

259 میلیون تومان

42 درصد

پارس سال با موتور XU7P

161 میلیون تومان

229 میلیون تومان

42 درصد

GLX دوگانه سوز

127 میلیون تومان

180 میلیون تومان

42 درصد

دنا پلاس

198 میلیون تومان

281 میلیون تومان

42 درصد

دنا توربوشارژ

297 میلیون تومان

390 میلیون تومان

31.6

دنا پلاس اتوماتیک

348 میلیون تومان

457 میلیون تومان

31.1

رانا پلاس

186 میلیون تومان

264 میلیون تومان

42 درصد

رانا پلاس پانورما

200 میلیون تومان

284 میلیون تومان

42 درصد

سورن

240 میلیون تومان

314 میلیون تومان

307 درصد

سورن ELX

211 میلیون تومان

277 میلیون تومان

30.9 درصد

تارا دنده ای

256 میلیون تومان

326 میلیون تومان

27.2 درصد

تار اتوماتیک

367 میلیون تومان

416 میلیون تومان

13.3 درصد

206 تیپ 2

130 میلیون تومان

185 میلیون تومان

42 درصد

206 تیپ 3 پانوراما

158 میلیون تومان

224 میلیون تومان

42 درصد

ساینا S

146 میلیون تومان

208 میلیون تومان

42 درصد

کوییک

145 میلیون تومان

166 میلیون تومان

15 درصد

کوییک S

159 میلیون تومان

225 میلیون تومان

41 درصد

کوییک اتوماتیک

250 میلیون تومان

275 میلیون تومان

10 درصد

شاهین

303 میلیون تومان

360 میلیون تومان

19 درصد

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4974

به "قیمت نو محصولات داخلی: گرا ن ترین و مقرون به صرفه ترین خودرو ها در کارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو محصولات داخلی: گرا ن ترین و مقرون به صرفه ترین خودرو ها در کارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید