قهرمان کسب و کار خود باشید

به گزارش یزد بلاگ، راه اندازی کسب و کار اولین قدم برای آغاز ماجراجویی یک کارآفرین است.

ولی بعضی کارآفرینان خود را با سوپرمن اشتباه می گیرند و سعی می نمایند بیشتر کارها را خود انجام دهند. این افراد خود را با هر چیزی در سازمان خود درگیر می نمایند. یک کارآفرین هوشمند می داند که در مدیریت کسب و کار به جای استفاده از 100 درصد توانایی خود، بهتر است از 1 درصد توانایی 100 نفر استفاده کند. اگر می خواهید یکی از استیو جابزهای آینده باشید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا قسمتی از راه را به شما نشان دهیم.

قهرمان کسب و کار خود باشید

پس از مدتی او متوجه شد که با استخدام های اشتباه و غیر معقول به شرکت خود ضربه زده است و با این استخدام ها راهی برای رشد شرکت با استفاده از نیروی آموزش دیده وجود ندارد. او می گوید: در آن شرایط شرکت به مرز ورشکستگی رسیده بود، این اتفاق من را وادار کرد تا بر اهداف بلندمدت متمرکز باشم و هیچ گاه به عقب برنگردم.

دست زدن به اعمال قهرمانانه زمانی اتفاق می افتد که بنیان گذاران کسب و کار در شرایط کمبود پول و زمان قرار گرفته باشند؛ اما نقطه ای وجود دارد که در آن باید جلوی بلندپروازی بیش از حد را گرفت؛ چون ممکن است به کسب و کار شما ضررهای جبران ناپذیری وارد کند. یک کارآفرین یا بنیان گذار در آن نقطه احتیاج دارد تیم خود را درجه بندی کند و بر استراتژی بلندمدت تمرکز کند. اگر شما بیشتر تمرکز و سرمایه خود را بر عایدی سازمان گذاشته اید و برای رسیدن به این هدف خود را درگیر بیشتر چالش های موجود نموده اید، کسب و کار شما در خطر است. یک کارآفرین و بنیان گذار در سطح کلاس جهانی سعی می نماید به تربیت نیروهایی بپردازد که می توانند کارهای او را کمتر نمایند. آشنا شدن با کارهایی که صاحبان کسب و کارهای کوچک می توانند برون سپاری نمایند هم می تواند برای شما سودمند باشد.

فرد استیونس اسمیث بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت رین فارست کیو ای (RainForest QA) است. فرد استیونس پس از گذشت سال ها و گذراندن سختی ها، تجربه های زیادی در زمینه مدیریت کسب نموده است. او می گوید: در نخستین مراحل تأسیس رین فارست، من تقریبا نقش آچارفرانسه را داشتم و بیشتر کارها را انجام می دادم. از پیاده سازی و طراحی کردن سایت خریدوفروش گرفته تا به روز کردن پیشخوان خرید برای این که مشتریان، خریدوفروش راحت تر و پیروز تری داشته باشند.

دوایت آیزنهاور می گوید: کاری که مهم است، به ندرت فوری خواهد بود و کاری که فوری است، به ندرت مهم خواهد بود. شما به عنوان یک بنیان گذار کارتان این است که یک منظره بلندمدت و پایدار برای سازمان خود طراحی و تنظیم کنید. در این پروژه نه برای کسی قهرمان باشید و نه روش بلندپروازی و قهرمان بازی را برای دیگران پیاده سازی کنید. شما باید از خودتان این سؤالات بپرسید: چند درصد از زمان من قرار است برای اجرای پروژه های فوری صرف گردد و نسبت آن ها با پروژه های بلندمدت چقدر است؟ آیا امکان این هست که مدیران و کارمندان، بدون مداخله شخصی من بتوانند پروژه ها را به نتیجه برسانند؟ چه فرایندهایی به من اجازه می دهند بدون درگیر شدن بیش از حد در جریان امور قرار بگیرم؟ اگر به علت مداخله همیشگی سرتان در جزئیات پروژه ها بیش از میزان شلوغ گردد، نمی توانید بر اهداف بلندمدت تمرکز کنید و در نتیجه نمی توانید مقیاس مناسبی از شرایط شرکتتان ایجاد کنید.

در این حالت کارمندان و سرمایه گذاران شما، بیش از میزان برای تسهیل پیشرفت خود، روی شما حساب می نمایند. یک راه برای مدیریت کردن زمان این است که همواره به فهرست وظایف روزانه خود فکر کنید و دقیقا طبق همان فهرست عمل کنید. شما می توانید فهرست وظایف روزانه خود را مشابه فهرست آیزنهاور تهیه کنید:

1 - کارهای فوری و مهم: کارهایی که باید فورا و سریع انجام بگیرد، مانند نهایی کردن گزارش استخدام، گزارش مربوط به سرمایه گذاران

2 - کارهای فوری و بی اهمیت: کارهایی که باید به وسیله نماینده ها انجام شوند، مانند جلسات برنامه ریزی

3 - کارهای غیر فوری و مهم: کارهایی که احتیاج به زمان دارند، مانند برنامه ریزی استراتژیک و طراحی پیغام اصلی پروژه

4 - کارهایی که نه مهم اند و نه فوری: کارهایی که باید متوقف شوند، مانند لغو اشتراک در خبرگزاری ها و تا کردن لباس ها

برای فکر کردن به آینده شرکت خود، زمان کافی بگذارید

مدیران و مشاوران زیادی مانند پل گراهام که از شرکای شرکت Y است، طرحی با نام Makers Schedule برای کارآفرینان و مدیران پیشنهاد می دهند. بنیان گذاران در فعالیت کاری خود ممکن است در زیر انبوهی از پرسش ها مدفون شوند، مثلا پرسش هایی که به وسیله تیم استخدام در ارتباط با وظایف اجرایی بخش های خاص پرسیده می گردد. مشکل اساسی جایی پیش می آید که این مسائل مخل وظایف بنیان گذار که شامل ریل گذاری طولانی مدت یک پروژه و تنظیم نحوه رشد و سوددهی شرکت است، باشند. شما نمی توانید دائما در چند حوزه مختلف تمرکز لازم را داشته باشید. اگر سرتان دائما شلوغ باشد و درگیری های بی اهمیتی داشته باشید، چگونه می توانید یک نقشه ی راه برای سرمایه گذاری مشخص کنید،

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4772

به "قهرمان کسب و کار خود باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان کسب و کار خود باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید