قطع همکاری اپل و اینتل

به گزارش یزد بلاگ، تحلیل های اجرا شده خبر از آن دارد که اگرچه سرانجام شراکت اینتل و اپل نزدیک است اما وقع این امر تأثیر چندانی بر کسب وکار این دو شرکت نخواهد گذاشت.

قطع همکاری اپل و اینتل

تحلیل های اجرا شده خبر از آن دارد که اگرچه خاتمه شراکت اینتل و اپل نزدیک است اما وقع این امر تأثیر چندانی بر کسب وکار این دو شرکت نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتنا،پردازنده شخصی ساز M1 اپل و برخورداری مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک بوک مینی های جدید از این پردازنده، برای کمپانی اینتل خطری جدی به حساب می آید. فرایند جدایی این دو شرکت از یکدیگر حدودا دو سال به طول خواهد انجامید و در طی این مدت اپل رفته رفته وابستگی خود به این تراشه ساز محبوب را کم خواهد نمود.

البته کمپانی اینتل مزایا و گزینه هایی را در بازار کامپیوترها در اختیار دارد که موجب می گردد تهدید از دست دادن اپل برای این کمپانی چندان مشکل آفرین نباشد. کامپیوتر سازان دیگر نمی توانند به آسانی اپل از اینتل جدا شوند و به صورت مستقل فعالیت نمایند. اینتل هنوز هم درزمینهٔ تراشه هایی که از M1 قوی تر هستند، از اپل بسیار جلوتر است و سرمایه این شرکت به حدی زیاد است که می تواند به راحتی از این مشکل عبور نموده و همچنان در راستا پیشرفت قرار بگیرد.

بااین حال نمی توان گفت که این جدایی برای اینتل چندان راحت خواهد بود. اگرچه مک بوک ها تنها 8.5 درصد از بازار کامپیوترهای دنیا را در دست دارند اما هنوز به عنوان یکی از عظیم ترین و تأثیرگذارترین کمپانی های فناوری دنیا شناخته می گردد. مدل های مک بوک ایر هنوز راهبر ترند لپ تاپ های نازک اما مفید دنیا هستند و مدل های مک بوک ایر هنوز نزد برنامه نویسان از محبوبیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب مسلم است که از دست دادن چنین بازاری برای اینتل آسان نخواهد بود.

از دست دادن تجارت با اپل برای اینتل مشکل ساز خواهد شد و پیر فراگو به عنوان تحلیل گر New Street Research دراین باره تخمین زده است که اگرچه 4 تا 5 درصد از درآمد اینتل از تجارت با اپل است اما هنوز این میزان برای این شرکت رقم کمی نیست و باید برای آن جایگزینی پیدا کند.

اینتل به تازگی اعلام نموده است که بی وقفه روی ساخت تراشه های برتر متمرکز شده است. این کمپانی در بیانیه ای اظهار داشت: ما از رقابت استقبال می کنیم زیرا این باعث پیشرفت ما می گردد. ما معتقدیم که نوآوری های زیادی وجود دارد که فقط اینتل می تواند آن ها را انجام بدهد ازجمله این نوآوری ها می توان به تهیه تراشه هایی که دامنه کامل قیمت رایانه های شخصی را شامل می شوند و می توانند نرم افزارهای قدیمی را که هنوز در مشاغل رایج است اجرا نمایند، اشاره نمود.

این کمپانی همچنین اولین نمونه تراشه های کامپیوتری Alder Lake خود را برای سال 2021 فراوری نموده است و در برنامه های خود برای سال های آینده نیز برنامه ریزی های دقیقی دارد. این کمپانی اعلام نموده است که از فزونی محصولات خود در سال 2023 اطمینان دارد. به این ترتیب این کمپانی حتی پس از جدایی از اپل نیز در راستا پیشرفت قرار خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2797

به "قطع همکاری اپل و اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع همکاری اپل و اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید